Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: با قهر کردن با صندوق های رای نه تنها اتفاق بهتری رخ نخواهد داد بلکه ممکن است وضعیت فعلی ادامه پیدا کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان و وزیر پیشین ارشاد، طی سخنانی در سلسله نشست های انتخاباتی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه سوره، گفت: امروز بسیاری از مردم ناراضی هستند که حق هم دارند به هر حال عملکرد دولت باعث ایجاد مشکلات و وضعیت نابسامانی هایی در کشور شده که یکی از آن موارد هم همین قطعی برق است که  در روزهای اخیر باعث مشکلات بسیاری در بیمارستان ها، صنایع و منازل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گرفتاری هایی که دولت فعلی برای مردم ایجاد کرده، قابل انکار نیست اما با قهر کردن با صندوق های رای نه تنها اتفاق بهتری رخ نخواهد داد بلکه ممکن است همین وضعیت فعلی ادامه پیدا کند و دولت سوم آقای روحانی با حضور چهره هایی مانند آقای جهانگیری تشکیل شود.

حسینی ادامه داد: خود مردم انقلاب کردند، بعد جنگ را اداره کردند و الان هم خود آنها باید در صحنه و پشت نظام باشند و اگر قرار است تغییری انجام شود باید با حضور در انتخابات این تغییر را ایجاد کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر ایرادی وجود دارد به ضعف مدیریت برمی گردد نه به ساختار نظام، اظهار داشت: انتخابات در پیش است و مردم، هم می توانند نسبت به انتخاب یک رئیس جمهور توانمند و کارآمد و جهادی اقدام کنند یا اینکه تصمیم بگیرند روند امروز که روز به روز هم مشکلات بیشتر می شود ادامه داشته باشد.

حسینی در بخش دیگری تصریح کرد: اصلاح طلبان نه تنها در اداره دولت ناموفق بودند بلکه در شورای شهر تهران هم موجب ناراحتی مردم شدند. مردم می گویند شورای شهر منتظر است تا یک فردی مرحوم شود تا خیابانی را به نام او نامگذاری کنند. مردم اگر از وضع فعلی راضی هستند باید تلاش کنند که در مدیریت اجرایی کشور تحول ایجاد شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه تاکید کرد: قطعاً باید یک فضای عقلانی در انتخابات حاکم شود، البته شور و نشاط و هیجان هم خوب است اما انتخاب باید با بررسی و تامل انجام شود.

وی اضافه کرد: مطالبه جدی مردم باید این باشد که کاندیداها برنامه‌های خودشان را ارائه کنند و بگویند در گذشته چه کرده اند.

علیرضا افشار به نفع آیت الله رئیسی از انتخابات انصراف دادنامزدهای انتخابات شورای شهر وعده‌های غیرقابل تحقق ارائه ندهند

حسینی با اشاره به فعالیت دو جریان عمده سیاسی در کشور اضافه کرد: یکی از جریانات، جریان اصلاح طلب است که در هشت سال گذشته در کشور حاکم بوده و وضعیتی را ایجاد کرده که امروز می بینیم.

این استاد دانشگاه گفت: کسانی که الان از طرف دولت کاندیدا شدند باید بگویند چه برنامه‌ای دارند و عملکردشان در گذشته چه بوده، اما آقای جهانگیری که الان کاندیدا شده اگر برنامه جدی‌ای داشته چرا به عنوان دومین شخص دولت آنها را ارائه نکرده یا آقای شریعتمداری که در دولت اعتدال و اصلاحات 16 سال وزیر بوده چرا در این مدت اگر طرح، برنامه و خلاقیتی داشته ارائه نکرده است؟

وزیر پیشین ارشاد اظهار داشت: این مهم است که ما منصفانه عملکرد گذشته جریانات را بررسی کنیم و ببینیم چه عملکردی داشته اند و برای آینده چه  برنامه ای دارند، البته نباید به برنامه های و وعده های کاذب و واهی اعتنا شود مثل این وعده آقای روحانی که گفت آنچنان رونق ایجاد می‌کنیم که مردم دیگر به یارانه نیازی نداشته باشند!

وی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان حداقل 32 سال در کشور حاکم بودند و قوه مجریه و قوه مقننه را در اختیار داشتند اما عملکرد آنها مشخص است این ها باید بررسی شود و در نهایت تصمیم درستی گرفته شود.

وی در پاسخ سوالی تاکید کرد: اینکه احزاب قوی باشند خیلی خوب است اما اینکه ناکارآمدی خودمان را گردن ساختار بیاندازیم درست نیست. ما می‌توانیم عملکرد ها را مقایسه کنیم مثلا فردی مانند آقای نیکزاد با تفکری که داشت یک پروژه عظیمی مانند مسکن مهر را راه اندازی می کند و در مقابل کسی مانند آقای آخوندی اصلا نمی خواهد در حوزه مسکن کاری انجام شود!

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به اختیارات گسترده و بالای رئیس جمهور افزود: این نمی شود که فردی در آغاز کار ادعا کند و سوگند جلاله بخورند که مشکلات را حل می‌کند ولی بعد که ناکارآمدی اش مشخص شد شروع کند  به فرافکنی. بهتر است به جای این کارها مسئولیت را بپذیرند و بگویند که ما خوش بینی نسبت به غرب داشتیم و فکر می کردیم مشکلات به دست غرب و آمریکا حل می‌شود اما اینگونه نشد.

وی در ادامه با اشاره بازداشت و زندان شدن برخی از مسئولان دولتی و نزدیکان آنها به دلیل مفاسد اقتصادی گفت: آقای روحانی گفت به قبل از سال 92 بر نمی گردیم اما متاسفانه الان می بینیم با عملکردشان وضع بدار از گذشته شده است.

حسینی در پاسخ به سوال دیگری یادآور شد: تفاوت ما و دوستان اصلاح طلب این است که ما هر زمان احساس کنیم که فردی در مسیر درستی گام بر نمی دارد ولو اینکه در گذشته خدمات ارزنده ای داشته او را تایید نمی کنیم و از او حمایت خواهیم کرد اما دوستان اصلاح طلب حتی حاضر نیستند خودشان را با کسانی که الان در خارج از کشور پناهنده شده و علیه انقلاب و نظام موضع می گیرند جدا کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: برخی دوستان اصلاح طلب می گویند صلاحیت افرادی مانند آقای تاجزاده هم باید تائید شود! اما مگر می شود تا این حد بی حساب و کتاب باشد که کسی که نظام، امام و قانون اساسی را قبول ندارد رئیس جمهور شود؟ کدام نظامی اپوزیسیون و مخالفان خودش را می‌آورد در رأس قدرت قرار می دهد؟ کسی که قانون اساسی را قبول ندارد چگونه می خواهد آن را اجرا کند؟

استاد دانشگاه تهران گفت: اصلاح‌طلبان فقط می‌خواهند در قدرت باشند حال با کاندیدای اجاره‌ای باشد و یا کاندیدایی که به آن اعتماد ندارند!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استاد دانشگاه مانند آقای اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد