Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@12:24:09 GMT

استاندار تهران: ۶۰ هزار واحد مسکن ملی فاقد متقاضی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۱۰۸۲

استاندار تهران: ۶۰ هزار واحد مسکن ملی فاقد متقاضی

استاندار تهران اعلام کرد: ۶۰ هزار واحد مسکن ملی در این استان فاقد متقاضی است که واجدین شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام این واحد‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در جلسه شورای مسکن با اشاره به مهم‌ترین موضوعات بررسی شده اظهار داشت: مهمترین کار اتمام پروژه‌های مسکن مهر بود که متقاضیان از چندین سال پیش ثبت نام کرده و پول آن را پرداخت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در این راستا ۳۲۲ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران داریم که ۸۵ درصد تحویل داده شده و ۱۵ درصد باقی مانده نیز تعیین تکلیف شد تا موانع آن برداشته شود.

استاندار تهران ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان اعلام آمادگی کرد تا نسبت به نصب انشعابات اقدام کنند و با توجه به کمک شورای مسکن مقرر شد که از منابع داخلی شرکت شهر‌های جدید پردیس و پرند و بدون تحمیل بار مالی به شهروندان اقدامات پیگیری شود و تا ۳۰ مردادماه واحد‌های باقی مانده تحویل داده شود.

وی با اشاره به طرح مسکن اقدام ملی گفت: این طرح ویژگی خاص خود را دارد، در کنار شهر‌ها است و مشکلات زیرساختی و دریافت خدمات زیربنایی را ندارند؛ از این رو شهرداران استان تهران مکلف شدند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: ۷۲ هزار مسکن اقدام ملی سهم استان تهران است که تاکنون ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام شان نهایی شده و پول پرداخت کردند و ۶۰ هزار واحد مسکونی فاقد متقاضی مسکن ملی در استان تهران داریم که که افراد می‌توانند سامانه را مطالعه و اگر ویژگی‌های آن را دارند ثبت نام کنند و طبق زمان‌بندی ظرف دو سال این واحد‌ها تحویل داده می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسکن ملی استان تهران هزار واحد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد 8 برابری آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی هدایت در خصوص املاک فاقد سند گفت: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاکهای واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم70 برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در سال 1402 نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام گردد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال 1402 دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت های فرسوده در مقایسه با سال های گذشته 8 برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری های شهرداری تهران بر چالش های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت