Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مردم فریب وعده ۱۰برابر شدن یارانه‌ها را نخورند، زیرا منابع آن از جیب خود مردم تامین می‌شود، گفت: مردم باید به کسی رای دهند که شعار و برنامه اصلاح ساختارهای اقتصادی را داشته باشد زیرا با ادامه وضع موجود مشکلات همچنان برقرار خواهد بود.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره اینکه برای حل مشکلات اقتصادی مردم به کدام کاندیدای ریاست جمهوری رای دهند، اظهار کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری برای ساماندهی اقتصاد کشور دو نوع وعده می‌توانند به مردم بدهند؛ یکی شعارهای یارانه‌ای که در دوره‌های پیش مطرح می‌شد و اجرای آن هم‌اکنون به علت کمبود منابع به مشکلات کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

فریب وعده چند برابر کردن یارانه‌ها را نخورید/ پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در سال

وی ادامه داد: اگر داوطلب ریاست جمهوری وعده ۱۰ برابر کردن یارانه‌های نقدی را بدهد، این طرح تبدیل به کسری بودجه خواهد شد که از جیب خود مردم باید تامین شود؛ با توجه هزینه‌ها و ناکارآمدی نظام بانکی، پولی و مالی کشور مبلغ تامین شده از جیب مردم برای پرداخت یارانه کسر خواهد شد.

طغیانی گفت: پیشنهادم این است که مردم به کاندیدایی رای دهند که شعار اصلاح ساختار اقتصادی را در نظر دارد نه کسی که هدفش افزایش یارانه غیر هدفمند است؛ زیرا در همه جای دنیا ساختار یارانه را با شناخت دقیق افراد مشمول دریافت یارانه آغاز کرده‌اند و به صورتی به فرد یارانه پرداخت می‌کنند که مستقیما بر زندگی او تاثیر بسزایی بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: مشکل کشور وقتی بیشتر شد که سه برابر بودجه عمرانی در اعطای یارنه مصرف شد. امروز تخصیص بودجه عمرانی در صورت پرداخت کامل به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده، در حالی که بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال به یارانه پرداخت می‌شود.

 

پرداخت یارانه در زندگی مردم تاثیری نداشت/ نظام مالیاتی کشور غیر عادلانه است

وی تصریح کرد: سوال این است که این عدد آیا تاثیری در حل مشکلات اقتصادی مردم داشته است؟؛ اگر این مبلغ در زیرساخت‌ها هزینه می‌شد چه بسا منافع آن بسیار بیشتر خود را نشان می‌داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روند توزیع غلط و غیر هدفمند یارانه مشکل را بیشتر کرده  است تا اینکه آن را حل کند و رئیس جمهور آینده باید با هدف اصلاح این ساختار اشتباه وارد میدان شود.

طغیانی تاکید کرد: همیشه شعار دریافت مالیات در راس شعارهای رئیسان جمهور بوده در حالی که کارگران و کارمندان، واحدهای تولیدی و کسبه و اقشار زحمت‌کش همیشه بیشترین مالیات را در کشور پرداخت می‌کنند اما واسطه‌ها و دلال‌هایی که از اقتصاد پریشان کشور بیشترین بهره را می‌برند، مالیاتی نمی‌پردازند؛ همه اینها به ساختار اشتباه مالیاتی در کشور باز می‌گردد و نظام مالیاتی باید به نحوی اصلاح شود که هر فرد به اندازه بهره‌مندی از کیک نظام اقتصادی، در پرداخت مالیات سهیم باشد.
 

مردم اصلاح نظام بانکی را مطالبه کنند/ دولت تدبیر و امید همچنان در حال تدوین لایحه است!

وی با بیان اینکه مطالبه بعدی مردم از کاندیداها باید اصلاح نظام بانکی کشور باشد، گفت: دولت در صورت داشتن عزم جدی برای اصلاح نظام بانکی در کوتاه مدت می‌توان با همکاری سایر قوا  اطلاحات ساختاری را انجام دهد و کاندیداهای به جای قول وام‌های آنچنانی باید نظام بانکی را اصلاح کنند تا نفع آن به همه کشور برسد و به جای توزیع رانت، منابع بانکی در واحد‌های تولیدی تقسیم شود تا با ایجاد اشتغال و رونق تولید در حوزه‌های مختلف و با مشارکت واقعی در تولید مثل مسکن شاهد رشد اقتصادی باشبم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: همه این موارد از طریق تدوین لایحه در دولت تدبیر و امید هم قابل انجام بود و دولت می‌توانست از مجلس درخواست کند ولی حداقل در سال اخیر به کمیسیون اقتصادی مجلس هیچ لایحه‌ای داده نشده در حالی که دولت بارها گفت که لوایح پیشنهادی در حال تدوین است، اما تا امروز که آخرین روزهای دولت است، هیچ لایحه‌ای برای اصلاح نظام بانکی و مالیاتی به مجلس ارائه نشده است.

 

سود تولید به جیب توزیع کنندگان می‌رود نه تولیدکننده

طغیانی با اشاره به مشکلات نظام توزیع در کشور بیان کرد: در حال حاضر نظام توزیع اشک تولیدکنندگان را در آورده و ۵۰ درصد ارزش کالا در نظام توزیع بین پخش کنندگان، واسطه‌ها، بنکداران و فروشگاه‌های مختلف محو می‌شود و تولیدکننده با همه زحمات و سرمایه گذاری‌های بالا، کمتر از ۵۰ درصد از منافع را می‌برد و این غیر منصفانه است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: رهبر انقلاب هم اشاره کردند که منافع اقتصادی در جامعه باید به نفع تولید باشد ولی نظام توزیع غیرشفاف و ناکارآمد که در زمینه گرانی مرغ و تخم مرغ اثرگذار است، ناشی از توزیع غلط در زمینه نهاده‌هاست و با وجود تخصص کامل ارز ترجیحی، کالاها به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی به دست مردم می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی راهکار نجات اقتصاد کشور است، گفت: مردم امروز باید به کسی رای دهند که شعار و برنامه برای اصلاح نظام بانکی، مالیاتی و توزیع و حمایت از تولید را داشته باشد تا شاهد حل مشکلات باشیم ولی با ادامه وضع موجود، مشکلات همچنان برقرار خواهد بود.

انتهای پیام/ ط

منبع: دانا

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هزار میلیارد تومان اصلاح نظام بانکی رای دهند برای اصلاح نظام توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم دارند، تصریح کرد: آنها که می‌گویند دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند که تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته هم شاهد کاهش تورم بودیم، اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت و از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام داده، بیان کرد: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ما محسوب می شود که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه ی مردم بود، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آقای رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور