Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید جوادیان‌زاده عصر یکشنبه در نشست دستگاه‌های هم خانواده زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به میزبانی اداره کل امور کتابخانه‌ها و با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد، افزود: این احساس تبعیض باید تغییر کند تا مانع از شکل گیری این نگاه شود که کارکنان دستگاه های فرهنگی در خارج از ساختار دولت مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون برخی از بندهای احکام کارکنان دستگاه های فرهنگی در مقایسه با سایر دستگاه تفاوت فاحشی دارد و ضریب فوق العاده ویژه کارکنان حوزه فرهنگ در مقایسه با دیگر بخش ها به مراتب پایین تر در نظر گرفته شده است که انتظار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطح کلان این است که این اختلاف را کاهش دهد و همسان سازی را برای این بخش اجرا کند.

جوادیان زاده با تبیین ظرفیت های فرهنگی استان یزد گفت: کسب عناوینی مانند پایتخت کتاب و صحیفه سجادیه ایران و ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، ایجاد اولین گذر فرهنگی کشور در شهر یزد و مواردی از این دست همگی قوت حوزه فرهنگ را در استان بیان می کند و باید با ایجاد انگیزه در منابع انسانی فعال در دستگاه های فرهنگی استان بستر برای استفاده حداکثری از ظرفیت های این حوزه فراهم شود.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از دستگاه‌های فرهنگی از نظر زیربناهای عمرانی و تجهیزاتی دچار فرسودگی شدید شده اند و به شدت نیازمند نوسازی هستند و انتظار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی این است که در این زمینه توجه ویژه ای در تخصیص بودجه و اعتبارات به این بخش داشته باشد.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان نیز با تشریح اقداماتی که برای بهره برداری از کتابخانه مرکزی یزد صورت گرفته است، اظهار داشت: وجود کتابخانه ای که کانون فعالیت های مهم فرهنگی در استان باشد، به شدت احساس می شد و هم اکنون این فضای فرهنگی، زیباترین کتابخانه عمومی کشور با بخش های متعددی است که بخش کودک آن بزرگترین بخش کودک در بین کتابخانه های سراسر کشور است.

رقیه دوست فاطمی‌ها ادامه داد: هنوز برخی از فضاهای پیش بینی شده در این مجموعه فرهنگی مانند آمفی تئاتر، خانه کتاب و سالن غذاخوری تکمیل نشده  و انتظار امور کتابخانه های استان این است که برای تکمیل فاز دوم این طرح نیز اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد نیز با انتقاد از برخی دستگاه های اجرایی استان که حقوق موقوفه ها را با پرداخت نکردن اجاره ادا نکرده اند، گفت: موقوفه های استان به عنوان یک ظرفیت مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای رفع برخی از مشکلات می تواند به کار گرفته شود و این آمادگی در اواقاف وجود دارد که در زمینه ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید در کنار سایر دستگاه همکاری کند.

حجت الاسلام حسین زارع‌زاده، اضافه کرد: استان یزد با ۴۸ هزار رقبه در جایگاه پنجم کشور از نظر موقوفات قرار دارد و این در حالی است که رسیدگی به امور این موقوفه ها باید توسط حدود ۸۰ نیروی این اداره انجام شود که  تناسبی با تعداد نیروها ندارد و تامین نیروی انسانی برای این بخش ضروری است.

علی اصغر شریفی رییس حج و زیارت استان یزد نیز گفت: اعتبارات این اداره به صورت ملی تامین می شود و سهمی از اعتبارات استانی ندارد، لذا در صورت تامین سهمی از اعتباراتی استانی برخی ظرفیت های بلااستفاده موجود در استان مانند ساختمان متروکه واقع شده در جوار ساختمان حج و زیارت را می توان به یک مجموعه فرهنگی و ورزشی برای استفاده شهروندان تبدیل کرد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز گفت: یکی از مزیت های مهم استان یزد ظرفیت های فرهنگی قابل توجهی است که در این استان وجود دارد که از این ظرفیت ها علاوه بر تقویت هویت شهروندان، می توان برای تحرک اقتصادی و کسب درآمد استفاده کرد.

کاظم شاملو افزود: بر اساس مصوبات سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرگونه طرح اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد و هرجا که نیاز به تعریف از استان است، ظرفیت های فرهنگی در درجه اول برجسته می شود اما این در حالی است که وقتی به هزینه برای بخش فرهنگ می رسیم، این حوزه متناسب با ظرفیت هایی که دارد از اعتبارات برخوردار نمی شود، این گونه مسائل باعث شده تا بر اساس نتایج برخی مطالعات که از سوی مراکز علمی و دانشگاهی استان انجام شده، نسل جوان یزد از ظرفیت های غنی فرهنگی استان آگاه نباشند.

در این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاون بودجه این سازمان توضیحاتی در خصوص رویکرد فرهنگی چند ساله اخیر از سوی مسئولان ارشد استان ارائه و تکمیل برخی پروژه های مهم مانند کتابخانه مرکزی که حدود ربع قرن بلاتکلیف مانده بود را از آثار این نگرش عنوان کردند.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا یزد سازمان حج و زیارت نهاد كتابخانه های عمومی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا سازمان اوقاف و امور خیریه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا یزد سازمان حج و زیارت نهاد كتابخانه های عمومی کشور اخبار کنکور سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستگاه های فرهنگی کتابخانه ها استان یزد ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه شنبه در نوزدهمین نشست ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی پدیده گرد و غبار که با حضور سرتیپ مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و جمعی از نمایندگان دستگاه های مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها است. ما باید از موازی کاری در این زمینه پرهیز کنیم و هر آنچه که در بحث اجرا به نتیجه رسیدیم با هوشمندی و اولویت بندی به حل مشکلات آن بپردازیم.

وی ضمن تبریک روزملی خلیج فارس و یادآوری عملیات افتخار آمیز وعده صادق، بیان کرد: انتظار و برآورد ما مشخص شدن درصد پیشرفت و علل عدم انجام مصوبات و بررسی مشکلات بود و با توجه به تعاملی بودن ستاد، دستگاه‌ها باید به قانون ورود پیدا کرده و به انجام وظیفه بپردازند.

سلاجقه تاکید کرد: در نظر سنجی های معتبر مشاهده شده که دیدگاه های مخالف و موافق نسبت به محیط زیست منفی است و دشمن هم مرتب در حال تهدید کشور در این زمینه است. همچنین مطالعات علمی نشان می دهد که از بین ۱۰ موضوع مهم دنیا ۶ مورد آن به محیط زیست ربط دارد و ما باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به عقبه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و ظرفیت های آن و توانمندی های موجود لازم است در قالب تفاهم نامه دستگاه ها به صورت جدی پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

سلاجقه همچنین در خصوص تاثیر رسانه ها بر اقدامات و فعالیت های محیط زیستی، بیان کرد: رسانه ها و به ویژه صداو سیما در حاشیه نیستند و تمام ظرفیت های خود را در اختیار کشور و محیط زیست قرار داده اند و ما باید از این ظرفیت استفاده کرده و برای مردم امیدآفرینی کنیم.

کد خبر 6093420

دیگر خبرها

  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند