Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: شرکت تعاونی اتحادیه منابع طبیعی و توسعه روستایی از هفت شرکت تعاونی مرتبط با حوزه منابع، واگذاری امور مرتبط با بهره‌‎برداران منابع طبیعی به خود آن‌ها تشکیل شده است، تا امکان نقش آفرینی بهره برداران منابع طبیعی در تولید ، پشتیبانی و مانع زدایی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با تاسیس شرکت تعاونی اتحادیه منابع طبیعی و توسعه روستایی تهیه طرح مرتعداری درمراتع فاقد طرح، بازنگری و اصلاح طرح‌های مرتعداری موجود با رعایت ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی، واگذاری پروژه های مدیریت چرای دام، پیشگیری و اطفاء حریق ،توسعه وبهره برداری از محصولات فرعی وگیاهان دارویی،برگزاری کارگاه ها و آموزش حرفه ای، حقوقی و فنی مرتعداران و حل و فصل اختلافات و تعارضات، پشتیانی و حمایت از دامداران جهت تهیه و تامین و توزیع  علوفه میان دامداران به این اتحادیه واگذار خواهد شد.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم افزود: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در راستای تقویت اتحادیه تعاونی‌های منابع طبیعی و توسعه روستایی برنامه مشخصی را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی از ظرفیت این اتحادیه بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم است چراکه با بهره‌مندی از این صندوق می‌تواند ضمن جذب اعتبارات دولتی، افزایش مشارکت‌های مالی مردم در حوزه احیا، حفظ، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی را نیز رقم زند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه روستایی منابع طبیعی آموزش قم منابع طبیعی و توسعه روستایی شرکت تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت