Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شمسی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه مرکز کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) محدودیتی در پذیرش بیماران مبتلا به سرطان به منظور خدمات دهی ندارد افزود: بیماران سرطانی نیازمند مراقبت های همراه با درمان هستند که موسسه مکسا با راه اندازی کلینیک های روانشناسی، تغذیه، درد، تغذیه، کلینیک های معنوی به کمک این بیماران آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: موسسه مکسا واقع در خیریه دارالشفای امام رضا (ع) بعد از ترخیص بیماران سرطانی از بیمارستان با تامین آرامش روانی بیماران، تجهیزات و خدمات پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری مورد نیاز آن ها را برای ادامه درمان در منزل به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهد.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان اظهار داشت: تفاهم نامه احداث مرکز کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) بهمن سال گذشته بین مجموعه خیریه راهبری آلا و موسسه خیریه بیماران خاص ثامن الحجج (ع) در کرمان منعقد شد و این مرکز هم اکنون در دارالشفای امام رضا (ع) این استان آماده ارائه خدمات به بیماران است.

وی همچنین به وجود بیمارانی چون تالاسمی با هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت، ام اس با هزار و ۶۵۰ نفر، کلیوی شامل همودیالیز، پیوند و مزمن کلیوی با سه هزار نفر جمعیت در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) استان کرمان اشاره کرد و گفت: این موسسه خیریه با کمک خیرین داخل استان و کشور و در بسیاری موارد خیرین خارج از کشور اداره می شود.

شمسی نیا از اعتماد خیرین به خیریه ثامن الحجج سخن به میان آورد و گفت: اهالی این شهرستان در عید فطر سال جاری نیز ۵۰۰ میلیون تومان از زکات فطریه خود را به بیماران خاص و سخت درمان اختصاص دادند که جای قدردانی دارد. 

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان حمایت از بیماران خاص

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان حمایت از بیماران خاص خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان حمایت از بیماران خاص اخبار کنکور بیماران خاص موسسه خیریه ثامن الحجج خیریه ثامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟