Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@15:21:35 GMT

افزایش خرید حیوانات شهری در دوران شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۵۳۸۹

افزایش خرید حیوانات شهری در دوران شیوع کرونا

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا خرید حیوانات شهری افزایش قابل توجهی یافته که در این چهارچوب، دامپزشکان می‌توانند کمکی بزرگ برای مدیریت شهری باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدآرش حسینی میلانی در دیدار با رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان تهران با اشاره به طیف متنوع موضوعات مورد بررسی محیط زیستی و خدمات در کمیته محیط زیست و خدمات شهری، به دو تذکر خود در مورد جلوگیری از برخورد با مراکز دامپزشکی اشاره و اظهار کرد: برخوردهای سلیقه‌ای و گاه همراه با تخلفاتی طی سال‌های گذشته با مراکز دامپزشکی انجام می‌شد که این موضوع ناشی از خلاءهای قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در گام اول، تلاش کردیم این خلأ را پر کرده، برخوردهای سلیقه‌ای را متوقف کرده و موضوع استقرار مراکز دامپزشکی را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده و مسیر طی شده باید در دوره‌های بعدی شورا ادامه یابد، افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا خرید حیوانات شهری افزایش قابل توجهی یافته است. در این چهارچوب، دامپزشکان می‌توانند کمکی بزرگ برای مدیریت شهری باشند چراکه بیماری‌های مشترک می‌تواند سلامت شهروندان را با خطر روبه‌رو سازد. همه‌گیری کرونا این موضوع را برای همگان به اثبات رساند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با بیان اینکه باید تلاش شود مشکلات ایجاد شده به شکل اصولی حل شود، تصریح کرد: در بحث ترویج فرهنگ حمایت از حیوانات، دامپزشکان نقش مهمی می‌توانند داشته باشند و در صف مقدم حمایت‌طلبی از حیوانات و تنوع زیستی قرار دارند.

حسینی میلانی با اشاره به لایحه حمایت از حیوانات شهری خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از حیوانات شهری در حال نهایی شدن در مجلس است که می‌تواند زیرساخت‌های قانونی را در موضوع حیوانات شهری و تنوع زیستی فراهم کند. این لایحه می‌تواند اثرات هم‌افزا با کار دامپزشکان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، طرح «ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در تهران» به ابتکار کمیته‌های محیط زیست و خدمات شهری و اجتماعی شورا و برای حل و فصل مشکل مراکز دامپزشکی با همکاری سمن‌های محیط زیستی تهیه و در صحن شورا مورد تأیید و تصویب نمایندگان مردم در پارلمان شهری قرار گرفت.

کد خبر 495767

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حیوانات خانگی محيط زيست شوراي شهر تهران ویروس کرونا حقوق حیوانات دامپزشکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مراکز دامپزشکی حیوانات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود