Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان برای استفاده جمعیت عمومی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد حاجبی اظهار کرد: سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان برای استفاده جمعیت عمومی راه اندازی شده و همه افراد هم اکنون می‌توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه از خدمات آنلاین این سامانه در حوزه سلامت روان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مردم کشور ما نیز همانند تمامی کشور‌های جهان با مسائل و مشکلات همه گیری کووید-۱۹ مواجه بوده و علاوه بر مشکلات و عوارض اجتماعی و اقتصادی که این بیماری تحمیل کرده، با آسیب‌های روانی زیادی نیز مانند استرس، اضطراب، ترس از مرگ خود و عزیزان، افسردگی، و وسواس نیز مواجه بوده‌اند.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: از این رو حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مدت با همکاری سایر بخش‌های نظام سلامت تلاش وافری در راستای پاسخ به نیاز‌های سلامت روان جمعیت عمومی و ارائه خدمت به گروه‌های در معرض خطر بالاتر کرده است.

حاجبی بیان کرد: سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان ذیل پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir راه اندازی شده است. همه افراد هم اکنون می‌توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه و انتخاب گزینه "خودارزیابی روانشناختی" در سمت چپ و پایین صفحه، به سؤالات ده گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت کنند.

وی افزود: در بخش‌های بعدی، محتوای آموزشی خودمراقبتی در حوزه سلامت روان و فهرست مراکز خدمات جامع سلامت نیز گنجانده شده است. افراد می‌توانند ضمن مطالعه محتوای آموزشی، در صورت نیاز با استفاده از سامانه، به جستجوی مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود پرداخته و برای دریافت خدمات سلامت روان از پزشکان و کارشناسان سلامت روان در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه کمک بگیرند.

حاجبی در پایان در خصوص رویکرد اصلی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد حوزه معاونت بهداشت گفت: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده، سعی بر این بوده است که خدمات حوزه سلامت روان از طرق دیگر به دست گیرندگان خدمت برسد. یکی از اقتضائات شرایط فعلی این است که افراد متناسب با سطح سواد سلامت خود بتوانند به فراگیری مطالبی جهت خودمراقبتی در حوزه سلامت روان بپردازند. این مهم با راه اندازی این سامانه محقق شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلامت روان سامانه خود مراقبتی سلامت سلامت روان سامانه خود راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران با هدف بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها خبر داد و گفت: تصویب این لایحه به بهبود وضعیت معیشتی پرسناران کمک خواهد کرد. - اخبار اجتماعی -

عباس عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور اظهار کرد: همه ارکان کشور اعم از دولت و مجلس و وزارت بهداشت در صدد این هستند که شرایط محیط کار را برای همه کارکنان سلامت به‌ویژه پرستاران ارتقا دهند. در همین راستا نسخه اولیه لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران تدوین شده است و پس از چکش کاری از منظر حقوقی در وزارت بهداشت، به هیئت دولت ارسال خواهد شد و در صورت تصویب، به ارتقای وضعیت معیشتی پرستاران کمک خواهد کرد.

معیشت پرستاران بهبود می‌یابد

وی افزود: این لایحه در 37 ماده و چند سر فصل شامل سرفصل‌های معیشتی، امور رفاهی و ارتقای شغلی گروه پرستاری تنظیم شده که کمک خواهد کرد وضعیت معیشتی پرستاران بهبود یابد‌. همچنین خلاهای قانونی که در مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد در این لایحه دیده شده و در بحث‌های رفاهی مسائلی ازجمله بهبود وضعیت اسکان پرستاران، درآمد آن‌ها، حمایت از حضور پرستاران در مناطق محروم از طریق افزایش درآمد، ارائه خدمات رفاهی به پرستاران پیش‌بینی شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: در این بسته همچنین تسهیلاتی برای ادامه تحصیل همکاران پرستار در نظر گرفته شده که ارتقای شغلی داشته باشند.  این لایحه در محورهای مشوق‌های آموزشی، جبران مالی خدمات پرستاری، جذب و استخدام و تامین نیروی انسانی، رفاهی و انگیزشی، ارتقای جایگاه و کرامت معنوی پرستاران تدوین شده که جزئیات دقیق‌تر همه این موارد، پس از تصویب اطلاع رسانی می‌شود. 

وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لایحه، شاهد افزایش انگیزه کاری پرستاران و درنتیجه ارائه خدمات باکیفیت‌تر به بیماران باشیم.

عبادی همچنین به افزایش تعرفه خدمات پرستاری نیز اشاره و بیان کرد: اجلاس معاونین و مدیران پرستاری برای تبیین اهداف وزارت بهداشت به شکل دوره‌ای و در هر فصل به صورت حضوری برگزار می‌شود‌، یکی از اهداف مهم این اجلاس تغییراتی است که در تعرفه گذاری خدمات پرستاری رخ داده است.

رشد 50 درصدی ضریب ریالی خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت از رشد قابل قبول در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری خبر داد و گفت: با رشد 50 درصدی ضریب ریالی و افزایش 15 درصدی ارزش نسبی خدمات پرستاری و اصلاحاتی که در آیین نامه بازتوزیع در حال انجام است رشد قابل قبولی در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری ایجاد شده است.

شبکه متخصصان پرستاری ایجاد می‌شود

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی پرستاران یکی از اولویت‌های کاری ماست، افزود: در سال 1403 شبکه‌ای از متخصصان پرستاری تشکیل خواهد شد و بر اساس حوزه‌های تخصصی، گردهمایی‌های فنی ایجاد و برگزار خواهد شد. برای اولین دوره تمام همکاران سرپرستار و به ترتیب پرستارات بخش‌های بستری، مراقبت‌های ویژه اطفال و ... گرد هم می‌آیند تا با ایجاد شبکه ملی متخصصین حوزه پرستاری ارتقای کیفیت خدمات پرستاری ارائه شده به مردم را شاهد باشیم.

پرستاران؛ 30 درصد کارکنان وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به این که نظام سلامت به لحاظ جمعیت و تعداد کارکنان دومین وزارتخانه کشور پس از وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: بالغ بر 600 هزار نفر به عنوان کادر درمان در نظام سلامت در حال فعالیت هستند. در حوزه درمان در مجموع بیمارستان‌ها نزدیک به 60 درصد گروه فنی را گروه پرستاری و در کل نظام سلامت 30 درصد جمعیت را جامعه پرستاری تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل