Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@20:24:10 GMT

معنای کلمه مساوات در فرهنگ مخدوش امریکایی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۱۶۵۷

معنای کلمه مساوات در فرهنگ مخدوش امریکایی

جو بایدن در نطقی که بعد از اعلام آتش‌بس بین رژیم اسراییل و حماس در سرزمـــــــــین‌های اشغـــــــــــالی ادا کرد، مدعی شد که باید حقی برابر برای مردم اسرائیل و فلسطینی‌ها در خصوص یک زندگی آرام و بی‌دغدغه قائل شد اما سؤال این است که رئیس‌جمهوری امریکا و آنتونی بلینکن وزیر خارجه منتخب وی که همین موضوع را در سخنان خود مورد تأکید قرار داد از کی و براساس کدامین حقایق به چنین باورها و خواسته‌هایی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حق اسرائیلی‌های بمباران کننده منطقه فلسطینی‌ها به همان اندازه مهم است که حق حیات مالکان واقعی این منطقه؟ امریکا همیشه مدعی تلاش‌های وسیع خود برای برقراری صلح بین اسراییل و مردم تحت ستم فلسطین بوده است اما ساز و کارهای انتخابی‌اش برای نیل به این موضوع همیشه چیزها و مواردی بوده که فقط منافع دولت تل‌آویو در آن رعایت می‌شده است. شروع این مذاکرات جعلی صلح در دوران جیمی کارتر در اواخر دهه 1970 و همراه با تلاش او برای نزدیک کردن مصر به اسرائیلی‌ها بود که با ترور رهبر وقت مصر نافرجام ماند اما در دوران رونالد ریگان، بیل‌کلینتون، جورج دبلیو بوش و باراک اوباما نیز این سناریو تکرار و ادعاهایی پوچ مطرح شد و هرگز عدالت برقرار نگشت. واقعیت امر این است که امریکا از همان سال 1948 که هری ترومن رئیس جمهوری وقت این کشور اسرائیل را به‌رغم غصب شدن خاک فلسطین توسط این رژیم به رسمیت شناخت، هرگز بنای یک سازگاری واقعی را با فلسطینی‌ها نداشته و کلمه مساوات را که بارها در ادبیات خود، به کار بسته، به بازی گرفته و نحوه استفاده از این کلمه در اظهارات اخیر بایدن هم چیزی از همین دست و فقط نشانگر مخدوش بودن فرهنگ امریکایی‌ها است. دونالد ترامپ هم در دوران چهار ساله سرشار از تشنج خود در کاخ سفید فقط زمانی از مساوات سخن می‌گفت که امنیت اسرائیلی‌ها را در خطر می‌دید و همین تاجر جنجالی بود که تصمیم به انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف گرفت و چشم بر تمامی شهرک سازی‌های نامنصفانه و جدید و وسیع اسراییلی ها در سرزمین‌های اشغالی بست. امروز حتی برخی اعضای شاخص حزب دموکرات امریکا معترفند حق مردم مقاوم فلسطین در منازعات اخیر خاورمیانه پایمال شده اما جوبایدن به‌عنوان نماد فعلی دولت امریکا مجبور به رعایت حقوق نامنصفانه اسرائیلی‌ها در این جدال نابرابر است زیرا با سرمایه‌ انبوه آنها است که چرخه‌های کار دولت امریکا به حرکت در می‌آید و اگر این پول در کار نباشد هیچ‌یک از دو حزب اصلی امریکا قادر به ادامه فعالیت خود نخواهند بود. با این اوصاف و مقدمات، هیچ شنونده‌ای نباید پس از استماع کلمه«مساوات» در اظهارات اخیر بایدن آن را جدی بگیرد زیرا این کلمه در فرهنگ کاخ سفید فقط یک کاربرد دارد و آن تلاش برای حفظ رژیم اسراییل و محدود کردن هرچه بیشتر فلسطینی‌ها در راه رسیدن به این هدف است.
منبع: The Atlantic

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اسرائیلی ها فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خیزش بزرگ مردم آزادیخواه جهان، به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های مطرح دنیا گفت: خیزش بزرگ و اعتراضات گسترده این دانشجویان در حمایت از مظلومان غزه، علناً بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان و دولتمردان امریکایی، فرانسوی، انگلیسی و... است و همین جنبشی که بوجود آوردند به دیگر کشورها سرایت کرده بطوریکه در حال حاضر شاهد بزرگترین خیزش دانشجویان در سراسر جهان هستیم.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و سی و دومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با پاسداشت سالروز تشکیل شوراهای شهر رو روستا به فرمان امام خمینی(ره) گفت: روز ۹ اردیبهشت که به نام روز شوراها در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده؛ روزی است که با آینده نگری معمار کبیر انقلاب در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به خوبی رقم خورد. از این رو آرزو داریم شایستگی پاسداری از این ذخیره ناب انقلاب را داشته باشیم و با عملکرد خودمان در پیشگاه خداوند و ملت ایران، سربلند باشیم.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن روز معلم و گرامیداشت مقام همه معلمان پر تلاش ایران اسلامی و بزرگداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، این شخصیت برجسته را ذخیره بی مانندی برای انقلاب اسلامی، شخصیتی متفکر و از نظریه پردازان دوران انقلاب برشمرد و خاطر نشان کرد که امیدواریم بتوانیم از راه و منش این مرد بزرگ درس بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین فرارسیدن هفته کارگر را به جامعه کارگری کشور تبریک گفت و با اشاره به دیدار جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب، گفت: امیدواریم موارد و توصیه های رهبری در این خصوص به زودی عملیاتی شود.

وی در جریان برگزاری صحن علنی امروز شورا، به قهرمانی تیم فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ برای سیزدهمین سال متوالی اشاره کرد و با تبریک کسب این موفقیت به ملت بزرگ ایران برای همه ورزشکاران و کادر فنی آرزوی توفیقات بیشتر برای کشب عناوین مختلف در آوردگاه های جهانی کرد.

چمران با محکوم کردن استمرار جنایات وحشیانه اسرائیل و نسل کشی این رژیم غاصب علیه ملت مقاوم و مظلوم فلسطین آن هم زیر پرچم حمایتی دولت های غرب و امریکا به خیزش بزرگ مردم آزادیخواه جهان، به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های مطرح دنیا اشاره کرد و در این باره یادآور شد: خیزش بزرگ و اعتراضات گسترده این دانشجویان در حمایت از مظلومان غزه، علناً بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان و دولتمردان امریکایی، فرانسوی، انگلیسی و... است و همین جنبشی که بوجود آوردند به دیگر کشورها سرایت کرده بطوریکه در حال حاضر شاهد بزرگترین خیزش دانشجویان در سراسر جهان هستیم.

وی افزود: اما می بینیم در همین کشورهایی که مدعی آزادی بیان هستند و دم از دموکراسی می زنند و از اغتشاش های به وقوع پیوسته در ایران حمایت کردند حالا نیروهای پلیس خود را مجبور به برخورد خشن با این تظاهر کنندگان کردند؛ به طوری که برخی اخبار حکایت از بازداشت بیش از هزار نفر از دانشجویان و اساتید در امریکا دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تأکید کرد: در تمام دنیا چنین رفتارها و خشونت هایی علیه آزادیخواهان تقبیح شده است. اسرائیلی ها و کسانی که از این غده سرطانی حمایت می کنند؛ تشنه خون و کشتارند و چنین مسائلی برای آنان لذت بخش است. از این رو امیدواریم بزودی شاهد پیروزی ملت مبارز فلسطین و نابودی اسرائیل و سردمداران ظلم باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیاتی درباره زندگی یحیی سنوار؛ سنوار کیست و چگونه به قدرت رسید؟
  • درباره یحیی سنوار رهبر حماس در غزه؛ مردی که تسلیم نمی‌شود
  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • الاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی