Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@10:08:04 GMT

بحران برق؛ فلج شدن اکوسیستم فناوری

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۶۰۲۳

بحران برق؛ فلج شدن اکوسیستم فناوری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،   سال‌ها در کشور برای گسترش و توسعه فناوری تلاش شده است اما اکنون قطعی برق پاشنه آشیلی برای انجام الکترونیکی کارها به‌حساب می‌آید. این روزها قطعی برق و خاموشی کامپیوترها کارها را فلج کرده و حتی بعضی ادارات کرکره را با اعلام قطعی سیستم پایین می‌کشند.

استارت‌آپ‌ها هم که سال‌ها برای رشد و توسعه آنها تلاش شده این روزها حال  خوبی ندارند و قطعی برق باعث شده مشکلات عمده‌ای برای آنها پیش بیاید و با قطعی سیستم‌ها، بخش‌های پشتیبانی و فروش‌شان با مشکلات جدی روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از شهرها با قطعی برق و به تبع آن قطعی اینترنت، امور عادی مردم مختل شده است. حتی در مناطقی قطعی برق بعد از مدتی قطعی شبکه اینترنت همراه را به‌دنبال داشته و کاربران عملا استفاده از خدماتی مثل تاکسی‌های اینترنتی و بانکداری الکترونیک را برای چندین ساعت از دست داده‌اند.

بخش فناوری کشور، به‌عنوان حوزه‌ای که اکنون کاملا با زندگی روزمره مردم گره خورده است، به‌شدت متاثر از این خاموشی‌هاست. در زمان قطعی برق، بسیاری از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتال در عمل تعطیل می‌شوند و نمی‌توانند به مشتریان خود سرویس بدهند. همچنین کارتخوان‌ها و سیستم‌های بانکی متاثر از اختلال در شبکه برق کشور می‌شوند. به این موارد باید اختلال در استعلام‌های الکترونیکی و سامانه‌های دولت الکترونیک، بی‌تی‌اس‌های موبایل و بسیاری از موارد دیگر را اضافه کرد که در مجموع باعث فلج شدن حوزه فناوری کشور می‌شود.

شکایت کسب‌وکارها

رضا الفت‌نسب، عضو هیأت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی درباره مشکلات پیش آمده در حوزه فناوری به‌طور عام و کسب‌وکارهای مجازی به‌طور خاص می‌گوید: الان ما با تماس‌های بسیار زیادی از سوی شرکت‌های مختلف در این زمینه روبه‌رو هستیم که از قطعی‌های اعلام نشده و طولانی برق شکایت می‌کنند.

الفت‌نسب با اشاره به اینکه ابزار پایه صنف ما وسایلی چون کامپیوتر و اینترنت هستند می‌گوید: همگی این ابزارها به برق متصل هستند و بدون برق از کار می‌افتند که مشکلات جدی برای همکاران ما به‌وجود می‌آورند.

مشتریان شاکی

کسب‌وکارهای مجازی به‌طور مستقیم با مشتریانی روبه‌رو هستند که به امید رفع نیازهای خود به استفاده از اینترنت و فضای دیجیتال روی آورده‌اند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در این مورد می‌گوید: مسئله اصلی ما ارائه خدمات به مشتریان است که قطعی برق این سرویس‌دهی را با مشکل مواجه می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که بلافاصله مشتریان وارد روند شکایت از کسب‌وکارها شوند.

الفت‌نسب راهکار این مسئله را در دست متولی تامین انرژی برق کشور می‌بیند و ادامه می‌دهد: این موضوع باعث بلاتکلیفی کسب‌وکارهای دیجیتال شده است.

او بر این باور است که «اگر این مشکل بخواهد ادامه‌دار باشد و تبدیل به یک روال عادی شود و وضعیت از اینکه هست بدتر هم شود، ما با یک چالش بسیار جدی مواجه خواهیم شد.»

با این حال، اگر قرار بر این است که این وضعیت ادامه داشته باشد، شاید بتوان با ارائه یک رویه مشخص، تا حدودی از مشکلات کاست.

به‌گفته الفت‌نسب، «کسب‌وکارها اگر بدانند، در یک زمان مشخص، با قطعی برق مواجه خواهند شد، می‌توانند به مشتریان اطلاع‌رسانی کنند تا مشتریان از شرایط مطلع باشند و از میزان نارضایتی آنها کاسته شود. چراکه حتی بیشتر تلفن‌های ثابت هم در این وضعیت قطع می‌شود و نمی‌توان به‌صورت تلفنی پاسخگوی مشتریان بود.»

ناتوانی در خرید ژنراتور

این در حالی است که بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا توان مالی برای تهیه و خرید ژنراتور ندارند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به این موضوع اشاره می‌کند که شاید بعضی از کسب‌وکارها بتوانند از برخی ابزارها مانند یوپی‌اس استفاده کنند، اما میزان انرژی‌دهی این ابزارها محدود است. الفت نسب با تأکید بر اینکه همه کسب‌وکارها توان خرید این ابزارها را ندارند بر این باور است که هیچ راه و چاره‌ای برای حل این مسئله وجود ندارد و تعداد زیادی از کسب‌وکارها بدون شک دچار مشکل می‌شوند.

پربیننده ترین یک ماه اینترنت رایگان برای تمام مردم ایران چالش های برگزاری امتحانات در شبکه شاد جایزه ۱۰۰هزار دلاری آمازون برای کشف راز طناب‌ های دار در جست و جوی سلطان ماینینگ ایران برای شور انتخاباتی باید زیرساخت‌ های لازم را فراهم کنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فناوری قطعی برق انتخابات ۱۴۰۰ کسب وکارهای مجازی کسب وکارها قطعی برق الفت نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، از انعقاد توافق‌نامه توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی شامل آموزش، توسعه زیرساخت‌ها و عملیات پرواز با پوشش تمام خدمات خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابوظبی امارات متحده عربی قراردادی چند جانبه برای خدمات تاکسی هوایی میان‌اماراتی منعقد کرده است که شامل حمایت از ایجاد و گسترش خدمات تاکسی هوایی در ابوظبی و فراتر از آن می‌شود و هدف آن حمایت از منطقه در مسیر تبدیل شدن به رهبر جهانی در معرفی تاکسی‌های هوایی است.

توافق‌نامه منعقدشده پتانسیل توسعه یک اکوسیستم کامل تاکسی هوایی از جمله آموزش، توسعه زیرساخت‌ها و عملیات پرواز، همچنین حضور تولیدی در ابوظبی را پوشش می‌دهد و در طول آن یک شرکت توسعه‌دهنده هواپیماهای تمام الکتریکی برای خدمات مسافری تجاری، از نزدیک با اداره کل هوانوردی غیرنظامی امارات متحده عربی برای تعریف مسیرها همکاری می‌کند.

اکوسیستم کامل تاکسی هوایی در ابوظبی

چارچوب نظارتی اداره کل هواپیمایی کشوری امارات بر اساس استانداردهای اداره هوانوردی فدرال با آزمایش و تجزیه‌وتحلیل‌های اضافی در کنار سطح بالایی از سیستم نظارتی تنظیم‌کننده و فرآیند بررسی مداوم برای اطمینان از ایمنی برای عملیات اولیه نوشته شده است. بنابراین سفرهای بین اماراتی به تاییدیه اضافی از اداره کل هواپیمایی نیاز دارد.

توافق‌نامه امضاشده نیز در همکاری با وزارت شهرداری‌ها و حمل‌ونقل، وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی و وزارت فرهنگ و گردشگری، نشان‌دهنده وسعت حمایت‌های موجود از آن به‌عنوان بخشی از مشارکت ابوظبی در توسعه خوشه صنعتی خودروهای هوشمند و خودران است.

ابوظبی هدف خود را پیشروی در پیشرفت و اجرای دوره بعدی راه‌حل‌های پیشرفته حمل‌ونقل و جابه‌جایی معرفی کرده است و قصد دارد نه‌تنها پایه و اساس خدمات تاکسی هوایی پیشرفته را ایجاد کند، بلکه آینده حمل‌ونقل را نیز به‌نحو متفاوتی شکل دهد.

هواپیمای نوآورانه ابوظبی برای حمل یک خلبان و چهار مسافر با سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت، آلایندگی عملیاتی صفر و ردپای آکوستیک کم طراحی شده است و حداکثر برد آن ۱۶۱ کیلومتر سفر هوایی سریع و تمیز را داخل ابوظبی و در سراسر امارات متحده عربی امکان‌پذیر می‌کند.

توافق‌نامه فعلی به‌طور یکپارچه با استراتژی گردشگری ۲۰۳۰ امارات مطابقت دارد که تأکید آن بر تعهد ثابت کشور برای تقویت رشد پایدار و توسعه استراتژیک در بخش سفر و گردشگری است. ابوظبی به‌عنوان بخشی از تمرکز خود بر زیرساخت‌ها و جابه‌جایی، در حال همکاری نزدیک با بخش‌های دولتی و خصوصی به‌منظور شکل دادن به طرح‌های شهر هوشمند و فناوری‌های پایدار است و از طریق اتخاذ راهکارهای حمل‌ونقل سبز، سعی در ارتقای کیفیت تجارب ارائه شده به جامعه و بازدیدکنندگان دارد.

معرفی خدمات تاکسی هوایی در مقیاس بزرگ بخشی از راهکارهای شهر برای تحقق این هدف به‌شمار می‌رود که دسترسی به جاذبه‌های طبیعی، نقاط توریستی و نشانه‌های معماری را افزایش و در نتیجه تجارب کلی بازدیدکنندگان را ارتقا می‌دهد.

ابوظبی در فوریه ۲۰۲۴ تأیید کرد که سومین مرحله از پنج مرحله مورد نیاز برای دریافت گواهی‌نامه هواپیماهای خود را از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده تکمیل کرده است.

کد خبر 748363

دیگر خبرها

  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد