Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@16:35:32 GMT

راهنمای خرید اسکیت برد و اسکیت کفشی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۴۶۳۸

امروزه استفاده از اسکیت کفشی و اسکیت برد در بین نوجوانان و جوانان بسیار زیاد شده است و حتی اسکیت سواری به عنوان یک رشته ورزشی که رویداد های بزرگی در آن اتفاق می افتد شناخته شده است.

جدا از تمامی این نکات نیز استفاده از اسکیت کفشی و اسکیت برد به عنوان یک وسیله تفریحی و  سرگرمی و همچنین وسیله ای برای حمل نقل آسان جذابیت خرید اسکیت و استفاده از آن به عنوان جایگزین دوچرخه و اسکوتر و وسایل دیگر را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل تصمیم گرفته ایم که در یک مقاله جامع تمام نکاتی که باید هنگام خرید اسکیت برد و اسکیت کفشی بدانید و در هنگام خرید باعث انتخاب بهتر شما می شود بیان کنیم تا در روند خرید به شما عزیزان کمک کرده باشیم.

تفاوت اسکیت کفشی با اسکیت برد چیست؟

آگاهی از تفاوت این دو نوع اسکیت در نهایت باعث انتخاب دقیق و استفاده از هر کدام با مهارت های مخصوص به خود می شود و در نهایت نیز به صورت تخصصی تر با آنها آشنا می شوید.

ورزش اسکیت سواری یکی از پر خطر ترین و هیجان انگیز ترین ورزش های دنیاس که اگر نکات استفاده درست از آن را بدانید جذابیت استفاده از آن برایتان بیشتر می شود.

اسکیت برد ها نسبت به اسکیت های کفشی از ساختار پیچیده ای برخوردار نیستند و اصلی ترین بخش انها یک تخته 4 لایه است که بخش تراک و چرخ ها به پشت آن متصل می شود.

اسکیت برد ها در انواع مختلفی ساخته می شوند که از هرکدام در موقعیت های مختلفی باید استفاده کرد.

استفاده از اسکیت های کفشی در ابتدا کمی سخت تر می باشد. این اسکیت ها در مدل های مختلف مردانه و زنانه و همچنین بچه گانه به بازار عرضه می شوند. همچنین ظاهر آنها از اسم آن ها معلوم است این اسکیت ها یک کفش و چرخ به همراه  لوازم جانبی است که آنها را به یکدیگر متصل می کند.

در خرید اسکیت برد به چه نکاتی دقت کنیم؟

اولین نکته ای که باید حتما در هنگام خرید اسکیت برد به آن دقت کنید نوع اسکیت برد است. این محصول در انواع بسیار مختلفی امروزه تولید و وارد بازار می شود و از زمان اختراع اولین نمونه آن تا اکنون تغیرات بسیرا زیادی در آنها دیده می شود. 

اسکیت برد ها شامل انواع زیر می شوند

• اسکیت برد های کوتاه یا کوچک

این نوع از اسکیت برد ها معمولا جنبه نمایشی دارند و از آن ها بیشتر به دلیل انجام حرکت های نمایشی استفاده می شود. همچنین ساختار آنها به نوعی بوده که برای استفاده در پارک و یا خیابان بسیار عالی هستند و سرعت بسیار خوبی دارند.

• اسکیت برد لانگ برد

اسکیت برد های لانگ برد از معروف ترین و پر استفاده ترین نوع از اسکیت برد می باشد. این اسکیت شامل انواع مختلی از اسکیت برد مثل تخته های سراشیبی یا downhill board، تخته های کروز، تخته های دولبه و تخته دم دراز  یا pintail می شوند.

جدا از دسته های اصلی فوق ذکر شده، انواع مختلف اسکیت برد بر اساس هدف و مکان استفاده از آن نیز تقسیم بندی شوند که شامل موارد زیر می شود.

• اسکیت برد ورت یا vert

• اسکیت برد اسلالوم

• اسکیت برد فری استایل

• اسکیت برد خیابانی

• اسکیت برد پارک

• اسکیت برد افرود

به شیب صفحه و اندازه اسکیت برد دقت کنید!

یاد گیری اصول اولیه هر ورزشی برای طرفداران آن امری ضروری است. توصیه ما به شما در خرید اسکیت برد این است که سعی کنید بر اساس نیاز خود اسکیت برد با اندازه مناسب را انتخاب کنید.

اگر به عنوان یک مبتدی وارد این ورزش شده اید توصیه ما به شما این است که در ابتدا از برد هایی با اندازه بزرگ تر استفاده کنید چرا که استفاده از آن برای شما راحت تر می باشد. تنها مشکل استفاده از بورد های بزرگ این است که انجام حرکات نمایشی با آن سخت است و به راحتی نمی توانید برای انجام حرکت از آن استفاده کنید که برای مبتدیان بسیار مهم نمی باشد.

سعی کنید برد انتخابی شما حداقل 22 سانتی متر عرض داشته باشد.

برد های کوچک تر برای افراد حرفه ای انتخاب بهتری می باشد همچنین برای انجام حرکات نمایشی این اسکیت برد ها انرژی کمتری میگیرند و نیازی به فشار آوردن بر روی خودتان نیست. 

برعکس بورد های بزرگ بورد های کوچک نیاز به تعادل بیشتری دارند و استفاده از آنها سخت تر است. بهتر است مبتدیان از اسکیت برد های با طول 70 تا 80 سانتیمتر با عرض بالاتر و حرفه ای ها از اسکیت برد های کوچکتر با عرض کمتر استفاده کنند.

پس از انتخاب اندازه اسکیت زمان انتخاب شیب صفحه آن می رسد که در دو انتهای ان قرار دارد. هرچه شیب دو انتهای تخته بیشتر باشد برد بیشتر برای افراد حرفه ای بهتر است و مبتدیان باید سعی کنند در ابتدا از تخته هایی با شیب پایین در دو انتها یا بدون شیب استفاده کنند.

افزایش شیب در دو انتهای تخته باعث می شود که فرد استفاده کننده در سطح حرفه ای تعادل بهتری روی تخته داشته باشد و حرکت هایی چرخشی ، پرش از مانع  و پرش از ارتفاع و حرکات دیگر را راحت انجام بدهد.

انتخاب نوع چرخ ها و تیغه تراک

همانطور که گفته شد اسکیت برد های ساختار بسیار پیچیده ای ندارند و این دو بخش یکی از مهم ترین قسمت های یک اسکیت می باشد.

تراک خوب در یک اسکیت برد از مهم ترین بخش هاست. وظیفه این قسمت این است که چرخ ها و بلبرینگ ها را به صفحه برد متصل می کند. جنس این قسمت در اسکیت برد های خوب معمولا از انواع آلیاژ های آلومینیومی است ،البته از چوب نیز در این قسمت استفاده می کنند.

تیغه یا تراک خود به دو بخش هنگر یا hanger تقسیم می شود و این دو تیغه اجزای مختلف را به تخته متصل کرده و  محوری حرکتی اسکیت برد نیز بر روی همان قرار دارد.

نکته مهم دیگری به غیر از تراک قسمت چرخ آن است. چرخ ها به شما این امکان را می دهند که از این وسیله استفاده کند و بتوانید با سرعت های مختلفی در حرکت باشید.

معمولا جنس چرخ های این محصولات از پلی اورتان می باشد و در انتخاب چرخ اسکیت برد دو نکته بسیار مهم یعنی انتخاب سایز چرخ و نرمی و سفتی در حرکت اسکیت دخیل است.

بازه قطر چرخ های اسکیت برد معمولا بین 50 تا 75 میلیمتر می باشد  و هرچه این عدد کمتر باشد چرخ ها کوچک تر می شوند. انتحاب سایز چرخ اسکیت برد تاثیر زیادی بر حرکت آن دارد که نمونه ها آن را در فرمان پذیری، سرعت و شتاب در استفاده از آن متوجه می شوید.

چرخ های کوچک برای استفاده های نمایشی بیشتر استفاده می شوند و سرعت انها کمتر است و چرخ های بزرگ تعادل و سرعت بیشتری برای شما فراهم می کنند.

در خرید اسکیت کفشی به چه نکاتی دقت کنیم؟

به عنوان یک ورزش بسیار هیجان انگیر و همچنین خطرناک شناخت بهتر اسکیت کفشی و اجزای آن به شما کمک خواهد کرد که در خرید اسکیت کفشی بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سبک استفاده از اسکیت کفشی بسیار متنوع می باشد و به همین دلیل شاهد محصولات متفاوتی در بازار هستیم. به صورت کلی اسکیت ها به دو دسته اسکیت سنتی و اسکیت های جدید(اینلانین) تقسیم می شوند.

همچنین کفش های اسکیت بسیاری برای استفاده در سبک های خاص مانند اسکیت تهاجمی، اسکیت هاکی، اسکیت سرعت و .. بخش دیگری از آنها به عنوان استفاده دیگر علاقه مندان مبتدی تا حرفه ای مانند اسکیت تفریحی ، عمومی، یا اسکیت شهری تولید و به بازار عرضه شده اند.

برند کفش اسکیت در کیفیت آن موثر است!

طرفداران این ورزش و تفریح هیجان انگیز طیف گسترده ای از مردم  در کشوری های مختلف دنیا، و همه آنها باهم یک جامعه بسیار بزرگ را تشکیل میدهند. از این رو شرکت های بسیار زیادی برای انجام خدمات مرتبط با اسکیت وارد بازار شده و با ایده های خلاقانه اقدام به تولید انواع مختلفی از اسکیت کفشی با کیفیت های مختلف کرده اند.

از این رو شناسایی برند های خوب تولید کننده این محصول می تواند یکی از مهم ترین بخش ها در خرید اسکیت کفشی باشد.

توصیه فروشگاه ویدو به عنوان یک فروشگاه تخصصی در حوزه اسکیت این است که محصول خود را از برند های  رولربلید، روسز، لبدا، سبا، راش، فلاین ایگل، فری استایل بونت و.. انتخاب کنید.

کیفیت محصولات این شرکت ها کاملا ثابت شده است و در کنار کیفیت قیمت محصولات آنها قیمت مقرون به صرفه ای نسبت به سایر برند ها دارد.

انتخاب اسکیت با توجه به سطح مبتدی و حرفه ای

سعی کنید تا جایی که می توانید از خرید کفش اسکیتی که از سطح مهارت شما پیشرفته تر است یا به عنوان مثال حرفه ای است استفاده نکنید. برای لذت بردن از اسکیت نیازی نیست که حتما از مدل های حرفه ای و گرانقیمت استفاده کنید و مدل های متوسط و مبتدی نیز گزینه های مناسبی هستند.

بهتر از افراد مبتدی یا کودکان  که مهارت کافی در هدایت اسکیت ندارند از اسکیت هایی استفاده کنند که چرخ های آنها کوچک است و ترمز و قابلیت کاهش سرعت دارند.

اسکیت سواران متوسط و حرفه ای نیز می توانند به دلیل مهارت کافی در هدایت اسکیت به راحتی می توانند از اسکیت های حرفه مثل اسکیت سرعت و نمایشی استفاده کننده که سایز چرخ های آن بزرگ است.

خرید اسکیت کفشی و اسکیت برد از فروشگاه اینترنتی معتبر

فروشگاه اینترنتی ویدو به عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه اسکیت کفشی و اسکیت برد دارای تمامی مجوز و اطلاعات لازی برای فعالیت در این حوزه می باشد. شما کاربران عزیز به راحتی با مراجعه به سایت ویدو به ادرس اینتنرنتی(weedo.ir) می توانید از به روز ترین اخبار و مقالات حوزه اسکیت خبردارد شوید.

همچنین فروشگاه اینترنتی ویدو محصولات بسیار متعددی را در خرید اسکیت کفشی برای مشتریان خود فراهم کرده و شما این محصول را از تمامی برند های محبوب، در انواع و رنگ های مختلف و با رنج قیمتی متفاوت چه در سطح حرفه ای و مبتدی خریداری کرده و لذت و هیجان استفاده از یک اسکیت خوب را بچشید.

چناچنه در روند خرید و یا اگاهی از اطلاعات لازمه به مشکل برخوردید به راحتی و با تماس با پشتیبانی فروشگاه ویدو از طریق ایمیل، شماره تماس، و همچنین شبکه های مجازی می توانید به جواب سوالات خود برسید تا با اگاهی و اطلاع کامل از جزئیات محصول اقدام به خریدی مطمئن کرده باشید.

منبع: فردا

کلیدواژه: اسکیت برد رپورتاژ آگهی استفاده از اسکیت اسکیت برد خرید اسکیت استفاده از آن استفاده کنند اسکیت برد ها اسکیت برد عنوان یک اسکیت ها برند ها حرفه ای چرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس