Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@23:11:08 GMT

ظریف: لغو تحریم‌های ایران اهرم مذاکره نیست

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۴۷۱۷

ظریف: لغو تحریم‌های ایران اهرم مذاکره نیست

به گزارش «تابناک» به نقل از افراس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات جدید «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای مدعی شد این کشور هنوز نشانه‌ای از سوی ایران در خصوص آنچه لازم است برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام برای لغو تحریم‌ها انجام دهد را شاهد نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در واکنش به این اظهارات بلینکن در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: «آنتونی بلینکن، لغو تحریم‌های (دوران) ترامپ یک وظیفه قانونی است و یک اهرم مذاکره نیست».

وی سپس با انتقاد از تحریم‌های ترامپ علیه ایران ادامه داد: «به کار ترامپ نیامد- به کار شما هم نمی‌آید میلیاردها دلار از پول مردم ایران که به واسطه قلدری ایالات متحده در خارج از کشور مسدود شده را آزاد کنید».

محمدجواد ظریف سپس در پایان توییت خود گفت: «تاریخ انقضای میراث ترامپ گذشته است. (جو بایدن) رئیس‌جمهور آمریکا، آن را رها کن».

وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: «ایران، فکر می‌کنم می‌داند چه کاری لازم است برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای انجام دهد. و چیزی که هنوز ندیده‌ایم این است که آیا ایران آماده است و تمایل دارد تصمیم بگیرد که کاری را که لازم است، انجام دهد. آزمون این است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم».

این ادعا در حالی است که ایران بارها اعلام کرده آمریکا طرفی بوده که توافق را ترک کرده و باید ابتدا همه تحریم‌ها را رفع کند و پس از راستی‌آزمایی توسط ایران، تهران اقدامات جبرانی خود را به عقب باز خواهد گرداند.

پیش از این نیز محمد جواد ظریف خطاب به «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرده بود که تداوم تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن غیرقابل قبول است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 غزه قطعی برق فتح خرمشهر ظریف وزیر امور خارجه آمریکا تحریم های ایران لغو تحریم ها مذاکرات وین انتخابات 1400 غزه قطعی برق فتح خرمشهر لغو تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا

محمد جواد ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان در شبکه ایکس و در صفحه شخصی خود در ارتباط با اعتراضات دانشجویی در آمریکا  نوشت :‌ «دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می شوند در دفاع از مردم فلسطین بر خادمان حرم های شریف شرف دارند.

وی افزود: دولت ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.»

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه