Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:29:58 GMT

آزادسازی خرمشهر افتخار ملی است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۴۰۶۳

آزادسازی خرمشهر افتخار ملی است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی به مناسبت سوم خرداد روز آزادی خرمشهر افزود: موفقیت بزرگ رزمندگان اسلام در عملیات «الی بیت المقدس»، آزادسازی خرمشهر را به یکی از بارزترین نمادهای اقتدار و پیروزی ملت بزرگ ایران تبدیل کرده است. مردم ایران اسلامی در سرتاسر ایام دفاع مقدس، در نهایت ایمان و امید و استواری، با پایداری و جهادی ناب و همه جانبه، به تمام جهانیان ثابت کردند ملتی مؤمن، بیدار و مقاوم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: این فتح بزرگ نشان داد ایران اسلامی توان توفیق و پیروزی در برابر تمام موانع و معضلات و فائق آمدن بر تمام توطئه ها و دشمنی های بدخواهان و مهاجمان را دارد. این حماسه بزرگ و تاریخی، روایتگر درس ها و آموزه هایی اصیل و ماندگار برای رهنوردان بصیر و بیداردل است.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: عملیات الی بیت المقدس نه تنها نقطه عطفی در جنگ ما بلکه در طول تاریخ حماسه مبارزین مسلمان بود، که امید و خودباوری در جامعه اسلامی را شکل داد و خط بطلانی بر تمام امید و آرزوهای قدرت‌های استکباری کشید.

اوحدی گفت: نام عملیات آزادسازی خرمشهر «الی بیت المقدس» است و این نام به آن معناست که راه و مسیر همچنان ادامه دارد. امروز نیز نبرد دلاورانه مردم غزه با اشغالگران قدس شریف در تقارن با سالروز این عملیات غرورآفرین یکی از حکمت های الهی و تحقق وعده خداوند مبنی بر پیروزی حق بر باطل است.

 وی ادامه داد: عظمت ظفرمندی رزمندگان ایران اسلامی در حماسه ماندگار سوم خرداد تا به آن حد است که امام راحل در وصف ابعاد متعالی و معنوی آن فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد». این عنایت خاص الهی، محصول ایمان و جهاد و شهادت ملتی است که در مسیر عمل به تکالیف الهی خود، از هیچ رسالتی غافل نبوده، و در نهایت ایثار و ایستادگی و خلوص، مشمول رحمت و عنایت خاص پروردگار متعال و نیل به پیروزی های عظیم و تاریخ ساز گردیده است.

رییس بنیاد شهید وامورایثارگران افزود: چنانکه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) پس از آزادسازی خرمشهر عزیز، به همین مناسبت فرمودند: «بازوی قوی، قلب مطمئن و عشق به شهادت و لقاء الله است که پیروزی می‌آورد».

وی گفت: براستی در لحظه لحظه تاریخ سراسر افتخار دفاع مقدس، فرزندان مؤمن و مخلص این ملت شریف، با ایثار و شهادت و پیکار جانانه خود، ناب ترین جلوه های همین قدرت و اطمینان و عشق را نمایان ساختند و پایه های اقتدار و عظمت امروز این ملت و سربلندی ایران را استحکام بخشیدند.

اوحدی اظهارداشت: تمامیت این کارنامه بی بدیل و عزت آفرین، آنگونه که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در وصف ایفای نقش و پیروزی رزمندگان در این پیروزی بزرگ و در سراسر حماسه های عصر دفاع مقدس فرمودند: «فداکاری رزمندگان و جانبازان و آزادگان و ملت بزرگ ایران، از مکتب عاشورای حسینی نشأت گرفته است». و از این روست که رهبر معظم انقلاب یادآور شدند: «روز آزادسازی خرمشهر را به عنوان یک یادبود و افتخار ملی و میهنی باید گرامی داشت».

معاون رییس جمهوری گفت: بدیهی است رسالت همه نسل ها و تمامیت ملت بزرگ ایران است که این جلوه های عظیم و عالی ایمان و جهاد و ایثار و این قله های پیروزی و افتخار را همواره به اشکال مختلف گرامی و زنده و پویا نگه دارند که درس آموز همه نسل ها در امروز و آینده زندگی مردم مؤمن و انقلابی کشور و همه مؤمنان مقاوم و حق طلبان عرصه جهاد و شهادت باشند.

وی ادامه داد: بی تردید ایثار و پیروزی ملت شریف ایران در سوم خردادماه و دیگر عرصه های مقاومت الگویی برای سایر ملت های آزاده جهان و از جمله فلسطین مظلوم شد. حماسه ماندگار نبرد ۱۱ روزه رزمندگان فلسطین در سالگرد پیروزی و آزادسازی خرمشهر اتفاق مبارکی بود که در اذهان زنده خواهد ماند و باعث مسرت و شادی امت اسلامی شد.

رییس بنیاد شهید وامورایثارگران گفت: مبارزه مردم غزه در روزهای اخیر و پیروزی آنان هیمنه سیاسی و نظامی صهیونیست غاصب را با شکست و روسیاهی مواجه ساخت به گونه ای که به درخواست آتش بس از سوی آن قدرت جنایتکار منجر گردید و جنگ کنونی غزه را به عنوان بدترین شکست اسرائیل در طول تاریخ رقم زد.

وی افزود: امروز به برکت دفاع مقدس ما، نفس مسیحای حضرت امام و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و برکت خون پاک سیدالشهدای محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی شاهد بودیم که ظرف ۱۱ روز ۴ هزار موشک به اراضی اشغالی پرتاب شد که در طول تاریخ سابقه نداشته است. این پیروزی در واقع پیروزی محور مقاومت است. این پیروزی را جبهه مقاومت با قدرت و عزّت محقق ساخت و دشمن را به شکست و خواری دچار کرد.

جنگ و مجاهدت دلاوران فلسطینی در برابر رژیم اشغالگر قدس که در نهایت منجر به پیروزی و شادی مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین شد این واقعیت را به جهانیان نشان داد که مجاهدان و غیورمردان فلسطینی می توانند با وحدت و مجاهدت نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را رقم زنند.

ضمن گرامیداشت راه، نام و یاد همه شهدای عصر دفاع مقدس و از جمله شهیدان و ایثارگران والامقام و عزیز عملیات الی بیت المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر، سالروز این حماسه بزرگ تاریخی را ارج می نهیم. امید آنکه همه ملت های مؤمن و مقاوم محور مقاومت و تمامی رزمندگان و مجاهدان عرصه پیکار با مظاهر ظلم و استکبار جهانی به یاری پروردگار متعال همیشه ایام پیروز و سربلند باشند.
 

به گزارش ایرنا، خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ شمسی توسط رزمندگان اسلام فتح شد؛  این روز در تقویم جمهوری اسلامی روز مقاومت وایثار نامگذاری شده است.

امسال سی و نهمین سالگرد فتح خرمشهر است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سالروز فتح خرمشهر سعید اوحدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سالروز فتح خرمشهر سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سالروز فتح خرمشهر سعید اوحدی اخبار کنکور آزادسازی خرمشهر الی بیت المقدس بنیاد شهید دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تارتار لباس فرار بزرگ را پوشید! (عکس)
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • جشن بزرگ در برنابئو: قهرمانیم، قهرمانیم! (عکس)
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین