Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:24:28 GMT

رونمایی از مگاپروژه «مگس‌پرانی»!

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۳۵۲۲

رونمایی از مگاپروژه «مگس‌پرانی»!

اخیرا دیدم جناب آقای حجت نظری، عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران فرموده اند شورای شهر پنجم، سفید بالک ها یا مگس های سفید را در تهران مدیریت کردند و باعث رفتن آنها از شهر تهران شدند.

ایشان به صراحت فرموده اند آمدن مگس های سفید تقصیر مدیریت قبلی بوده و شورای پنجم بعنوان ناجیان شهر،  ورود کرده اند و بعد از کلی کار کارشناسی و اصلاح الگوی کاشت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... کاری کرده اند که مگس ها به زیستگاه خود بر گردند.

 ضمن تشکر از ایشان و سایر اعضای محترم شورای شهر به خاطر رفتن مگس‌های سفید از شهر تهران، ذکر چند نکته را خالی از لطف نمیبینم:

۱- اینکه این عضو شورا مدعی شده با اصلاح الگوی کشت در تهران این معضل حل شد، مگر درختان توت تهران که میزبان اصلی این درختان هستند را قطع کرده یا از بین برده و به جای آنها گونه‌های دیگری کاشته‌اید؟ قاعدتاً پاسخ‌تان منفی است، بنابراین کار جدیدی نکرده اید بلکه برگ‌های درختان توت کاکوزا بعنوان زیستگاه اصلی تخمگذاری و رشد این مگس توسط همکاران سازمان بوستان ها و فضای سبز، حتی تک تک جمع آوری شده و سوزانده شده است( هرس بسیار سنگین) . نه گونه ای اصلاح شده نه روش کشت تغییر کرده و نه کار خاص دیگری شما انجام داده اید.

۲- خبر بدی برایتان دارم. طبق نظر متخصصان رشته حشره شناسی ، علاوه بر برگ درختان توت، عامل دما و رطوبت در طغیان سفید بالک ها بسیار موثرند. به دلیل بارش های کم امسال، تابستان خشکی در انتظار تهران است و بسیار بیم داریم که با این تنش گرمایی، سفید بالک ها مجددا طغیان کنند. از الان عرض کردم که شما نفرمایید مقصر آمدن مجدد مگس های سفید، شورای شهر بعد از شماست.  

۳- یادش به خیر، زمانی که پروانه‌های رنگی به شهر آمده بودند شما و دوستانتان می‌گفتید به خاطر توسعه دوچرخه‌سواری،  پروانه‌ها را به شهر بازگردانده‌اید در صورتی که بعد از مدت کوتاهی که پروانه‌ها از شهر رفتند، سکوت کردید.

البته شاید هم مدیریت قبلی شهرداری تهران باعث کوچ پروانه ها شدند.

۴-راستی تا یادم نرفته همه میدانیم که مدیرعامل زحمتکش سازمان بوستان‌ها و فضای سبز از معدود مدیرانی هستند که در این دوره تغییر نکرده اند. آن‌وقت چطور می‌شود که ایشان در دوره قبل سفیدبالک‌ها را به تهران دعوت و در این دوره اخراج کرده باشند؟! همه قدردان زحمات باغبان پیر شهرمان هستیم اما چگونه بخش مثبت یک فرایند تخصصی را به نام خودتان میزنید اما بخش منفی اش را به گردن مدیریت قبلی می اندازید؟  

 ۵- برای اینکه هر کاری را به مدیریت قبلی نسبت ندهید به زودی در مورد مگا پروژه بسیار اشتباه کاشت درخت عنبر سائل وسط خیابان شریعتی حد فاصل میدان تجریش تا پل صدر خواهم نوشت که در همین دوره پنجم شورای شهر اجرا شده است. آن وقت حتما خواهید گفت به ما ارتباطی ندارد سارمان های تخصصی طبق روال در حال فعالیت هستند!

منبع: فردا

کلیدواژه: وحید نوروزی مگس پرانی مگس های سفید مدیریت قبلی پروانه ها شورای شهر مگس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران

معاون فنی و عمران شهرداری تهران از رایزنی با شورای تأمین تهران برای مسدود کردن مسیری برای اجرای پروژه یادگار امام خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی حق بین با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهر تهران گفت: در مورد پروژه بزرگراه یادگار امام باید بگویم که این طرح اثر فوق العاده ای بر ترافیک مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: این طرح بسیار سخت و پیچیده و طاقت فرساست، بگونه ای که از ۱۰ سال پیش  متوقف مانده بود و انرژی فوق العاده ای برای رفع معارضین و اجرای پروژه به کار گرفته شده است.

وی در مورد رفع معارضین اجرای این پروژه گفت: اجرای این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار ما قرار گرفته و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و ۷۰ درصد اراضی به لحاظ امنیت اجرا و در اختیار شهرداری قرار گرفته است و طرح های ترافیکی برای میدان جی پیش بینی شده، بگونه ای که قرار بر این است انسداد میدان جی در شورای تأمین مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد مسیر صادر شود؛ هرچند مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد خواهد شد؛ اما سعی می کنیم که در سه شیفت، این بخش از پروژه را تکمیل کنیم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد از پروژه بزرگراه یادگار امام در میدان جی قرار گرفته و شاید ناچار شویم پس از تصویب در کمیسیون، برخی درختان را جابجا کنیم و پس از جابجایی این درختان و اجرای طرح، فضای سبز هفت هکتاری در میدان جی و میدان فتح ایجاد خواهد شد، تأکید کرد: این پروژه در میدان فتح سه سطحی است و یک تونل ۳۵۰ متری در پروژه پیش بینی شده است.

حق‌بین با اشاره به حمایت جدی از این پروژه برای تأمین منابع با بیان اینکه  ۲۱ هزار آرماتور،تعداد دو هزار و ۵۰۰ شمع در قالب ۷۵ کیلومتر شمع گذاری در طول اجرای پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: تکنیک ساخت در دو دهانه پیش تنیده است و به همین جهت زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد و پیش بینی ما این است که بخشی از این پروژه که ترافیک قابل توجهی از میدان فتح را برطرف می کند، در ۶ ماه آینده تکمیل کنیم و به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر شورای تأمین به انسداد میدان جی کمک نکند، کار ابتر خواهد شد و امیدواریم با مجوز شورای تأمین و همکاری پلیس و اطلاع رسانی به شهروندان، پروژه اجرایی شود، گفت: در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی عملیات اجرایی در حال انجام است؛ هرچند پیشرفت پروژه به دلیل وجود چند معارض کند است؛ اما اعتبار رفع معارض در اختیار منطقه قرار گرفته و پس از رفع معارضین، طرح پیش خواهد رفت و امید است تا  پایان امسال این مهم  به نتیجه  برسد؛ البته دقت کنید که یکی از پلاکها حدود ۲۷ ورثه دارد و جا دارد از حمایت جانانه فروزنده معاون مالی در اجرای پروژه ها تشکر کنم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران در پاسخ به جابجایی درختان با بیان اینکه  در مورد برخی پروژه ها در مورد جابجایی درختان ناگزیر هستیم و تمام فرآیند قانونی را طی کردند و سعی کردیم با حداقل جابجایی درخت کار را پیش ببریم، تصریح کرد: در جریان اجرای پروژه مثل رمپ و لوپ ها ما فضای سبز زیادی ایجاد می‌کنیم و در پروژه های در دست اقدام فضاهای سبز را گسترش می دهیم و در مورد درختان ما نیز حساس هستیم و دقت کافی خواهیم داشت.

حق بین با بیان اینکه پروژه پارکینگ مینابی به زودی افتتاح خواهد شد، گفت:  به زودی با نصب تلویزیون شهری و بنرها اقدامات اجرایی عمرانی را به سمع و نظر مردم می رسانیم و در میدان فتح این اقدام رخ خواهد داد تا مردم در جریان اقدامات باشند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • ببینید | ناراحتی زاکانی از انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • شورای اداری استان تهران
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!