Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از آغاز اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم اتباع کشورهای افغانستان و عراق در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بهمن عشایری در این باره اظهارداشت: با توجه به حضور بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در استان طرح آمایش مرحله ۱۶ اتباع خارجی و تمدید مدارک اقامتی اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت معتبر، از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت ۴ ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تمامی اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش ۱۵ و اتباع عراقی دارای کارت هویت ۱۴ بایستی به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان مراجعه کنند.

عشایری در رابطه با اهداف اجرای طرح آمایش اتباع کشورهای یادشده افزود :آمایش اتباع خارجی در واقع به روزرسانی آمار و اطلاعات اتباع خارجی و توزیع مناسب جمعیت آنان در پهنه سرزمین ایران است که به هماهنگی و برنامه‌ریزی در عرصه های متفاوت و خدمات رسانی توسط دستگاه های مختلف نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در استان قزوین در مجموع ۶ دفتر خدمات اقامت و اشتغال وظیفه اجرای طرح آمایش ۱۶ را به عهده دارند.

عشایری اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی از احتمال ابتلا مراجعان، این طرح فقط با حضور سرپرست خانوار و از طریق اطلاع رسانی توسط دفاتر و بر اساس نوبت دهی صورت می گیرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: اتباع خارجی در زمان مراجعه به دفاتر کفالت علاوه بر مدرک اقامتی قبلی خود بایستی هزینه‌های مربوط به تمدید کارت آمایش و پروانه اشتغال خود را بر اساس مصوبات قانونی مراجع ذیربط پرداخت کنند 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح آمایش، مجوز اشتغال به کار نیز در دفاتر صورت می گیرد و افرادی که مشمول دریافت مدارک موقت اشتغال می باشند می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

عشایری همچنین در رابطه با آمار حضور اتباع خارجی در قزوین گفت:  در استان دو بخش مرکزی و کوهین از توابع شهرستان قزوین برای حضور، اقامت و اشتغال اتباع خارجی موصوف مجاز است که در مجموع از ۵۸ هزار  اتباع خارجی در استان، ۱۶ هزار نفر از آنان پناهنده دارای کارت آمایش و ۱۰ هزار نفر دارای گذرنامه و مابقی غیر مجاز هستند.

وی افزود: بیش از ۵ هزار دانش‌آموز و بیش از ۲ هزار دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان تحصیل می کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین بهمن عشایری اجرای طرح آمایش اتباع خارجی اقامت و اشتغال دارای کارت کارت آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان