Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:24:10 GMT

چالش کم‌آبی تا درآمد رمزارزی/ برق از سر اصفهان پرید

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۴۸۲۵

چالش کم‌آبی تا درآمد رمزارزی/ برق از سر اصفهان پرید

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- ندا سپاهی: خاموشی‌های گسترده و بدون اطلاع قبلی از روز شنبه یکم خرداد که در بسیاری از استان‌های کشور از جمله اصفهان اتفاق افتاد موجب نارضایتی شهروندان شد.

قطعی ناگهانی برق سلامت بیماران بستری در بیمارستان‌ها را تهدید می‌کند. در روزهای جولان کرونا که بیماران حاد تنفسی با کمک ونتیلاتور نفس می کشند، چه در بیمارستان باشند یا در خانه خود، قطعی برق جان افراد را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر در شرایط کرونایی که کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها برای ارائه آزمون‌ها و امتحانات پایان سال نیز در این بستر فراهم شده بود، حالا قطعی برق دغدغه جدید دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی شده و آموزش آنلاین را مختل کرده است.

قطع برق در دو روز گذشته سبب محبوس شدن حدود صد شهروند در آسانسورها و اختلال در ترافیک شهری اصفهان شده است.

اختلال در ترافیک اصفهان به دلیل قطعی بدون هماهنگی برق

سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: معضل قطع برق معضل ترافیک این روزهای برخی از مناطق و تقاطع‌های کلانشهر اصفهان شده است، براساس گزارش‌ها برق حدود یک چهارم شهر قطع شده و این موضوع ترافیک شهر را دچار مشکلات بسیاری می‌کند و علاوه بر سردرگمی رانندگان و شهروندان امکان بروز تصادفات شدید و خسارت به اموال مردم وجود دارد، از این رو لازم است اداره برق زمان و مکان قطعی برق را از قبل به ناجا اعلام کند تا همکاران ما ترافیک تقاطع‌ها را مدیریت کنند.

در حالی که همزمان با قطعی برق از روز یکم خرداد جداولی مبنی بر ساعات خاموشی مناطق مختلف شهرستان اصفهان منتشر شد اما برخی شهروندان با نگرانی درمورد احتمال آسیب دیدن وسایل برقی خود می‌گویند که قطع برق در مناطق محل سکونت و کار آنها با ساعت و زمان‌بندی جداول مغایرت دارد.

زمان خاموشی‌ها را در سایت اعلام کرده‌ایم

در همین پیوند محمدرضا نوحی معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان به خبرنگار مهر می‌گوید: شهروندان برای اطلاع از برنامه و ساعت خاموشی محل سکونت خود با استفاده از رمز رایانه‌ای که در قبوض برق وجود دارد، می‌توانند وارد سایت توزیع برق شهرستان اصفهان به آدرس http://www.eepdc.ir شوند و روز و ساعت خاموشی محل زندگی خود را مشاهده کرده و بر همان اساس برنامه‌ریزی کنند.

او با بیان اینکه به دلیل کاهش تولید نیروگاه‌های برقآبی در کشور و کمبود برق برنامه (مدیریت بار) از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است، می‌افزاید: فصل گرما امسال از خردادماه شروع شده و این امر مدیریت بار را ضروری می‌سازد، از این رو شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع استان و شهرستان اصفهان و توزیع برق چهارمحال و بختیاری برنامه‌هایی برای مدیریت بار دارند.

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان می‌کند: برنامه ساعات خاموشی مشترکان صنایع بزرگ را با پیامک اطلاع رسانی خواهیم کرد اما درمورد مشترکان خانگی با توجه به حجم بالای این بخش ارسال پیامک مقدور نیست.

نوحی با بیان اینکه برنامه قطعی برق به بیمارستان‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود، درباره برخورد با مشترکان پرمصرف، می‌گوید: مشترکان پرمصرف دیماندی تا ظرفیتی که برق خریداری کردند در فصول غیر از تابستان اگر بیش از حد برق مصرف می‌کردند، جریمه می‌شدند اما اکنون با توجه به برنامه مدیریت بار در کشور و استان مشترکانی که بیش از حد دیماندی برق مصرف کنند برقشان قطع خواهد شد.

تابستان امسال جریمه نقدی نداریم

او با تاکید بر اینکه تابستان امسال جریمه نقدی نداریم و برق پرمصرف‌ها قطع می‌شود، اضافه می‌کند: ادامه طرح مدیریت بار و خاموشی‌ها که از یکم خرداد آغاز شده بیشتر به شرایط آب و هوایی و پیک شبکه وابسته است و هنگامی که از پیک گذر کنیم خاموشی‌ها کم می‌شود اما شواهد نشان می‌دهد تا ۱۵ شهریور این شرایط ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ساعات پیک مصرف از ۱۱ قبل از ظهر تا ۱۷ بعد از ظهر و ۲۰ تا ۲۳ شب است، ادامه می‌دهد: به شهروندان توصیه می‌شود برای مصرف بهینه برق در این ساعات از وسایل برقی پرمصرف مانند ماشین ظرفشویی، لباسشویی و کولر کمتر استفاده کنند.

ماینرهای غیرمجاز را معرفی کنید

نوحی همچنین درباره استخراج رمز ارزها در اصفهان، می‌گوید: برخی افراد از دستگاه‌های ماینر به صورت غیر رسمی و غیر مجاز استفاده می‌کنند از این رو از هموطنان درخواست می‌کنیم اگر موارد تخلف در این زمینه مشاهده کردند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۲۱ به شرکت توزیع برق اطلاع دهند، شهروندانی که تخلفات را گزارش کنند تشویق می‌شوند.

او تصریح می‌کند: افرادی که با مجوز رسمی ارز استخراج می‌کنند طبق قانون برق آنها در زمان پیک مصرف، قطع می‌شود. حتی به متقاضیان جدید که درخواست دادند نیز اعلام شده که برق در پیک مصرف قطع می‌شود و باید با دستگاه‌های خود تأمین یا دیزل ژنراتورها و نیروگاه‌های خصوصی برق مورد نیاز خود را تأمین کنند.

درحالی که کم بارشی و خشکسالی زنگ خطر تنش آبی در شهرهای ایران را به صدا درآورده و زمزمه‌های جیره بندی به گوش می‌رسد، چالش کمبود منابع آب و ذخیره سدها از علل اصلی قطعی برق و مدیریت بار در ماه‌های پیش رو اعلام شده است؛ البته مسئولان در روزهای اخیر اظهارنظرهای متفاوتی داشتند اما موضوعی که این روزها جنجال برانگیز شده استخراج ارزهای دیجیتالی است که با مجوز و یا غیرقانونی انجام می‌شود.

استان اصفهان نزدیک به سه میلیون مشترک و چندین نیروگاه بزرگ و کوچک برق از جمله نیروگاه‌های حرارتی شهید محمد منتظری و اسلام‌آباد، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی زواره و کاشان و نیروگاه گازی هسا نقش اساسی در تأمین و تولید حدود ۱۰ درصد برق کشور دارد.

تنها نیروگاه شهید منتظری اصفهان که اردیبهشت امسال رکورد تولید برق را شکست و تولید برق را از ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون کیلووات ساعت به ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ کیلووات ساعت رساند سهم ۳.۱ درصدی در تولید برق کشور دارد.

رکورد شکنی تولید برق این نیروگاه حرارتی در حالی است که برای مدیریت مصرف، قطعی برق در دستور کار قرار گرفته است. البته زمستان سال گذشته کاهش گازرسانی به نیروگاه‌ها در روزهای سرد، احتمال ناپایداری شبکه و خاموشی شهرهای بزرگ از جمله اصفهان را افزایش داد و در دی ماه گذشته به دلیل اوج مصرف انرژی، مباحثی مانند استفاده از سوخت دوم (مازوت) در برخی نیروگاه‌ها به دلیل اولویت تأمین گاز برای مشترکان خانگی و کاهش تحویل آن به نیروگاه‌ها، مطرح شد اما با توجه به بحران آلودگی هوا در کلانشهرها، به گفته مسئولان امر این موضوع در مناطقی مانند اصفهان اجرا نشد. در همان روزها نیز موضوع استخراج ارزهای دیجیتالی مطرح بود.

نیاز به ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها

در همین پیوند رضا چینی عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه نوسانات بسیار شدید برق را در سطح شهر اصفهان و صنایع در دو روز گذشته شاهد بوده‌ایم، به خبرنگار مهر می‌گوید: شرکت برق درباره استفاده از ارزهای دیجیتال با ما تاکنون صحبتی نکرده اما معاون استانداری به تازگی منطقه جدیدی را برای شهر ارز دیجیتال ایجاد و افتتاح کرد.

او به جلسه‌ای در کمیسیون صادراتی استان اشاره می‌کند و می‌افزاید: در این کمیسیون از ما پرسیدند که چرا صادرات کشور در بخش صنعت خوب انجام نشده است ما به نوسانات ارز اشاره کردیم که باعث می‌شود بازار را از دست برود و همچنین شرکت برق ما را به لحاظ مصرف برق محدود کرده است. زمان پیک برق را که چهار ساعت بود به ۶ ساعت بین ۱۱ تا ۱۷ عصر افزایش داده و ما را در مصرف برق محدود می‌کنند در حالی که زیرساخت‌های کشور در سال‌های قبل ایجاد شده و به صنایع همیشه برق رسانی می شده و مشکلی نبود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار می‌کند: علت محدودیت مصرف برق را جویا شدیم که چرا امسال با مشکل برق روبه‌رو هستیم، صحبت مسئولان استانی این بود که نیاز داریم به ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها و استفاده از ماینرها را آزاد می‌کنیم.

چینی ادامه می‌دهد: زمانیکه برای هر کیلو وات برق ۷۰ تا ۸۰ تومان از صنایع دریافت می‌شود و از ماینرها ۸۵۰ تومان، طبیعی است که این دستگاه‌های رمزارزی سود سرشاری برای شرکت‌های برق ایجاد خواهد کرد و بیشتر تمایل دارند برای ماینرها برق تأمین کنند تا بقیه صنایع و طبیعتاً صنایع و مصارف خانگی به مشکل مصرف برق می رسند.

ادارات برق باید با مراکز غیر مجاز رمز ارز برخورد کنند

اما منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل کمیته بررسی شامل شرکت‌های برق، مخابرات و دادستانی برای جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز رمز ارزی، شناسایی افراد و برخورد قضائی با آنها خبر می‌دهد و می‌گوید: براساس آمار موجود مصرف برق ماینرها در هر ساعت ۱۳۵۰ وات است که در ۲۴ ساعت ۳۲.۴ کیلو وات و در ماه حدود ۱۰۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود، با در نظر گرفتن ۲۰۰ کیلووات ساعت الگو مصرف خانگی یک ماینر در ماه به اندازه پنج خانه برق مصرف می‌کند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌افزاید: شرکت‌های برق موظف شدند با همکاری مخابرات افراد متخلف مراکز غیر مجاز رمز ارز را شناسایی و برخورد قضائی کنند؛ همچنین به شهروندان توصیه می‌شود هنگام خرید و فروش و اجاره واحدهای مسکونی یا تجاری که دارای فشار و افزایش برق و انشعاب غیرمجاز هستند از طریق ۱۵۲۱ اطلاع دهند زیرا پاسخگوی حقوقی هر انشعاب غیر مجاز با مالک آن انشعاب است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان می‌کند: ادارات برق موظف هستند که قبل از خاموشی جداول را به مشترکان همه بخش‌ها اعلام کنند ولی دو روز گذشته کاهش مصرف برق را از دیسپاچینگ برق کشور به استان اعلام کردند و بدون اطلاع رسانی قبلی، قطع برق باعث ایجاد اختلالاتی در زندگی شهروندان شد و در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها چراغ‌های راهنمایی و رانندگی برق نداشتند و به اختلال در ترافیک منجر شد.

شهرداری چراغ‌های راهنما را با پنل‌های خورشیدی روشن نگه دارد

شیشه فروش با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان به نصب پنل‌های خورشیدی و تجهیز چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌ها به موتور برق موظف شده است، می‌گوید: از هفته‌های گذشته برنامه‌ای به عنوان مدیریت اضطراری برق پیش‌بینی و اعلام کردیم که شرکت‌های برق باید برنامه جامعی درباره مدیریت بار و مصرف بهینه در شرایط اضطراری را تدوین و به همه بخش‌ها ابلاغ کنند.

او اظهار می‌کند: براین اساس به همه ادارات استان ابلاغ شد ۵۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، روشنایی راهروها، آبنماها، چراغ‌های تزئینی نمای بیرونی و محوطه ساختمانی ادارات در طول روز خاموش شود و تجهیزات سرمایشی و برقی بعد از اتمام ساعات کار اداری استفاده نشود و در طول روز از نور خورشید استفاده شود. آبیاری فضای سبز در ساعت اولیه صبح یا آخر شب انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب کاشان در راستای تحقق مدیریت مصرف و سازگاری با کم آبی در ابتکاری جدید با پوشش کولرها با رنگ‌های نانو، فیلتر و ایجاد سایه بان مصرف آب کولرها را تا ۳۵ درصد کاهش داد، می‌افزاید: این ابتکار را در سایر ادارات و خانه‌ها برای کاهش مصرف آب تجهیزات سرمایشی می‌توان تعمیم داد.

او ادامه می‌دهد: به واحدهای صنعتی ابلاغ شد که نسبت به بهینه سازی مصرف در بویلرها، فن‌ها، کولرها و مدیریت بار روشنایی اقدام کنند و در مجتمع‌های مسکونی نیاز است که با خاموشی لامپ‌های غیرضروری در پارکینگ‌ها و تنظیم دما بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد مصرف برق مدیریت شود؛ همچنین واحدهای تجاری‌ها از جمله لوستر فروشی‌ها و میوه فروشی‌ها با همکاری اتاق اصناف نسبت به کاهش چراغ‌ها و روشنایی اقدام کنند.

اصفهان به لحاظ آب، برق و گاز وضعیت مناسبی ندارد

شیشه فروش با بیان اینکه استان اصفهان در زمستان با کاهش فشار گاز و محدودیت برای صنایع سیمان، فولاد و کارخانه‌ها مواجه بود، تصریح می‌کند: اصفهان به لحاظ آب، برق و گاز وضعیت مناسبی ندارد و تراز تولید و مصرف انرژی برق نشان می‌دهد این استان برای جبران تراز منفی تولید تا پنج سال آینده به احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید نیاز دارد که از وزارت نیرو درخواست داریم در شرایط کم‌آبی و کمبود برق برای اصفهان چاره اندیشی کند.

هر چند مسئولان شرکت برق زیربار دلیل اصلی قطعی زودهنگام برق در اصفهان نمی‌روند اما باید توجه داشت که در شرایط فعلی که کرونا منجر به افزایش بیماران بخش مراقبت‌های ویژه شده و از سوی دیگر بسیاری از اتفاقات مهم زندگی شهروندان مانند امتحانات پایان ترم، مسابقات بین‌المللی و… در بستری فضای مجازی و با استفاده از برق انجام می‌شود، شایسته است که در اجرای طرح‌های اینچنینی ضمن اطلاع رسانی همه جانبه شرایط کلی جامعه را نیز در نظر بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون به ۳۰۵ روستای استان سیار آبرسانی می‌شود، می‌گوید: رودخانه زاینده رود ۱۰ ماه گذشته خشک بوده و آبی ندارد، تالاب گاوخونی چهار درصد رطوبت دارد و بسیاری از قنوات و چاه‌های اصفهان خشک شدند، استان اصفهان در این شرایط بحران آب نیازمند نگاه ملی وزارت نیرو است.

کد خبر 5218990

منبع: مهر

کلیدواژه: خاموشی وزارت نیرو کم آبی اصفهان قطعی برق صرفه جویی در مصرف برق توزیع برق شهرستان اصفهان مدیریت بحران بیت کوین رمز ارز دستگاه ماینر انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا گرگان کرمانشاه اردبیل واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا زلزله عکس استانها مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اصفهان با اشاره خبرنگار مهر کیلووات ساعت استان اصفهان شرکت های برق برق منطقه ای اطلاع رسانی نیروگاه ها مدیریت بار خاموشی ها تولید برق غیر مجاز تقاطع ها مصرف برق قطعی برق برق مصرف شرکت برق قطع برق رمز ارز چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری این کلان‌شهر با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از ویژگی‌های نسخه جدید این نقشه راه می‌توان به مشخص شدن ابعاد و الزامات هوشمندسازی، شاخص محور شدن اهداف، زمان‌بندی آن‌ها و توجه به بلوغ شهرداری و شهر در مرحله آغاز یا توسعه پروژه‌ها در طول سه سال آینده برای شهرداری اصفهان اشاره کرد.

وی افزود: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان چهاردهم اسفند ۱۴۰۲ با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: ویژگی‌های جدید نقشه راه در سه محور خدمات شهرداری، شهروندی و موضوعات شهری تفکیک شده است، این دسته‌بندی به پایش شاخص‌های هر محور برای کنترل پیشرفت برنامه و پروژه‌ها به‌صورت متوازن در هر سه محور و به هوشمندسازی شهر اصفهان کمک خواهد کرد.

فردانی گفت: بهره‌وری و کارایی در ارائه خدمات، حمل‌ونقل عمومی، پارکینگ‌ها، تقاطع‌ها، همچنین کاهش آلودگی هوا، آبیاری فضای سبز و مدیریت هزینه‌های نگهداری آن، تعمیرات (نت) و انرژی در شهر بر اساس برنامه ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان و برگزاری بیش از ۳۰ جلسه در طول هفت ماه با معاونت‌ها، ادارات کل و سازمان‌های شهرداری اصفهان از موضوع‌های اولویت‌دار شهرداری اصفهان است.

وی ادامه داد: نقشه راه هوشمندسازی ارائه شده با بیش از ۶۰ طرح، بر اساس مستندات هوشمندسازی شهرهای فیلادلفیا (مرکز ایالت پنسیلوانیا آمریکا) کاردیف (مرکز کشور ولز بریتانیا) استانداردهای سری ISO ۳۷۱ xx و مقالات معتبر علمی درباره شهر هوشمند (از جمله گزارش سال ۲۰۱۸ مؤسسه مکینزی) استخراج و برای اجرا تا ۱۴۰۷ ارائه شده است.

فردانی اضافه کرد: بر اساس طرح‌های مذکور و نیازسنجی انجام شده از معاونت‌های شهرداری اصفهان، ۳۵ پروژه برای ۱۴۰۳ تعیین شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های مرکز پایش و مدیریت هوشمند شهر، توسعه شبکه ارتباطی شهر، پلتفرم اینترنت اشیا شهر هوشمند، توسعه تقاطع‌های هوشمند شهر اصفهان و افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها، اجرای پایلوت منطقه شهرداری به‌صورت غیرحضوری، پایش تخلفات شهری و توسعه سامانه‌های موجود با رویکرد افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها همچون شبکه ارتباطی فیبر نوری اختصاصی شهرداری، مدیریت مکان‌مند ناوگان خودروهای شهرداری، سامانه رصد و پایش اطلاعات شهرداری (رصا) و ابزار یکپارچه مدیریت داده‌ها است.

کد خبر 748995

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود