Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دادگستری شهرستان کلیبر گفت: دستگاه قضایی با کسانی که نظم وامنیت و آرامش جامعه را مختل و به آشوب می‌کشند، تعارف نداشته و قاطعانه برخورد می‌کند.

میرمهدی قریشی زاده در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که حمایت از محکومین جرایم غیر عمد مالی طی سال‌های اخیر جزء برنامه‌های اصلی قوّه قضائیه است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی در بحران کرونا در استان و شهرستان کلیبر این بوده که هیچ مجرم غیر عمدی به دلیل گرفتارهای خاص مالی در زندان ها به دور از خانواده نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور افرادی که ضرورتی برای ماندن در زندان ندارند، منجر به بروز آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای فرد زندانی و مخصوصا خانواده این افراد می‌شود.

رییس دادگستری شهرستان کلیبر با بیان اینکه دستگاه قضایی با کسانی که نظم وامنیت وآرامش جامعه را مختل و به آشوب می کشند تعارف نداشته و قاطعانه برخورد می کند، گفت: اما برخی افراد که به دلیل مشکلات مالی به حکم قانون وارد زندان می‌شوند مجرم نیستند بلکه بدهکارانی هستند که باید حمایت شوند.

وی اضافه کرد: در بحث حمایت های مالی از این افراد، مبلغ ریالی در اولویت نیست بلکه نقش همدلی وهمفکری وهمیاری که در گشودن مشکلات انجام می پذیرد بسیار ارزشمند تلقی می شود.

قریشی زاده ادامه داد: مردم شریف شهرستان کلیبر همیشه در کارهای خیر پیشقدم بوده و هر ساله با حضور پر شورخود در آزادی زندانیان غیر عمد و محکومین مالی در استانی پیشتاز بوده اند.

به گزارش روابط‌عمومی دادگستری کل  آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: در راستای آزادی زندانیان غیر عمد و محکومین مالی برای اولین بار با مشارکت خیرین و مردم در سال 1397برگزار طی جشن گلریزان ونزدیک به 100میلیون تومان و در سال  1398 بیش از130 میلیون تومان جمع آوری شد، که در استان نسبت به تراکم جمعیت رتبه اول را کسب کرد.

رییس دادگستری شهرستان کلیبر خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و برگزاری غیرحضوری جشن گلریزان با مشارکت پرشور خیران شهرستان  دو میلیارد و 30 میلیون ریال  برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی جمع آوری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان کلیبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی

 

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خمر در جامعه
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان