Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شفافیت برای کارگزاران حکومت اسلامی یک اصلی است که قابل خدشه نیست.

وی تصریح کرد: شفافیت ذیل کلیدواژه عدالت خودش را جانمایی می‌کند و فقط یکجا استثنا دارد و آن نیز در زمینه مقابله با دشمنان است که استراتژی‌های جبهه حق نباید شفاف باشد.

قادری در خصوص محورهای شفافیت لیست‌های انتخاباتی بیان کرد: باید مشخص شود با چه سنج‌های فرد کاندیدا در لیست قرار گرفته است و برای چه وظایفی در شورای شهر در این لیست قرار گرفته است و این خود معیار و محکی برای قوی بودن لیست ارائه‌شده در انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی سنج‌های قرار گرفتن در لیست مشخص شد، میزان اینکه این لیست چقدر برنامه‌ریزی برای پیشرفت و آبادانی دارد، چه میزان می‌تواند در خدمت‌رسانی به مردم موفق بشود، چه میزان موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد نیز تا حدودی مشخص خواهد شد.

مسئول باید در یک اتاق شیشه‌ای باشد

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: شفافیت یک اصل است به‌گونه‌ای که در سیره اهلبیت (ع) نیز شفافیت را به خوبی می‌بینیم و کارگزار حکومت اسلامی حتی باید زهد خود را نشان دهد چون مردم به آن شیوه زندگی می‌کنند که کارگزاران حکومت آنها دارند زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: کارگزاران در بالاترین جایگاه تصمیم‌گیری قرار دارند و تصمیم‌ساز و مجری هستند و خط و مشی جامعه را مشخص می‌کنند، بنابراین این قابلیت در آنها وجود دارد که الگو می‌شوند و مردم‌دوست دارند مثل آنها باشند.

قادری اضافه کرد: مسئول باید در یک اتاق شیشه‌ای باشد تا همه بتوانند ببینندش و کارگزار تراز اسلامی را به زیبایی تمام نمایش بدهد.

وی با بیان اینکه اصل شفافیت قابل خدشه نیست اضافه کرد: در هر مرحله‌ای از زندگی خودمان مخصوصاً زندگی که قرار است در نقش حاکمیتی وارد بشویم به نسبت خودش شفافیتی داریم به‌عنوان‌مثال شورای شهرها باید به چه سمتی بروند و شفافیتشان چگونه باشد؟

لزوم شفافیت در اعلام برنامه‌ها

قادری اضافه کرد: در عرصه انتخابات وقتی شخصی کاندیدا است، شفافیت ایجاب می‌کند که برنامه و ماهیت وجودی و اصالت فکری خود را در معرض قرار دهد.

وی تصریح کرد: گام بعدی عدالت است یعنی آیا ایشان می‌تواند انتخاب بشود یا خیر، آیا جای این کاندیدا در شورای شهر است یا خیر؟

قادری با بیان اینکه شفافیت در اعلام برنامه‌ها می‌تواند سنجه بسیار خوبی برای سنجش عملکرد شورا و فرد انتخاب شده باشد افزود: با شفافیت می‌توان میزان موفقیت اشخاص را در شورا سنجید و حتی اگر این کاندیدا به شورای شهر نیز راه نیافت می‌تواند مطالبه ساز شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: شفافیت و برنامه داشتن کاندیدا بر اساس سنجه‌های عدالت و تراز اسلامی موجب مشخص شدن و محک زدن شورای آتی خواهد شد.

خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azmaa.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

کد خبر 5219233

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر محمد قادری اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر انتخابات 1400 چالش شفافیت کاندیداها جنبش ازما چالش شایستگی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا گرگان کرمانشاه اردبیل واکسن کرونا زلزله انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات

اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در 21 اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش نمود تا با لحاظ نمودن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم شریف اقدام نماید.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، افزود: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

متقی‌فر در پایان اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به این شرح اعلام کرد:

1- علیرضا سلیمی

2- غلامحسین رضوانی

3- محمد سراج

4- زهره سادات لاجوردی

5- زهره طبیب‌زاده

6- فاطمه قاسم پور

7- مجتبی زارعی

8- حسین صمصامی

9- حسین نجابت

10- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

11- علی اصغر پورمحمدی

12- حسن خجسته باقرزاده

13- مهدی شریفیان

14- مهدی عسگری

15- عبدالحسین روح الامینی

16- سعید آجرلو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم