Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی در نخستین جلسه کمیته رفع اطاله دادرسی امسال که به منظور بررسی راهکارهای مقابله با اطاله دادرسی و نحوه اعمال سازوکارهای تشویقی برای کاهش آمار پرونده‌های مسن، با حضور دادستان و جمعی از معاونان ستادی وی در سالن جلسات دادستانی تهران برگزار شد، گفت: انجام تعهدات دادسراها بر اساس دستورالعمل کاهش پرونده‌های مانده و مسن، اعمال مکانیزم‌های تشویقی برای افزایش انگیزه و بهره وری نیروی انسانی و کاهش آمار پرونده‌های قضائی بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها باید به عنوان اصل و قاعده کار دیده شود و با نظارت مستمر و گنجاندن ضمانت اجرای مؤثر دنبال شود.

دادستان تهران هدف دستورالعمل‌های مقابله با اطاله دادرسی را افزایش توجه همکاران به تسریع و پرهیز از تعلل در رسیدگی‌های قضائی عنوان کرد و ادامه داد: باید بین کسانی که با جدیت و حساسیت کار می‌کنند و کسانی که در انجام وظایف محوله تأخیر دارند؛ تفاوت قائل باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد دادسراهای تهران در اجرای دستورالعمل کاهش اطاله دادرسی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و خواستار بررسی عوامل عدم توفیق برخی از شعب در رسیدگی به پرونده‌های معوقه و ارائه توضیح از سوی آنان به کمیته رفع اطاله دادرسی شد.

وی همچنین دستور داد برای آن دسته از شعب و نواحی دادسرا که در بازه زمانی مقرر موفق به کاهش آمار پرونده‌های مسن و قدیمی نشده‌اند، یک مهلت جدید در نظر گرفته شود.

القاصی در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت کارسنجی و توجه به تناسب حجم کار شعب با نیروی انسانی موجود تاکید کرد و افزود: با در نظر گرفتن میانگین تعداد نیروی انسانی به آمار ورودی و خروجی پرونده در بازه زمانی یک ساله برای دادسراهای عمومی و تخصصی به طور جداگانه، شاید لازم باشد با اعمال راهکارهای مدیریتی برخی از شعب در هم ادغام و در برخی از نواحی تعداد شعب اضافه شود.

دادستان تهران همچنین دستور داد برای موفقیت در افزایش سرعت در رسیدگی‌های قضائی و کاهش موجودی پرونده‌های مانده و مسن، نظارت و بازرسی مستمر دادستانی بر عملکرد شعب و نواحی افزایش یابد.

در ابتدای این جلسه محسن برزویی، معاون اجرایی دادستان و دبیر کمیته کاهش اطاله دادرسی، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی نحوه پرداخت پاداش پرونده‌های مانده و مسن در سال ۱۴۰۰ و تشریح وضعیت توزیع نیروهای قضائی و اداری در دادسرای تهران عنوان کرد و با ارائه گزارش پرونده‌های مانده و مسن در سال ۱۳۹۹، به برخی از موانع و مشکلات اجرایی موجود در معیارهای ارزیابی اشاره نمود و خواستار رفع آن در ارزیابی‌های سال جاری شد.

در ادامه سایر اعضای کمیته رفع اطاله دادرسی نقطه نظرات خود را ابراز داشتند و مقرر گردید سرپرستان دادسراهای نواحی اقدام لازم را در جهت رسیدگی و کاهش آمار پرونده‌های مسن معمول دارند.

کد خبر 5219235 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: علی القاصی مهر پرونده قضایی دادستانی تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران واکسن کرونا وزارت آموزش و پرورش کاهش جمعیت قوه قضاییه فرزند آوری انتخابات 1400 بابک خرمدین میراث فرهنگی ویروس کرونا پیش بینی وضعیت هوا افزایش جمعیت سازمان تامین اجتماعی پرونده های مانده و مسن کاهش آمار پرونده اطاله دادرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضاییه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضاییه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تامین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارزو مشکلات تامین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری وجلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعا در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقبا جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی