Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، المپیک به عنوان بزرگ ترین و مهمترین آوردگاه جهانی، قرار است طبق برنامه ریزی های انجام شده، از ابتدای مرداد ماه به میزبانی کشور ژاپن و در توکیو برگزار شود. این مسابقات قرار بود سال گذشته برگزار شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد.

امسال نیز حرف و حدیث‌های مختلفی مبنی بر لغو شدن رقابت‌های المپیک به گوش رسیده و حتی مردم ژاپن در نظرسنجی‌ها مخالفت خود را بارگزاری این مسابقات اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، ۸۰ درصد مردم ژاپن با برگزاری المپیک مخالفت کردند. ژاپن که با موج چهارم کرونا دست و پنجه نرم می‌کند با درخواست‌های زیادی برای لغو مسابقات، روبه‌رو شده است.

گزینه لغو المپیک همچنان روی میز

با این وجود دولت ژاپن به برگزاری این آوردگاه جهانی اصرار دارد زیرا در صورت به تعویق افتادن مسابقات، ضرر هنگفتی را متحمل خواهد شد. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو  قبل از شیوع ویروس کرونا ۱۲.۶ میلیارد دلار برای المپیک هزینه انجام داده بود که با تعویق یک ساله رقابت ها،  ۲.۸ میلیارد دلار به هزینه‌ها اضافه شد.

کمیته بین المللی المپیک نیز با وجود تمام احتمالات، بارها اعلام کرده که مسابقات توکیو تحت هر شرایطی برگزار می شود. با این وجود طبق ادعای یک عضو ارشد کمیته بین المللی المپیک دولت ژاپن یک ماه فرصت دارد تا این رقابت ها را لغو کند.

المپیک را دست کم نگیرید

اگر فرض را بر برگزار شدن مسابقات المپیک توکیو بگذاریم، می‌توانیم نوع متفاوتی از رقابت‌ها را شاهد باشیم که قطعا جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت. المپیک برای تمام کشور‌ها اهمیت خاصی دارد، زیرا می‌توانند قدرت خود را در آن به نمایش بگذارند. المپیک جدا از اینکه می‌تواند پلی ارتباطی برای ایجاد روابط دوستانه برای کشور‌ها باشد، می‌تواند رقابتی به دور از جنگ و خونریزی را نیز بین کشور‌ها رقم بزند.

هر کشور با توجه به شرایطی که دارد برای قهرمانان خود پاداش و جوایزی در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال برای المپیک ریودوژانیرو، کشور‌های جمهوری آذربایجان، چین و روسیه بیشترین پاداش را به قهرمانان پرداخت کردند.  

۳۰۰ سکه پاداش قهرمان المپیک ریودوژانیرو

پاداش‌هایی که برای ورزشکاران ایران در مسابقات المپیک ریودوژانیرو در نظر گرفته شده بود، رقم قابل توجهی بود.  وزارت ورزش و جوانان در آن زمان برای دارندگان مدال طلای المپیک و پارالمپیک ۳۰۰ سکه، مدال نقره ۲۰۰ سکه و برای مدال برنز نیز ۱۲۰ سکه در نظر گرفته بود.

ورزشکاران ایران تا این لحظه ۶۱ سهمیه قطعی را برای المپیک توکیو کسب کرده اند. البته این تعداد ممکن است در ادامه افزایش پیدا کند. کمیته ملی المپیک در زمینه پاداش برای دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۰ هزار، ۵ هزار و ۳ هزار و ۵۰۰ دلار تعیین کرده است. این رقم نسبت به المپیک ریو افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

وقتی پاداش قهرمانان ریالی می‌شود

پس از رایزنی های صورت گرفته، وزارت ورزش و جوانان روز گذشته پاداش قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در مسابقات المپیک توکیو را تعیین کرد. بر اساس این مصوبه پاداش کسب مدال طلای المپیک و پارالمپیک ۲ میلیارد تومان، مدال نقره یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و مدال برنز ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رقمی که وزارت ورزش به عنوان پاداش برای قهرمانان المپیک در نظر گرفته می تواند آن ها را میلیاردر کند. البته اگر از نظر تعداد سکه بخواهیم این پاداش را در نظر بگیریم، شاید تعداد کمتری را نشان دهد، اما از لحاظ ریالی نه تنها این رقم کمتر نشده بلکه بیشتر نیز شده است.

بیشتر بخوانید

پاداش قهرمانان المپیک و پارالمپیک تعیین شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک توکیو وزارت ورزش و جوانان المپیک و پارالمپیک المپیک توکیو رقابت ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارسوی ورزش خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در بسته خبری چهارسوی ورزش، گزیده‌ای رویداد‌های ورزشی گردآوری شده است.

بازگشت ستاره تیم ملی فوتسال به خوزستان، علیرضا رفیعی پور که نقشی تاثیرگذار درقهرمانی تیم ملی درجام ملت‌های فوتسال آسیا داشت، درفرودگاه بین المللی اهواز مورد استقبال قرار گرفت.

بازگشت ستاره تیم ملی فوتسال به استان، بل حضور حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، عبدالکاظم طالقانی رییس هیئت فوتبال استان و جمعی از مدیران، مربیان و پیشکسوتان ورزش بهبهان، مراسم استقبال از علیرضا رفیعی پور عضو تیم ملی فوتسال کشور درجام ملت‌های آسیا در فرودگاه بین المللی اهواز برگزار شد.

تیم ملی فوتسال با اقتدار قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا در تایلند شد که رفیعی پور یکی از تاثیرگذار‌ترین تیم ملی دراین مسابقات داشت.

مسابقات شش وزن نخست کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور در تهران برگزار شد که امیر کاظمی مدال طلا را تصاحب کرد، سجاد محمدی و آرمین قولی گله مدال نقره را از آن خود کردند، مهدی چاره اندیش، محمدامین خشنودفر، امیر مهدی حاجی وند، محمدجواد عبدولی و امیرمحمد جاوری به مدال برنز رسیدند.

این مسابقات امشب با شناخت تیم‌های برتر به پایان می‌رسد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، شکایت باشگاه‌های سپاهان اصفهان و نساجی مازندران از باشگاه نفت آبادان در خصوص استفاده غیرمجاز از بازیکن خارجی به نام ابوباکار تراولی در مسابقات لیگ برتر را رد کرد.

در هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال دسته دوم باشگاه‌های کشور، تیم شهرداری ماهشهر با یک گل تیم ستارگان جوانان بهمن تهران را شکست داد و با ۴۵ امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی گروه نخست رقابت‌ها قرار گرفت.

تیم فولادنوین خوزستان نیز با حساب ۲ بر یک مغلوب میزبان خود تیم پاس همدان شد و با ۲۶ امتیاز به مکان دوازدهم جدول رده بندی همین گروه سقوط کرد.

۲۸ تیم در ۲ گروه برگزار کننده مسابقات هستند.

دیگر خبرها

  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی