Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:15:50 GMT

برداشت محصولات شتوی در شیراز از مزارع جو آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۴۵۸۲

برداشت محصولات شتوی در شیراز از مزارع جو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله سیروسی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت جو اختصاص داشته که بیش از ده هزار هکتار به دلیل پدیده‌های اقلیمی از حیز انتفاع خارج شده است، افزود: کار برداشت با حدود ۷۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد.

به گفته وی؛ با توجه به تنش‌های آبی و وقوع پدیده سرمازدگی پیش بینی می‌شود میانگین عملکرد مزارع جو آبی از ۳ هزار و ۸۰۰ به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هر هکتار و متوسط تولید مزارع دیم قابل برداشت از ۷۰۰ به ۳۵۰ کیلوگرم در هر هکتار کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از هفت هزار تن جو از مزارع شهرستان شیراز برداشت شود، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و کمبود علوفه در سال زراعی جاری، جمع آوری بیش از چهار هزار تن کاه و کلش مزارع به منظور تعلیف دام‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بر ممنوعیت آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش مزارع تاکید و ابراز کرد: این اقدام خلاف قانون علاوه بر نابودی بافت خاک و از بین بردن میکروارگانیسم های آن، موجب آلودگی‌های زیست محیطی نیز می‌شود از این رو با جدیت متخلفین شناسایی و به مراجع ذی صلاح معرفی خواهند شد.

سیروسی بر ضرورت نظارت دقیق کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز برکار برداشت محصولات شتوی تاکید و اظهار کرد: بیش از پنج اکیپ متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

وی به موضوع تأمین سوخت کمباین‌های برداشت غلات نیز گریزی زد و اضافه کرد: سهمیه سوخت کمباین‌های بومی به صورت ماهیانه و کمباین‌های مهاجر ۱۵ روزه تخصیص و حواله آن صادر می‌شود به صورتی که برای کمباین‌های سبک به میزان سه هزار لیتر و برای کمباین‌های نیمه سنگین و سنگین تا چهار هزار لیتر اختصاص می‌یابد.

پیش بینی می‌شود در یک ماه آینده و با آغاز برداشت از سطح بالغ بر ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم، عملیات برداشت محصولات شتوی در شهرستان شیراز به اوج خود برسد.

کد خبر 5219206

منبع: مهر

کلیدواژه: برداشت جو جهاد کشاورزی فارس انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا گرگان کرمانشاه اردبیل واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا زلزله عکس استانها شهرستان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمد میرزایی با بیان اینکه اجرای دستورات قضایی با حضور نماینده دادستان اجرا شده است، گفت: به متخلفان پیش از کشت گندم و جو ، اخطار‌های لازم داده شده بود، اما با وجود برخوردبا این نوع کشت‌های غیر قانونی، متخلفان به دلایل مختلف از جمله سودجویی، از فاضلاب خام و پساب‌ها استفاده کردند.

میرزایی با تقدردانی از حمایت‌های نهاد‌های امنیتی و نظارتی برای برخورد با تهدید کنندگان سلامت جامعه یادآور شد: همانگونه که تولید محصول سالم و با کیفیت مورد حمایت نهاد‌های متولی است، هر نوع تولید محصول ناسالم هم کاملا پایش و به طور جدی با متخلفان برخورد می‌شود.

کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: فاضلاب صنعتی حاوی فلزات سمی، سیانور و مواد سمی است که می توانند سبب مسمومیت و مرگ انسان و سایر موجودات زنده شوند.

محصولات کشاورزی که با این آب‌ها تغذیه شده‌اند، غلظت عناصر سمی بالایی دارند و در دراز مدت سبب بیماری مصرف کننده می‌شوند .

 

 

محسنی پور افزود: اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی و به خصوص در مناطق کم ‌آب و حذف محصولات آب ‌بر، توسعه روش‌های کشاورزی گلخانه‌ای و روش نوین به خصوص در مناطق کم ‌آب، ترغیب بخش خصوصی به ساخت تصفیه ‌خانه فاضلاب، به منظور تصفیه فاضلاب شهری با شرط خرید تضمینی آب تولیدی از جمله اقداماتی است که باید برای حل مشکل آبیاری مزارع با پساب تصفیه نشده مدنظر قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان