Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ساخت و تولید مستند خلبان شهید اسدالله بربری با عنوان "پس از 22 سال " به کارگردانی محمد علی یزدان‌پرست پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ارتش، مستند خلبان شهید اسدالله بربری که با همکاری مشترک مرکز سیمای اراک و نیروی هوایی ارتش تولید شده است پایان یافت و پس از دریافت مجوز‌های لازم رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهید سرلشکر خلبان اسدالله بربری در سال 1326 در روستای راونج از توابع شهرستان دلیجان متولد شد و در آبان 1347 به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و در دانشکده خلبانی مشغول تحصیل شد.
این شهید بزرگوار پس از پایان دوره مقدماتی پرواز، برای ادامه تحصیلات هوانوردی به آمریکا اعزام شد و دوره تکمیلی و پرواز با هواپیما‌های جت دو موتوره (T - 37) و (T – 38) را در سال 1350 به اتمام رساند و موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی و نشان خلبانی شد.
وی با آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران به صف رزمندگان پیوست و پس از 18 شبانه روز نبرد هوایی مداوم در هجدهم مهر 1359 در انجام مأموریت استراتژیک هوایی انهدام تأسیسات پالایشگاه و تلمبه خانه نفتی کرکوک در شمال عراق هواپیمای او مورد اصابت گلوله‌ها ضدهوایی دشمن قرار گرفت.
از سرنوشت خلبان بربری خبری در دست نبود تا این که پس از گذشت 11 سال از آن واقعه در خرداد 1370 با توجه به مدارک به دست آمده روز 18 مهرماه 1359 زمان شهادت آن شهید والامقام به ثبت رسیده است.
بر اساس گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی پیکر پاک و نورانی این خلبان شهید به طور موقت در گورستان زبیر در شهر موصل عراق دفن شده بود.
در سال 1381 پیکر این خلبان و تنی چند از خلبانان شهید که وضعیتی مشابه داشتند به وطن باز گردانده و در بهشت زهرا (س) قطعه خلبانان شکاری به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسدالله بربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت نان بربری به شیوه افغان ها (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم) طرز پخت واویشکای دنبالچه مرغ و نان (فیلم) طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • طرز پخت نان بربری به شیوه افغان ها (فیلم)
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • جای خالی آقای حرف حساب