Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم سیستان و بلوچستان با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ادوار کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته‌اند که میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا را بر اساس آمار مرور می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر چه به آستانه انتخابات نزدیک تر می شویم شور و اشتیاق مردم برای حضور پای صندوق های رای مبنی بر تعیین و تغییر سرنوشت چهارساله کشور و استان بیشتر احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با توجه به آماری که در اختیار تحریریه خبر عصرهامون قرار داده شده، بیشترین میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات شوراهای شهر و روستا در دور سوم و در تاریخ 24 آذر 85  بوده است که 78.30 دهم درصد مشارکت را نشان می دهد.

میزان مشارکت مردم از سال 58 تا 96 در انتخابات شوراهای اسلامی

دور اول انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها در تاریخ7 اسفند 77 با میزان مشارکت 62 درصدی مردم استان رقم خورد.

دور دوم در 9 اسفند81 با  میزان مشارکت 78.6 دهم درصدی همراه بود.

دور سوم مردم استان در 24 آذر 85 بیشترین مشارکت را از خود به منصه ظهور رسانده و میزان مشارکت آنها 78.30 درصد بود.

چهارمین دوره نیز که در 24 خرداد ماه92 برگزار شد مردم با مشارکت 69.6 درصدی پای صندوق های رای حاضر شدند.

همچنین در پنجمین مرحله مردم این خطه از کشور در تاریخ 9 اردیبهشت 96 حضوری گسترده در پای صندوق های رای داشته و میزان مشارکت آنها در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها 73.8 دهم درصد اعلام شد.

گفتنی است 2 هزار و ۴۵۰ صندوق ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات ۲۸ خرداد 1400 پیش بینی شده و ۴۰ هزار نیروی اجرایی و  امنیتی مسئولیت برگزاری انتخابات سالم در استان را برعهده دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مردم سیستان و بلوچستان میزان مشارکت مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع

رئیس شورای اسلامی شهر قشم شفافیت مالی در اجرای پروژه‌ها را از جمله نقاط قوت این شورا دانست و گفت: شورای شهر قشم از طریق برقراری ارتباط کارآمد با مسئولین استانی و کشوری توانسته است از چالش محدودیت منابع عبور کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، حبیب بازماندگان قشمی امروز در نشست روز ملی شوراها که به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: با خرد جمعی و مشارکت مردم می‌توان در پیشبرد اهداف شهری موفق بود و ما نیز در همین راستا در حرکت هستیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر قشم با فعال‌سازی 15 کمیسیون و کمیته، شهرداریار و شورایار در تمام محلات توانسته است تصمیم سازی مردم پایه را با بهره‌گیری از ظرفیت حدود 300 نفر از شهروندان محقق کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم شوراها را تجلی مردم‌سالاری دینی و گامی استوار در راستای مردمی‌سازی عنوان کرد و گفت: اصلاح برخی قوانین و انسجام و همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف از مولفه‌هایی است که می‌تواند در تقویت عملکرد شوراها موثر باشد.

بازماندگان قشمی خاطرنشان کرد: ما با تکیه بر مشارکت مردم و استفاده از توانمندی بخش خصوصی اقدامات بسیار خوبی در قشم انجام دادیم که از جمله آنها تاسیس پایانه مسافربری و کمک به تجهیز بیمارستان است.

وی احداث و بهسازی پارک‌ها، بوستان‌ها، بهسازی فضاهای فرهنگی، اجرای فاضلاب شهری، بازگشایی برخی معابر و بندرگاه‌های صیادی را به عنوان بخشی دیگر از اقدامات این نهاد عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم با بیان اینکه در شوراهای اسلامی شاهد بهره‌مندی از توانمندی مردم در انجام امور هستیم، گفت: ما در تلاشیم تا با تقویت مشارکت مردم ، شتاب توسعه قشم را دوچندان کنیم.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا