Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان یک جانباز عملیات بیت المقدس، با بیان اینکه رمز امام خمینی(ره) در تعبیر «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ایجاد وحدت و همدلی در مردم و نیروهای مسلح بود، تصریح کرد: امام راحل از همگان خواست که در همه کارها خدا را در نظر بگیرند.

علی سرسپار، جانباز ۷۰ درصد گیلانی که در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشت در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حضور ۸۰ ماهه خود در جبهه های دفاع مقدس، اظهار کرد: در نخستین روزهای جنگ و با وجود سن کم تصمیم به حضور در جبهه گرفتم، زیرا دفاع از وطن حضور رزمندگان در میدان را می طلبید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که متولد سال ۱۳۴۴ در شهر رشت است، از چهار بار مجروحیت خود در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس سخن گفت و تصریح کرد: از دی ماه ۵۹، زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشتم به جبهه رفتم و در یکی از عملیات ها دچار موج گرفتگی شدم.

این جانباز ۷۰ درصد، با اشاره به حضور خود در عملیات بیت المقدس، ادامه داد: همزمان با آغاز عملیات بر اثر اصابت تیر از ناحیه مچ دست مجروح و به بیمارستان هفت تیر تهران منتقل شدم. وضعیت جراحت دستم به قدری بود که بنا به توصیه پزشک حداقل به یک ماه استراحت نیاز داشتم، اما بعد از دو هفته بستری بودن، بدون اینکه خبر مجروحیتم را به خانواده بدهم و یا به زادگاهم بازگردم، دوباره به خط مقدم رفتم.

وی با بیان اینکه حضورم در جبهه با آن دست مجروح مصادف با عقب نشینی عراق از منطقه طلاییه شد، عنوان کرد: بعد از یک هفته خرمشر آزاد شد و رزمندگان پیروزی بزرگی را رقم زده بودند.

سرسپار، رزمندگان را سرشار از ایمان و اعتقاد و روحیه انقلابی و وطن پرستی دانست و تصریح کرد: در آن زمان مردم و مسئولان برای دفاع از کشور و انقلاب همدل بودند و الگوهایی مانند شهید رجایی و شهید بهشتی و شهید چمران داشتیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، با اشاره به ملاقات خود با شهید چمران در اهواز، یادآور شد: شهید چمران یک شخصیت علمی و دانشگاهی بود که برای دفاع از میهن لباس رزم پوشیده و برای رزمندگان روحیه بخش بود.

وی با بیان اینکه در جبهه رزمندگان برای شهادت از هم سبقت می گرفتند، خاطرنشان کرد: نقش مردم در دوران دفاع مقدس بسیار برجسته بود و کارگر و کشاورز و دانشجو و معلم در جبهه حضور داشتند.

سرسپار، فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگی متعالی و مثبت دانست و اضافه کرد: امام خمینی(ره) یک فضای معنوی در کشور ایجاد کرده بود تا جوانان به برکت دفاع مقدس ساخته شوند و لذا امروز نیز باید همان فضا را برای نسل جوان و نوجوان ایجاد کنیم و مسئولان وظیفه سنگینی دارند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس را حفظ کنیم تا دشمنان هرگز جرات نکنند علیه ایران قدمی بردارند، گفت: سربازان جنگ در همه کشورها گرامی داشته می شوند و جانبازان نام «قهرمان» دارند؛ این در حالی است که رزمندگان دفاع مقدس معنویت خاصی دارند و برای دفاع از کیان کشور زحمات فراوانی کشیدند لذا باید یادگاران جنگ و دفاع را گرامی بداریم تا این فرهنگ و روحیه حفظ شود.

این جانباز ۷۰ درصد، با اشاره به عبور رزمندگان از خندق های مین کاری و گذشتن از سیم خاردارها و رسیدن به پشت سنگرهای دشمن با تیوپ های شناور در آب، اظهار کرد: بنده جزو نیروهای شناسایی پاسگاه طلاییه بودم که خبر آزادسازی خرمشهر را شنیدیم و از خوشحالی با آر.پی.جی شلیک هوایی کردیم لذا خبر آزادی خرمشهر یکی از شیرین ترین خاطرات دوران دفاع مقدس بود، اما شهادت همرزمانم که شب گذشته با آنان خندیده بودم و دعا خوانده بودم و سخن گفته بودم، بسیار تلخ بود.

وی با بیان اینکه رمز امام خمینی(ره) در تعبیر «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ایجاد وحدت و همدلی در مردم و نیروهای مسلح بود، تصریح کرد: امام راحل از همگان خواست که در همه کارها خدا را در نظر بگیرند.

سرسپار، با اشاره به وجود چند ترکش خمپاره در ناحیه کمر و پهلویش، اضافه کرد: در یکی از عملیات های شناسایی با انفجار مین و شهادت چند نفر از همسنگرانم مواجه شدم و از ناحیه پا مجروحیت پیدا کردم.

وی عملیات خیبر را عملیات شیمیایی دشمن علیه همه رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد: بعد از شیمیایی شدن در این عملیات چندین بار عمل کردم و شیمی درمانی شدم و اکنون با آثار ناشی از شیمیایی مواجه هستم؛ درد ناشی از وجود ترکش در بدن و فشارهای روحی بعد از جنگ نیز همچنان همراه من است و در برخی از مواقع خواب راحتی ندارم.

این رزمنده عملیات بیت المقدس، از مسئولان خواست نسبت به یادگاران جبهه و جنگ توجه بیشتری داشته باشند و یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل های آینده منتقل شود و قدردانی از شهدا و ایثارگران و خانواده های آنان این روحیه را در جامعه حفظ می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خرمشهر سوم خرداد دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست