Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین موذن مسجد جامع خرمشهر پس از آزادی شهید علی گروسی از گردان حضرت علی اصغر(ع) است جوانی که همواره توصیه اش فدا شدن برای اسلام و انقلاب بود.

خبرگزاری شبستان - البرز: اینکه جنگ را گنج نامیدند، اینکه هر مرتبه در گذرگاه تاریخ برگی از شکوه و عظمت شهداء بیان می شود مطلبی نیست که بتوان با بی تفاوتی از آن گذشت، به راستی باید دوران دفاع مقدس را همانند یک قاب تصویر روشن برای آگاهی بخشی و آگاهی افزایی در مقابل دیدگان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امروز سوم خرداد مصادف با سالروز آزادی خرمشهر است، روزی که میلیون های ایرانی از شنیدن خبر آزادی خونین شهر به خیابان ها ریختن و با گل و شیرینی به شکرانه این لطف و امداد الهی نشستند. 

 

گردان شهید علی اصغر(ع) میزبان حضور رادمرد غیوری در سال های پیروزی خرمشهر بود؛ از منطقه ماهدشت کرج به عرصه دفاع از کیان انقلاب و نظام اسلامی ایران پرداخته بود و بار ندیدن مهمترین تعلقات دنیوی اش که ۲ فرزند بود را برای انقلاب بر دوش می کشید. 

 

« شهید علی گروسی» متولد سال ۱۳۴۱ بود که با غم و رنج یتیمی و مسئولیت امرار و معاش خانواده پرورش یافت و شاید همین غم از او مردی ساخت با روحیه ای قوی و اراده ای عظیم که همواره در عرصه نبرد و دفاع مقدس حضور جانانه داشته باشد.

 

« همه ما باید فدای اسلام شویم»

 

این جمله « همه ما باید فدای اسلام شویم» همواره ذکر و ورد زبان آن شهید والامقام بود؛ آنچنان که وصیت نامه چند صفحه ای او نیز گویای این امر و توصیه است، توصیه ای برای نسل های پس از خودش و به راستی نطق شهداء پس از شهادتشان باز می شود و شهید گروسی نیز از این دسته شهداء است. 

 

شهید علی گروسی پس از حضور در میادین مختلف دوران دفاع مقدس سرانجام در عملیات والفجر هشت در جزیزه ام الرصاص به مقام جانبازی رسید و در ۱۷ فروردین سال ۱۳۶۵ نیز به مقام والای شهادت دست یافت. 

 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد جامع خرمشهر موزه دفاع مقدس مسجد جامع خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ جنایت جدید شد که طی آن ۶۶ نفر شهید و ۱۳۸ نفر مجروح شدند. 

به این ترتیب شمار شهدای فلسطینی طی ۲۰۵ روز جنگ، به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند