Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کرونا در تهران، گفت: در تهران در یکم خرداد ماه ۷۶۰ بیمار بستری داشتیم، کل مراجعین ۱۵۰۰ نفر بوده است. همچنین ۱۰۲۵ نفر هم به حوزه بهداشت مراجعه کرده‌اند. در عین حال کل بستری فعلی در استان تهران ۵۵۸۸ نفر است. در عین حال میزان فوتی در  ۳۱ اردیبهشت و یکم خرداد ماه ۷۰ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به ۶۰۰ نفر هم از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شیب نزولی کُند کرونا در تهران

وی فزود: در تهران شاهد شیب نزولی و رو به کاهش بیماری هستیم، اما این کاهش به کندی اتفاق می‌افتد. نمی‌توان منکر وجود ویروس‌های جهش‌یافته در تهران شد، اما آنچه مسلم است، رفتار و الگویی که در حال حاضر از بیماری در تهران می‌بینیم، عمدتا ویروس جهش‌یافته انگلیسی است.

توکلی ادامه داد: خوشبختانه میزان مرگ و میر هم به نسبت کل مراجعین پایین است. از هر ۱۰۰ مراجعه‌ کلی که به بیمارستان‌ها اعم از بخش سرپایی و ... انجام می‌شود، یک درصد فوت می‌کنند. در حالی که در پیک سوم این میزان تا سه درصد هم رفته بود. در عین حال تعداد مرگ و میر بیمارستانی‌مان یعنی میزان مرگ و میر از بین افرادی که بستری می‌شوند، در پیک سوم ۱۰ نفر از هر ۱۰۰ نفر بود که اکنون به چهار درصد رسیده است. زیرا به هر حال مراقبت‌های بیمارستانی  بهتر شده، فرهنگ مراجعه مردم تقویت شده، کلینیک‌های سرپایی برای دریافت داروهای تخصصی از سوی بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده و این موارد باعث شده که وضعیت درمان از یک ماه قبل به نسبت آرام‌تر شده است. البته هنوز آنقدر که انتظار داریم، پایین نیامده است.

پیشنهاد محدودیت در سفرهای استانی در تعطیلات خرداد ماه

وی با اشاره به تمهیدات لازم درباره تعطیلات نیمه خرداد ماه، گفت: در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا باید تصمیم‌گیری کند. البته ما نامه‌ای را آماده کردیم که بر اساس آن نظرمان این است که تا جای ممکن سفرهای استانی در تعطیلات خرداد ماه محدود شود. این موضوع فردا در ستاد استانی مطرح می‌شود.

با رعایت پروتکل ها در انتخابات مشکل عمده ای نخواهیم داشت

توکلی درباره توصیه‌هایش برای انتخابات نیز گفت: انتخابات یک رسالت ملی است و باید مشارکت حداکثری داشته باشیم، اما با حفظ پروتکل‌ها و عملا فکر نمی‌کنم چالش عمده‌ای در این زمینه داشته باشیم. باید توجه کرد که پیش از این  نگرانی زیادی برای مدارس بود، در حالی که شاخص‌های ما نشان می‌داد که ریسک کودکان به نسبت دوره‌های قبلی کمتر شده و اگر کودکی هم دچار کووید ۱۹ شود، مرگ و میر بسیار به ندرت است. نگرانی‌هایی از حضور در مدارس برای امتحانات پایان ترم وجود داشت که مدارس با رعایت پروتکل‌ها کار را انجام می‌دهند و مشکل عمده‌ای نداریم. برای سایر مسائل هم هیمنطور است. به هر حال ازدحام مترو و اتوبوس که هر روز با آن مواجهیم، عامل خطر کمی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد. به هر حال باید در این موارد پروتکل‌ها رعایت شود تا پوشش واکسیناسیون به حد معقولی برسد.

قطع برق و وضعیت اکسیژن رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان ها

وی درباره قطع برق روزانه در تهران و مشکلاتی که ممکن است برای بیماران مبتلا به کرونایی که نیازمند اکسیژن هستند، ایجاد شود، گفت: برق اضطراری و ژنراتورهای تمام بیمارستان‌ها را در تهران بررسی کردیم و خوشبختانه در سیستم تمام بیمارستان‌ها تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده شده و تا این لحظه در این زمینه مشکل خاصی به ما گزارش نشده است. در بیمارستان‌ها در زمینه اکسیژن‌سازها و ... مشکلی نداریم.

توکلی گفت: افرادی هم که در خانه از اکسیژن استفاده می‌کنند، خیلی از این دستگاه‌ها به صورت کپسول هستند. در عین حال تعدادی از آنها هم می‌توانند با باتری کار کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: بیمارستان ها عین حال پروتکل ها خرداد ماه مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن؛ بِکشیم یا نه؟

به گزارش خبرآنلاین، یک فوق‌تخصص ریه با اشاره به اینکه گاز خنده در صنایع داروسازی و برای بیهوشی کاربرد دارد، گفت: آنچه به‌عنوان قلیان‌های اکسیژن مطرح شده است، بیشتر بُعد تجاری و تبلیغاتی دارد و جنبه علمی ندارد.

اخیراً وزارت بهداشت اعلام کرده که طرح ارزیابی اثرات قلیان اکسیژن را در ۱۰ استان کشور آغاز کرده است؛ رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت می‌گوید در این دستگاه که به "پاک‌دم" نیز شناخته می‌شود از ترکیب گازهای اکسیژن و نیتروژن استفاده شده است؛ به‌گفته وی، گاز موجود در این دستگاه به‌عنوان گاز خنده نیز مشهور است و باعث ایجاد احساس نشاط در مصرف‌کنندگان می‌شود!

با وجود این، برخی پزشکان نسبت به خطرات استفاده از این نوع قلیان، هشدار داده‌اند و البته طبق مشاهدات میدانی در مراکزی که این نوع از قلیان‌ها را سرو می‌کنند، عوارض متعددی در افرادی که قلیان اکسیژن را مصرف می‌کنند، قابل رؤیت است.

در همین راستا دکتر حمید سهراب‌پور؛ فوق‌تخصص ریه و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این که گاز N۲O یا همان گاز خنده‌آور در صنایع داروسازی کاربرد دارد، گفت: موارد استفاده از این گاز بسیار محدود است و در بیهوشی‌های سطحی در زمان قدیم استفاده می‌شد و آنچه به‌عنوان قلیان‌های اکسیژن مطرح شده است، بیشتر بُعد تجاری و تبلیغاتی دارد و جنبه علمی ندارد.

وی افزود: همچنین این‌که عنوان شده است استفاده از این قلیان جنبه اکسیژن‌درمانی دارد درست نیست زیرا اکسیژن‌درمانی به این معناست که فرد با استفاده از کپسول، اکسیژن را استنشاق کند در حالی که این قلیان صرفاً شامل اکسیژن نیست.

این فوق‌تخصص ریه متذکر شد: اتصالات و لوله‌های هر نوع قلیانی، محل مناسب برای تجمع باکتری‌ها و رشد قارچ‌هاست و بنابراین خطرات زیادی برای ریه افراد دارد.

این پزشک متخصص داخلی و فوق‌تخصص ریه همچنین به مضرات استفاده از قلیان‌های دخانی اشاره و تصریح کرد: قلیان دخانی و حاوی تنباکو نیز مقادیر زیادی از دود را وارد ریه‌ها می‌کند که این امر به سلامتی ریه آسیب جدی وارد می‌کند؛ مواد آروماتیک و معطر موجود در تنباکوها نیز به‌شدت سرطان‌زاست؛ بنابراین باید وزارت بهداشت، فرهنگ‌سازی‌های لازم برای کاهش مصرف انواع دخانیات و قلیان‌ها را انجام دهد و با سایر دستگاه‌ها برای کاهش تولید و مصرف این نوع مواد دخانی، رایزنی کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903007

دیگر خبرها

  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • دلار باز هم نزولی شد
  • قلیان اکسیژن؛ بِکشیم یا نه؟
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم