Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی جدی شاخصه‌های توانمندی، سلامتی، عدم وابستگی به جریان‌های اقتصادی را برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری مهم خواند و گفت: وابستگی به جریان های اقتصادی برای هر دولتی سم است، زیرا جریان های اقتصادی منافع مردم را تحت تاثیر قرار می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با میزان مشارکت مردم  در انتخابات باتوجه به فشارهای اقتصادی کنونی در کشور اظهار داشت: این نگاه را که مردم به دلیل فشارهای اقتصادی در انتخابات شرکت نکنند، را کسانی ایجاد کردند که منافع خودشان را بر منافع مردم ترجیح دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: حضور نیافتن مردم پای صندوق های رای باعث محروم شدن فرد از رای دادن محروم شده و باعث می شود، افرادی سرکار بیایند که نتوانند کشور را به خوبی مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه واقعیت ها کاملا مشخص است، گفت: مردم عملکرد دولت هایی که تاکنون برمسند قدرت بودند را مشاهده کرده و بر اساس این عملکردها انتخاب خواهند کرد.

 

انتخاب رئیس جمهور با مشارکت بالا، باعث اقتدار در سطح بین الملل می شود

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در شاخص ها دقت کرده و به دور از هیجانات و فضای کاذب رسانه ها تصمیم درست را بگیریم، گفت: اگر رئیس جمهور با مشارکت بالا انتخاب شود، در عرصه های بین المللی نیز با اقتدار وارد عمل خواهد شد و بهتر می تواند منافع کشور را دنبال کند.

جدی یادآور شد: استان خراسان شمالی در دوره های قبل نیز در انتخابات مشارکت بالایی داشته است، بنابراین امسال نیز همچون هر دوره، قومیت های مختلف استان با وحدت و مشارکت حضور پرشوری خواهند داشت زیرا این مشارکت بالا در انتخابات می تواند در تصمیمات بعدی برای استان تاثیرگذار باشد.

وی گفت: در داخل استان مردم برای تشخیص اینکه چه افرادی مناسب هستند، می توانند با توجه به سوابق افرادی که برای کاندیداها تبلیغ می کنند، به شناخت برسند.

 

مردم در انتخابات مغلوب جنگ های رسانه ای نشوند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در رابطه با موضوع انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری از مسئولان بالادست کشور بوده اند و مردم نسبت به آنها آشنایی دارند.

وی ادامه داد: گاهی مردم حتی با شناختی که از کاندیداها نیز دارند، از انتخابشان پشیمان می شوند که یکی از دلایل آن می تواند این باشد که این افراد در فضای رسانه ای مغلوب برخی گفتمان های اشتباه شده اند.

جدی با اشاره به اینکه باید براساس برنامه ها، توانمندی و سوابق افراد انتخاب کنیم،گفت: گاهی با جریان یک جنگ رسانه ای نادرست، ذهن مردم از واقعیت ها دور می شود و مردم زمانی درست و نادرست را تشخیص می دهند که انتخابشان را انجام داده اند.

 

رئیس جمهور نباید کاسب مسلک باشد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای انتخاب فرد اصلح باید خارج از فضای رسانه ای و براساس برنامه های ارائه شده و سوابقشان فرد موردنظر انتخاب شود .

جدی با اشاره به اینکه فردی که به عنوان رئیس جمهور در کشور انتخاب می شود، بودجه ، اقتصاد و سیاست های داخلی و خارجی و موضوعات کلان کشور را در دست دارد، گفت: رئیس جمهور باید فردی باشد که کاسب مسلک نباشد، زیرا یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که گاهی افرادی در مناسب اقتصادی کشور قرار می گیرند که تاجرصفت اند تا اینکه مدیر برنامه ریز اقتصادی باشند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به عنوان کاندیدا به میدان می آیند، باید تیم همراهشان را نیز معرفی کنند، افزود: مردم باید این تیم را مورد بررسی قرار دهند که آیا با حوزه های اقتصادی، صنعت و تولید آشنا هستند یا خیر.

 

عده ای به خاطر منافع شان مانع رفع مشکلات می شوند

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکل از جایی شروع می شود که وقتی نسبت به رفع هر مانعی اقدام می شود، به جایی خواهید رسید که عده ای به خاطر منافع خودشان مانع حل مشکلات شده اند، در حالی اگر این افراد از منافع خودشان و تیم شان بگذرند، مشکلات حوزه اقتصادی به راحتی قابل حل خواهند بود.

جدی با بیان اینکه کاندیدای مورد نظر برای ریاست جمهوری اگر نسبت به کشور علاقه داشته باشد، باید زندگی شان با دیگر افراد تفاوت داشته باشد، گفت: بنابراین نباید به این گونه باشد که در داخل کشور مدیریت را در دست داشته باشد، اما فرزندش در خارج کشور تحصیل و زندگی کند، در حالی که جوانان تحصیل کرده داخل کشور بیکار باشند، اگر این چنین باشد، قطعا این فرد دل در گرو کشور ندارد.

وی ادامه داد: این رفتارها نشان از این دارد که این فرد کشور را برای فرزندانش ایده آل نمی داند، در حالی که اگر در کشور مشکلی وجود دارد، مسئول نیز باید همراه مردم این مشکلات را تحمل کند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی جریان های اقتصادی ریاست جمهوری مشارکت بالا رئیس جمهور رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیأت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیأت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 6094118 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود