Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با تاکید بر وحدت کلمه و یکصدایی مردم و مسئولان در برابر دشمنان اظهار داشت: در شرایطی که دشمن با تحریم و جنگ اقتصادی در تلاش است مردم را از نظام اسلامی دلسرد کند، حضور و مشارکت حداکثری تیری به قلب بدخواهان نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز کفایت و مدیریت و اعتقاد به عنصر جوانی و  آرمان های انقلاب را از شاخص های دولت آینده عنوان کرد و گفت: خلق حماسه سیاسی با عشق به جمهوری اسلامی محقق میشود و مردم با انتخاب اصلح سرنوشت خود را تعیین میکنند.

آل هاشم در ادامه به اشاره به موشک باران سرزمین های اشغالی با راهبرد مقاومت گفت: بعد از 11 روز به خاک خون کشیده شدن مسلمانان غزه با نصرت الهی صهیونیست ها عقب نشینی کردند، در این جنگ نیز که برای اولین‌بار، حجم بی‌سابقه‌ای از موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد هیمنه 70 ساله اسرائیل شکست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت و دفاع مقدس، آرمان شهدا را وحدت و یکصدایی در برابر دشمنان توصیف کرد و گفت: استکبار و آمریکا با هر توطئه ای علیه ملت ایران در برابر راهبرد مقاومت و وحدت کلمه مردم و مسئولان همیشه طعم شکست را چشیده اند.

امام جمعه تبریز ایستادگی در برابر دشمنان را از برکات خون شهدا دانست و گفت: هر چند جنگ خسارت های جانی و مالی فراوانی متوجه کشور و زیرساخت های آن کرد، اما امروز به برکت خون شهدا در برابر دشمنان قاطعانه ایستاده ایم و اجازه زیاده خواهی و دست اندازی به حقوق ملت ایران را نمی دهیم.

آل هاشم در بخش دیگری از صحبت های خود با تبیین اهداف دشمن از آغاز جنگ تحمیلی گفت: دشمن بعد از غافلگیری در پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۹ماه با توطئه های مختلف و ترور و تخریب به جنگ با ملت ایران برخاست اما چون نتیجه نگرفت جنگ ۸ ساله را تحمیل کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: عراق با پشتیبانی تجهیزاتی و تسلیحاتی شوروی، فرانسه، آلمان، آمریکا و پول های اعراب منطقه با هدف بر اندازی نظام اسلامی، تجزیه کشور و تسلط بر نفت منطقه، جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: باید وحدت و همدلی را در برابر دشمنان به اوج برسانیم تا طعم نصرت الهی را بچشیم.

در ابتدای این دیدار سردار عباس قلی زاده مدیر حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس با ارائه گزارشی از برنامه های بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: با مشارکت دستگاه ها و دستگاه های فرهنگی بیش از  100 عنوان برنامه با عنوان ما مقتدریم در سطح استان به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر به اجرا در می آید که ویزیت رایگان در مراکز درمانی نیروهای مسلح، افتتاح فاز دوم مزار شهدا و عطرافشانی و گلباران قبور قهرمانان جهاد و شهادت از جمله آنها است.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه نظام اسلامی سیدمحمدعلی آل هاشم خبرگزاری فارس فارس تبریز فتح خرمشهر جنگ تحمیلی دفاع مقدس غزه امام جمعه تبریز موشک برابر دشمنان ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است

رضا رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جمهوری به این معنی است که حکومت دارای پشتوانه مردمی بوده و مراجعه به آرای مردم در این نظام وجود دارد، افزود: لازمه تقویت نظام جمهوری این است که مردم بیش از پیش در صحنه‌های مختلف حضور داشته باشند و این بدان معنی است که مردم به سرنوشت خود اهمیت داده و حاکمیت نیز این زمینه را برای آحاد مردم در راستای تعیین سرنوشت خود فراهم کند.

رحیم‌پور با تاکید بر اینکه یکی از المان‌های مهم مشارکت مردم یا به عبارتی مردم‌سالاری و دموکراسی، بحث انتخابات است، اظهار کرد: این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که در عرصه انتخابات مردم به جمهوریت معنی بخشیده و خود را در سرنوشت‌شان دخیل دانسته و در این عرصه به طور غیرمستقیم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بی‌تردید در همه جوامعی که ساختار جمهوریت دارند، نمی‌توان به همه آحاد مردم به دلیل وجود محدودیت، مسؤولیتی سپرد، ادامه داد: راهکار منطقی مشارکت و دخالت مردم در بحث حکمرانی و قانون‌گذاری، بحث انتخابات است. مردم در انتخابات از جانب خودشان نمایندگانی انتخاب کرده و به آن‌ها در بحث مقررات، قواعد اجتماعی و همه معاهدات بین‌المللی وکالت می‌دهند تا از جانب آن‌ها نمایندگی کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه با توجه به اهمیت انتخابات، همه آحاد مردم باید این تکلیف را بر خود بدانند که از این حق قانونی خود استفاده کنند، تصریح کرد: حضور نیافتن در این عرصه و بی‌تفاوت بودن به این موضوع مهم، در درجه اول ظلم به خود است و در ثانی حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذاریم.

رحیم‌پور، بالاترین ارزش جمهوریت نظام کشور را برخورداری از پشتوانه اسلامی آن دانست و خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که علاوه بر آرای مردم و مردم‌سالاری، بحث اسلامیت و مشروعیت این نظام مطرح است.

وی با یادآوری اینکه شاکله نظام این است که با کمک خود مردم به سمت گفتمان‌های انقلاب که همان عدالت به عنوان مهم‌ترین پایه و اساس نظام است، حرکت کند، عنوان کرد: در این راه همه مردم باید مشارکت داشته باشند که یکی از راه‌های مشارکت مردم این است که نمایندگان را به خوبی انتخاب کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه در آستانه دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، اضافه کرد: دور اول این انتخابات در اسفندماه سال گذشته و باوجود همه ترفندها و توطئه‌های دشمنان، با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد، لذا برای تکمیل این مشارکت در استان زنجان مردم باید در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده دوباره پای کار بیایند تا دور دوم نیز همانند دور اول باشکوه برگزار شود.

رحیم‌پور با تاکید بر اینکه نماینده اصلح از دو جنبه خصوصیات فردی و از جنبه تخصص فرد حائز اهمیت است، متذکر شد: نماینده مجلس باید سلامت نفس داشته و آلوده به برخی مسائل از جمله مباحث اقتصادی نباشد. همچنین نماینده باید حائز تعهدات فردی و اخلاقی باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر این، نماینده باید تخصص لازم را برای ورود به مجلس که کرسی بسیار حساسی است، عهده‌دار خواهد بود؛ چرا که ساختار دو قوه قضائیه و مجریه از قوه مقننه استخراج می‌شود و به تعبیر امام راحل این قوه در رأس امور قرار دارد.

کد خبر 6094873

دیگر خبرها

  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم