Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:39:03 GMT

بیش از ۴۵ هزار زنجانی در برابر کرونا واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۲۱۳۳

بیش از ۴۵ هزار زنجانی در برابر کرونا واکسینه شدند

دکتر پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۷۵ درصدی سالمندان بالای ۸۰ سال زنجانی افزود: بیش از ۶۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال استان و با  آغاز  واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال نیز  بیش از ۵۰ درصد از این افراد واکسینه شده اند .

وی وضعیت سرعت تزریق واکسن کرونا در استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در سه مرکز بهداشت شهرستان زنجان و با مراکز که برای واکسیناسیون پیش بینی شده روند واکسیناسیون شتاب بیشتری خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول در خصوص پاسخ به سوالی در مورد تفاوت تزریق در دوز اول و دوم واکسن کرونا گفت: در برخی از واکسن ها دوز دوم متفاوت از دوز اول بوده که این مهم در اسپوتنیک وی و با رنگ بندی مشخص می شود اما در بیشتر موارد نوع تزریق مشخص است و بطور طبیعی انتظار می رود، ۲ هفته تا ۲ ماه بعد از تزریق دوز دوم سطح ایمنی به طور قابل توجهی افزایش  یابد.

وی در ارتباط با واکسیناسیون کارگران شهرداری نیز گفت: در اوایل طرح واکسیناسیون، سهمیه ای به پاکبان ها از جمله افرادی با شرط داشتن سن بالا و  بیماری زمینه ای و  افرادی که با زباله های عفونی سروکار داشتند اختصاص داده شد، در صورتی که در دور جدید سهمیه جدیدی برای این قشر اختصاص داده شود تزریق انجام خواهد شد.

قزلباش افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای واکسیناسیون خبرنگاران استان نیز درخواست داده که جزو گروه‌های اولویت‌دار تزریق واکسن کرونا در فاز دوم باشند اما تاکنون دستورالعمل جدیدی به استان در این زمینه ابلاغ نشده است و همچنان در فاز سوم هستند.

این مسوول در مورد آخرین وضعیت کرونایی استان نیز خاطرنشان کرد: میزان بستری و سرپایی ها به نسبت هفته های گذشته به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده، هر چند روند سرپایی از شمار بیماران کاسته شده اما  همچنان مراجعات قابل توجه است به ویژه آنکه در مورد بیماران بستری نیز روند نزولی بیماری  بسیار کند و قطره چکانی است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان واکسن کرونا زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان واکسن کرونا کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان واکسن کرونا زنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند