Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : در سازمان انتقال خون ایران شبکه ملی خون رسانی، میزان موجودی، درخواست و ارسال خون در تمامی استان‌های کشور بررسی و وضعیت آن در قالب رنگ‌های قرمز، زرد و سبز، دسته‌بندی می‌شود.

او گفت : در این رنگ‌بندی، قرمز به معنی میزان ذخایر خون پایین و لزوم تأمین شدن اورژانسی آن، زرد به معنی لزوم تأمین ذخایر خون در اسرع وقت و سبز بیانگر اوضاع مساعد ذخایر خونی در هر استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت ذخایر خونی استان کرمانشاه زرد است، افزود: باید در اسرع وقت و با سرعت بالایی ذخایر خونی تأمین شده تا وضعیت به حالت عادی و ایده‌آل برسد، با توجه به این شرایط تمامی گروه‌های خونی مورد نیاز است.

او با بیان اینکه ذخایر خونی استان کرمانشاه به گروه‌های خونی منفی و گروه خونی آ مثبت نسبت به سایر گروه‌ها نیاز بیشتری دارد، افزود: آمار اهدای خون در امسال نسبت به پارسال بهتر بوده، اما با توجه به اینکه درخواست‌های مراکز درمانی برای دریافت خون نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده میزان افزایش خون‌گیری ۲ الی ۲.۵ درصدی کفایت نمی‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی ذخیره کرد، گفت: از آنجا که اعمال جراحی زیادی در ماه رمضان به تعویق افتاده، در نتیجه احتیاج به خون و فرآورده‌های خونی پس از آن افزایش پیدا کرده و ورود به فصل گرما و تعطیلی‌ها و عدم توجه مردم به توصیه برای سفر نکردن و در نتیجه بالا رفتن آمار تصادفات جاده‌ای نیاز به ذخایر خونی را چندین برابر کرده است.

صالحی‌فر با بیان اینکه در شهرستان‌های استان کرمانشاه به جز شهر کرمانشاه مراکز ثابت خون‌گیری وجود ندارد، افزود: امور خون‌گیری و انتقال از مردم این شهرستان‌ها پنج خرداد در سنقر و کلیایی، ۹ خرداد در روانسر، ۲۳ خرداد در جوانرود، ۲۶ خرداد در کنگاور و ۳۰ خرداد در اسلام آبادغرب توسط تیم‌هایی که به صورت سیار تدارک دیده شدند، انجام می‌شود.

او ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها تا اطلاع ثانوی به دلیل در اختیار قرار نگرفتن مکان مناسب برای اعمال خون‌گیری دریافت خون انجام نمی‌شود، که در صورت اعلام آمادگی ارگان‌های دیگر برای قراردادن مکان مورد نیاز در اختیار اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه این اقدام میسر می‌شود.

صالحی‌فر با اشاره به اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا گفت: تزریق این پلاسما به بیماران کرونایی می‌تواند اثر بخش باشد، اما این موضوع از طرف مراکز درمانی درخواست نشده و استقبال مردم از آن کم است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با گرامیداشت ۲۴ خرداد «روز جهانی اهداکنندگان خون»، افزود: شایسته است مردم، ارگان‌ها و ادارات در این روز به لیست اهداکنندگان خون بپیوندند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اهدای خون فرآورده های خونی مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه ذخایر خونی ذخایر خون خون گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن صید ماهی مرکب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ بیژن ساسانی پور گفت: با توجه به بررسی‌های میدانی صورت گرفته از سوی کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور، و به منظور حفظ ذخایر مولدین ماهی مرکب و همینطور بازسازی ذخایر آنها برای سال‌های آینده، صید ماهی مرکب در آب‌های استان بوشهر ممنوع است.

وی در ادامه از صیادان و تشکل‌های صیادی استان خواست در راستای اجرای هر چه بهتر ممنوعیت صید ماهی مرکب، از صید این نوع ماهی خودداری کنند.

ساسانی پور افزود: در این راستا نظارت کامل بر روند اجرا صدور مجوز صید انجام و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفین برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه