Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@14:42:20 GMT

علت محدودیت ۳ روزی معاملات چند کارگزاری چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۳۱۰۹

مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پیامک ارسال شده مبنی بر محدودسازی برخی کارگزاری‌ها در بازه زمانی سه روز، توضیحاتی را منتشر کرد.

با توجه به سوء تفاهم ایجاد شده در مورد علت محدود کردن برخی کارگزاری‌ها از معاملات اوراق بهادار؛ به استحضار اهالی بازار سرمایه می‌رساند که منشا محدودیت‌های اعمال شده بر معاملات کارگزاری ارسال کننده پیامک، پرونده‌های تخلفاتی و اجرای آرای محکومیت‌های انضباطی صادر علیه نهاد مالی مذکور در مرجع رسیدگی به تخلفات بازار سرمایه است، و ارتباطی به شرایط بازار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در روشنگری چرایی محدود سازی برخی کارگزاری‌ها در بازه زمانی سه روز، دو نکته را به استحضار می‌رساند:

الف) منشا ارسال پیامک به کارگزاری‌های یاد شده، دستگاه اجرای احکام انضباطی و مرجع رسیدگی به پرونده‌های تخلفاتی بوده و هیچگونه ارتباطی با تصمیم نهاد ناظر و شرایط بازار نداشته و ندارد. ب) شایسته است اشخاص حقیقی، حقوقی و کارگزاری‌ها در صورت احراز تخلفات در پیشگاه قانون تمکین کرده و از طرح مباحث انحرافی، حاشیه‌سازی و تشویش اذهان عمومی بپرهیزند.

خبرگزاری صداوسیما/

برچسب ها: کارگزاری ، بورس ، محدودیت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OJb

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کارگزاری بورس محدودیت کارگزاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان

با توجه به حذف ارسال پیامک برای تراکنش‌های زیر ۳۰ هزار تومان در برخی از بانک‌ها اگر هنگام خرید اشخاصی به طور عمد و یا غیرعمد اقدام به برداشت کمتر از ۳۰ هزار تومان کنند کاربر از آن مطلع نخواهد شد و این معضل کاربران را گلایه‌مند کرده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ بانک‌ها چند سالی هست که برای پیامک شرط می‌گذارند که مثلا کم‌تر از ۵۰ هزار تومان و یا ۳۰ هزار تومان پیامک ارسال نمی‌شود و این دست سارقان فضای مجازی را بازتر می‌کند. لطفا پیگیری کنید.  

منبع: زهره صاحبی - شهروند خبرنگار 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان