Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:51:25 GMT

پاسخ عراقچی به وزیر خارجه آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۲۱۴۷

پاسخ عراقچی به وزیر خارجه آمریکا

رییس تیم  ایران در مذاکرات وین در توییتی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا  پاسخ داد.

به گزارش ایسنا  سید عباس عراقچی در صفحه توییتر خود نوشت : «دیروز ۴ ساعت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مذاکرات وین گفتگو داشتم. جلسه سخت اما مفیدی بود. 
اصول یکی است:
آمریکا به عنوان طرفی که برجام را ترک کرده است، باید اول تحریم های خود را  بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از راستی آزمایی ایران اجرای کامل برجام را از سر خواهد گرفت. 
آیا آمریکا آماده است؟»

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگویی با شبکه ای بی سی در پاسخ به سوال مجری که می‌پرسید "آیا ایران در حال تامین مالی حماس است و اگر اینطور باشد، آیا تحریم ها باید باقی می‌مانند؟" مدعی شد: ایران در شماری از فعالیت‌ها نظیر تامین مالی گروه‌های افراطی، حمایت گسترده‌تر از گروهک‌های تروریستی و گروهک‌های نیابتی که در خاورمیانه دست به اقدامات بی‌ثبات‌کننده می‌زنند و اشاعه تسلیحاتی دخیل است.

وی ادامه داد:  ایران با داشتن سلاح هسته‌ای یا توانایی ساخت سلاح هسته‌ای در مدت کوتاه می‌تواند در این زمینه‌ها با مصونیت بیشتری فعالیت کند که همین مسئله خود لزوم بازگردان مسئله هسته‌ای به چارچوبی که توافق هسته‌ای تعیین کرده بود را می‌افزاید. خیلی از این فعالیت‌ها درحال حاضر و در طول چهار سال گذشته ذیل فشار حداکثری که دولت قبلی اعمال کرده بود پیش می‌روند. بدون شک (فشار حداکثری) نتیجه‌ای که به دنبال آن بودیم - که توقف تمامی این فعالیت‌ها است - را به ارمغان نیاورد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: برای همین اولین کاری که باید انجام دهیم بازگرداندن مسئله هسته‌ای به چارچوب خود است. به همین خاطر متعهد هستیم که تلاش کنیم و ببینیم آیا ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای یا همان برجام بازخواهد گشت یا نه. برای همین مذاکرات در جریان است و آز آن به عنوان سکویی برای رسیدگی به دیگر مشکلات استفاده خواهیم کرد.

بلینکن در رابطه با برداشته شدن تحریم‌های اعمالی گفت: فکر کنم ما در پنجمین دور مذاکرات خود در وین با ایرانیان هستیم. چیزی که این مذاکرات مشخص کرده‌اند این است که هر طرف برای بازگشت به پایبندی باید چه کارهایی انجام دهد. ما می‌دانیم که چه تحریم‌هایی اگر در مغایرت بر توافق هسته‌ای باشند، باید برداشته شوند. مسئله مهمتر این است که ایران نیز می‌داند که برای بازگشت به توافق باید چه کارهایی انجام دهد اما ما هنوز ندیده‌ایم که آیا ایران حاضر و مایل به انجام کارهایی است که باید انجام دهد یا نه. این یک آزمون است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم.

به گزارش ایسنا، جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم‌های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای، در هفته‌های اخیر برگزار شده‌اند.

نمایندگان آمریکا نیز در طول این مذاکرات در وین حضور داشتند اما هیچ مذاکره مستقیمی میان ایران و آمریکا در وین انجام نشده و روند احیای برجام صرفا از طریق مذاکرات شرکای برجام و فعالیت کارگروه‌ها ادامه داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيدعباس عراقچي آنتونی بلینکن مذاكرات وين لغو تحریم ها علیه ایران وزیر خارجه آمریکا توافق هسته ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

بیشتر بخوانید؛ حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم

وی تاکید کرد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا درباره رفح و تجاوز زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به آن گفت: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار(حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229390 برچسب‌ها حماس

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است