Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:27:34 GMT

کاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۱۶۶۰

کاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

اکوزیا (Ecosia) یک موتور جست و جو با این تفاوت است که برای هر ۴۵ جست و جویی که انجام می شود، یک درخت می کارد.

به گزارش ایسنا، اکوزیا که یک شرکت مستقر در برلین است، موفقیت خود را بر مبنای درآمدی که دارد نمی سنجد بلکه حساب می کند چند اصله درخت کاشته است. این شرکت تاکنون ۱۲۶ میلیون اصله درخت کاشته است که معادل یک درخت در هر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیتر فان میدوود، مدیر کاشت درخت اکوزیا می گوید درختان پول واقعی ما هستند. وی به بیزنس اینسایدر گفت: هنگامی که کریستین کرول، مدیرعامل اکوزیا در دسامبر سال ۲۰۰۹ این شرکت را تاسیس کرد، به دنبال کاشت درخت بود. وی به دنبال راه اندازی یک موتور جست و جو نبود بلکه ایده اصلی اش این بود که چگونه می توان پول زیادی برای کاشت درختان تهیه کرد؟ بنابراین موتور جست و جو در راستای هدف کاشت درختان ایجاد شد.

میدوود از سال ۲۰۱۶ با اکوزیا همکاری کرده و بر پروژه های جنگل کاری در سراسر جهان نظارت داشته است. مراحل کار شامل انتخاب محل، اطمینان از کاشت درختان مناسب در هر منطقه، همکاری با جوامع محلی و استفاده از فناوری ماهواره ای برای مونیتور درختان بوده است.

اکوزیا به مناطقی با تنوع زیستی بالا که اکوسیستمهای بیولوژیکی دورافتاده ای دارند مانند کوههای شرق آفریقا، ماداگاسکار و ساحل برزیل متمرکز شده است. این شرکت تنها درختان بومی را می کارد نه گونه های مهاجم و تاکنون بیش از ۷۵۰ نوع درخت کاشته و در تلاش برای متنوع کردن کارنامه فعالیت خود است.

اکوزیا برای انتخاب پروژه هایی که قرار است از آنها حمایت کند دو معیار شامل تاثیر داشتن روی زندگی مردم و طبیعت و حمایت از جامعه بومی و همچنین احیای طبیعت منطقه را درنظر می گیرد.

به گفته میدوود، شمار کاربران اکوزیا در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است به خصوص در میان جوانان که آگاهی بیشتری نسبت به بحران اقلیمی پیدا کرده اند و اکوزیا جوانترین مخاطبان را در میان همه موتورهای جست و جو داشته است.

اکوزیا از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک که در کنار نتایج جست و جو نمایش داده می شوند، درآمد کسب می کند. این تبلیغات توسط بینگ ارائه می شوند که سهمی از درآمد کسب شده از طریق این تبلیغات را با اکوزیا تقسیم می کند. میزان پولی که اکوزیا از طریق درآمد به ازای هر کلیک کسب می کند، به رقابت کلید واژه و ارزش آنچه تبلیغ شده است بستگی دارد. به همین دلیل درآمد ماهانه ثابتی ندارد. موتور جست و جوی اکوزیا در طول ماههای تابستان اروپا که افراد ترجیح می دهند زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری کنند، درآمد کمتری دارد اما درآمدش در زمستان به خصوص در ایام نزدیک تعطیلات به اوج می رسد.

این شرکت به شفافیت اهمیت داده و هر ماه گزارشهای مالی منتشر می کند که نشان می دهد چه میزان درآمدی از جست و جوها داشته و چه درصدی از درآمدش برای کاشت درختان صرف شده و چه تعداد درخت کاشته است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اکوزیا در آوریل ۲.۲۵ میلیون یورو درآمد داشت و کمتر از نیمی از درآمدش معادل ۸۰ درصد از سودش برای کاشت هفت میلیون درخت هزینه شد. باقی درآمدش برای هزینه های مستقیم و غیرمستقیم مانند مالیات، حقوق و تبلیغات صرف شد و ۲۰ درصد باقی مانده به سرمایه گذاریهای سبز اختصاص یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاشت درخت موتور جست و جو کاشت درختان درخت کاشته کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم

با فرا رسیدن اردیبهشت ماه کاشت نشا برنج در شالیزار‌های شمال کشور آغاز شده است. بهترین زمان برای کاشت برنج اردیبهشت ماه است و اغلب در شهریور ماه به بار می‌نشیند و آماده برداشت می‌شود.

این روز‌ها شالیزار‌های شمال کشور نمای زیبایی را به طبیعت بخشیده است. شهروند خبرنگار ما فیلمی از شالیزار‌های شهرستان بابل را به نمایش گذاشت که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

آغاز کاشت نشا دوم در شالیزار‌های روستای سنگرودپی بابل + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن