Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت گرامیداشت روز حکمت اسلامی صدرا با حجت‌الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان‌پناه، استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه، بیان کرد: در فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی به موقعی رسیده‌ایم که باید با طرح‌های هوشمند، منسجم و موثر تبلیغی، کار گفتمان سازی را به صورت جدی در جامعه جلو ببریم.

وی گفت: معتقدیم اگر تبلیغ موثر بخواهد در جامعه اتفاق بیفتد، شاکله و نظام آن باید بر پایه اندیشه حکمت اسلامی استوار شود. از یک نظام هوشمند تبلیغی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انتظار می‌رود از تحول کوتاه نیاید. منتهی ابتناء به اندیشه متقن حکمی می‌تواند تحول را ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: ما به عنوان دستگاه تبلیغی که مأموریت‌هایش ذوابعاد تعریف شده، دغدغه داریم که حکمت اسلامی صدرا چگونه در جامعه تسری و امتداد پیدا کند.   

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه به گفتمان سازی و جریان سازی در تبلیغ، بیان داشت: گفتمان سازی به این معناست که وقتی اندیشه‌ای به اشتراک گذاشته می‌شود در دل بسیاری از مردم و جوانان سرایت کند.

استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم گفت: نخستین چیزی که در گفتمان سازی به کار می‌آید حالت جمعی گسترده است. در این زمینه باید مدل‌هایی داشته باشیم که طرح امام محله، اربعین حسینی و ساماندهی فضای مجازی از جمله آن‌هاست.

وی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: در خبرها دیدم که شما تأکید داشتید که امام جماعت باید امام محله بشود. اگر با جدیت روی این اندیشه کار بشود قطعا تاثیرگذار است. اربعین هم گفتمان عمومی ویژه‌ای را پدید می‌آورد که خیلی معنادار است و باید روی آن سرمایه گذاری شود، در صورتی که با شیوع کرونا، مسائلی به وجود آمد که باید فکری به حال آن کرد. در مسأله فضای مجازی هم دغدغه‌های جدی وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه در بخش پایانی سخنان خود واگذاری امور مربوط به تهیه محتوای مناسب و تربیت مربیان مهدهای کودک به حوزه علمیه خواهران و ورود حوزویان به مدارس را ضروری دانست.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: حکمت قم فضای مجازی فلسفه سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام حکمت اسلامی گفتمان سازی یزدان پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان با موضوع شهادت اندیشمند مجاهد آیت الله شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت هفته مقام معلم سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، ویزیت تخصصی پزشکی رایگان، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی