Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیاوش ملکی فر اختتامیه در رویداد ۱۰۰ استارت آپ سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در سال ۱۳۸۹ تاسیس این صندوق به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و براساس آن مقرر شد با سرمایه اولیه سه هزار میلیارد تومان و با هدف تامین منابع مالی شرکت های دانش بنیان تشکیل شود.
وی با بیان اینکه امروز ۱۲ سال از تصویب این قانون می‌گذرد، ادامه داد: هم اکنون در کل کشور حدود ۶ هزار شرکت دانش بنیان به فعالیت مشغول به فعالیت در حوزه های مختلف صنعت و خلق کارها و خدمات فن‌آورانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دو سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت نامه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده ایم ودر حاشیه برگزاری رویداد 100استارت آپ سیستان و بلوچستان نیز در طی بازدید گفت و گو و جلسات متعددی با هدف کمک به تامین نیاز مالی فعالان این بخش داشته ایم.

ملکی فر خاطر نشان کرد: در سال ۹۲ و ۹۳ بود که اولین استارتاپ ها در ایران مطرح شدند و الان تعدادی از این ها به مراتب بالایی از رشد رسیده‌ و در بازار مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: استارتاپ ها معمولاً در چرخه عمر خود آن هم در اولین مرحله رشد، بسیار پر ریسک بوده و چالش ها و پیچیدگی هایی دارند، در این مرحله آنهایی که کار فناورانه و یا اپلیکیشن های خدماتی می کنند باید کارشان را در حوزه کاری خود توسعه دهند و این مرحله پر ریسک بوده و هزینه های قابل توجهی را به همراه دارد.

وی افزود: برای کمک به استارتاپ ها در این مرحله دنیا به این نتیجه رسیده که شتاب دهنده ها می توانند نقش موثری داشته و برای عبور از مشکلات کمک کننده باشند و براین اساس ما در صندوق نوآوری و شکوفایی شرایط لازم را در داخل کشور مهیا کرده ایم.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه از جامعه استارت آپی نیز آن دسته از شرکت‌ها می‌توانند به صورت مستقیم از این صندوق تسهیلات و منابع بگیرند که دانش بنیان باشند، افزود: مدل حمایت از شرکت‌های استارت‌آپ متفاوت است و از آنها ذیل شتابدهنده های دانش بنیان حمایت صورت می‌گیرد.

ملکی فر با بیان این نکته که امروزه ۱۱۰ شتاب دهنده دانش بنیان در کشور وجود دارد، اضافه کرد: استارت آپ های خوبی در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان برگزار می شود و اگر این طرح ها مورد حکایت قرار گیرند می تواند یک پایگاه خوب برای حمایت از استارت آپ ها محسوب شوند.

وی بیان کرد: درب صندوق نوآوری و شکوفایی به روی همه شرکت‌های دانش بنیان باز است، این صندوق حمایت لازم براساس توان خود از این واحدها انجام می دهد به گونه ای که تا سقف ۳ میلیارد تومان وام سرمایه در گردش و تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان قرض الحسنه سه ساله و تا سقف سه میلیارد تومان نیز برای محیا ساختن فضا به شرکت های دانش بنیان داده می شود و حدود۵۰۰ میلیون تومان هم به بهانه‌های مختلف به آنها بلاعوض داده می شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خاطر نشان کرد:کوپن ورود و دریافت خدمات این صندوق، مهمان شدن و پذیرفته شدن در شتاب دهنده های دانش‌بنیان است همین الان هر کدام از این هشتاد استارتاپی که در این رویداد پذیرفته شده اند می‌تواند خیالشان از پرداخت این هزینه ها راحت باشد.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش نوآوری سیستان و بلوچستان توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان میلیارد تومان استارت آپ شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری