Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@09:38:15 GMT

وکلا ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۲۵۱۰

وکلا ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر اینکه وجود درآمد بالا و فرار مالیاتی زیاد در بین وکلا و پزشکان یک واقعیت است، گفت: طبق برآوردها، وکلا حدود ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد فرار مالیاتی دارند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، درباره فرار مالیاتی وکلا گفت: وجود درآمد بالا و فرار مالیاتی زیاد در بین وکلا و پزشکان یک واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برآوردها، وکلا در حدود ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند. با تغییر ساختارهای این دو نهاد، اصلاح نظام اداری و استقرار دولت الکترونیک، می‌توان از اینچنین فرارهای مالیاتی جلوگیری کرد. با استقرار دولت الکترونیک فرار مالیاتی همه اقشار از جمله وکلا و پزشکان می‌تواند به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: جبران فرارهای مالیاتی از جیب کارگران حداقل بگیر

ابوترابی با اشاره به تاثیر انحصار در حوزه وکالت بر قیمت استفاده از خدمات حقوقی اظهار داشت: به دلیل ایجاد انحصار در وکالت و بالا رفتن قیمت حق الوکاله‌ها، به تعرفه‌های قانونی در این حوزه عمل نمی‌شود. در حال حاضر طی توافقات فی ما بین وکیل و موکل، قیمت‌های بسیار گزافی که طبق تعرفه‌های قانونی هم نیست از موکل درخواست می‌شود. خدمت وکالت باید با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد اما در حال حاضر نه تنها قیمت خدمت وکالت بالا بوده بلکه فاقد کیفیت نیز هست.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درباره ارتباط حق الوکاله‌ها با انحصار وکالت گفت: علت قیمت بالا و کیفیت پایین نهاد وکالت، انحصار در پذیرش و تعداد کم وکیل در کشور است. از نظر تعداد پرونده به جمعیت، ایران بین سه کشور اول دارای پرونده زیاد است. این موضوع در کنار تعداد کم وکیل موجود در کشور منجر به انحصار در حوزه وکالت شده است.

ابوترابی همچنین با تاکید بر وجود تعارض منافع در جذب وکیل توسط نهاد وکالت اضافه کرد: مشکل از آنجا آغاز می‌شود که بخش زیادی از اختیارات گزینش و جذب وکیل به خود وکلا داده شده است. این موضوع باعث تعارض منافع در افزایش وکیل است.

وی در پایان تاکید کرد: قانون وکلا یکی از بدترین قوانین است. چندین بار سعی شد این قانون در مجلس اصلاح شود که به دلیل برخی تعارض منافع‌ها موفق به انجام آن نشدیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین تعارض منافع ابوالفضل ابوترابی دولت الکترونیک دولت مجلس مجلس شورای اسلامی ایران کانون وکلا فرار مالیاتی فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در ادامه گشت‌های مشترک مدیریت بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی، امروز هشتم اردیبهشت ماه، تعداد ۵ پرونده تعزیری برای صنف بانوان آرایشگر تشکیل شد و یک سالن زیبایی به دلیل تخلفات گران‌فروشی، عدم نصب نرخ‌نامه و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محدوده بولوار وکیل‌آباد مشهد پلمب شد.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟