Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@23:15:46 GMT

چگونه از ساعت هوشمند مراقبت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۶۲۵۲

چگونه از ساعت هوشمند مراقبت کنیم؟

با توجه به قیمت بالای اسمارت فون نمی‌توان در صورت از کار افتادگی، آن را به سرعت تعویض و یک ساعت نو خریداری کرد. اما می‌توان با نگهداری درست، از خرابی دستگاه جلوگیری و حتی عمر مفید آن را افزایش داد. اگر برای شما نیز سوال شده که، چگونه از ساعت هوشمند مراقبت کنیم، با ما در ادامه همراه باشید.

آموزش تمیز و ضدعفونی کردن ساعت هوشمند

با توجه به استفاده مداومی که از ساعت هوشمند دارید، طبیعی است که چربی و لکه‌های زیادی روی آن بشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر خلاف ساعت‌های معمولی، نمی‌توانید از هر روشی برای تمیز کردن اسمارت فون‌ها استفاده کنید. اما در عین حال برای تمیز و ضدعفونی کردن ساعت هوشمند، به وسایل خاص و گرانی هم نیاز ندارید.

چگونگی تمیز کردن اسمارت فون

هرگز از مواد پاک کننده، شیشه شور، صابون و یا الکل برای تمیز کردن اسمارت فون استفاده نکنید. برای تمیز کردن ساعت هوشمند کافیست، کمی آب مقطر و یک دستمال میکروفیبر تهیه کنید. نمی‌توان دستمال میکروفیبر را با دستمال کاغذی و یا پارچه معمولی جایگزین کرد. ذرات ریز دستمال کاغذی می‌توانند روی صفحه نمایش باقی بمانند، استفاده از پارچه معمولی هم می‌تواند روی اسکرین را خش بیاندازد.

حالا ساعت هوشمند را از شارژر جدا و خاموش کنید. سپس دستمال میکروفیبر را با آب مقطر مرطوب کرده و روی ساعت هوشمند بکشید. ترکیب آب مقطر با دستمال میکروفیبر می‌تواند برای از بین بردن لکه‌ها، روی بند پلاستیکی ساعت و حتی تمیز کردن هندزفری تایپ سی هم موثر باشد.

عمر مفید باتری ساعت هوشمند را بالا ببرید

روش‌های متنوعی برای افزایش عمر باتری ساعت هوشمند وجود دارد و اکثر کاربران می‌توانند با انتخاب و به کارگیری یکی از آن‌ها کارایی باتری را بالا ببرند.

ساده‌ترین راه برای افزایش عمر مفید باتری، مسدود کردن نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان برنامه‌ها است. شما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات ساعت هوشمند، اعلان‌های بلااستفاده و مزاحم را مسدود و عمر باتری را افزایش دهید.

ساعت هوشمند می‌تواند براساس میزان نور محیط، نور صفحه نمایش را به طور خودکار برای خوانایی و بینایی بهتر شما تغییر دهد. با فعال بودن قابلیت خودکار، اسمارت فون همواره در حال کنترل مقدار نور فضا بوده تا نور صفحه نمایش را متناسب با آن تغییر دهد. غیر فعال کردن این گزینه، از فشار بر عملکرد باتری کاسته و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.

با کم کردن میزان نور صفحه نمایش و قرار دادن آن در پایین‌ترین سطح ممکن، به سادگی مصرف باتری را کم خواهید کرد. یک راه موثر برای افزایش عمر مفید باتری، محدود کردن اتصالاتی مانند wifi و nfc است. برای غیر فعال کردن اتصالات کافیست به تنظیمات رفته و به بخش connectivity بروید.

آیا ساعت هوشمند ضد آب است؟

امروزه بیشتر مدل‌های اسمارت فون، در برابر آب مقاومت داشته و تماس جزئی با آب نمی‌تواند باعث خرابی و خرید ساعت هوشمند شود. مقاوم بودن ساعت در برابر آب، به معنای کاملا ضد آب بودن نیست و به نفوذ آب در محصول بستگی دارد. به عنوان مثال مقاومت در برابر آب ساعت هوشمند Pebble، تا ۵ATM است. شما می‌توانید با این ساعت شنا کرده و حتی دوش بگیرید، اما باید آن را از مواد شوینده دور نگه دارید. پس قبل از آب بازی، میزان مقاومت در برابر آب اسمارت فون را در نظر بگیرید تا مجبور به تعویض ساعت نشوید.

آیا ساعت هوشمند قابل تعمیر است؟

در اغلب اوقات، با خرابی ساعت هوشمند، مجبور خواهید بود ساعت جدیدی خریداری کنید. اما اگر محصول را از برندهای شناخته شده و مراکز معتبر خریده باشید، می‌توانید از گارانتی استفاده کنید. اگر به تازگی متوجه ایرادات کوچکی در کارکرد دستگاه شده‌اید، بهتر است تا قبل از بزرگ شدن مشکل برای رفع ایراد اقدام کنید؛ تا جلوی هزینه‌های بزرگتر را بگیرید.

به نوع بند ساعت هوشمند دقت کنید

سبک یا سنگینی بند ساعت هوشمند، می‌تواند بر نحوه استفاده و نگهداری از آن تاثیر بگذارد. بندهایی با بست‌های نامرغوب هم، که باعث می‌شوند برای باز و بسته کردن اسمارت فون به زحمت بیافتید، گزینه‌های مناسبی نیستند.

 به شما توصیه می‌کنیم، همانطور که خرید ساعت هوشمند را از مراکز معتبر انجام می‌دهید؛ برای خرید لوازم جانبی آن هم به فروشگاه‌ اینترنتی جانبی مراجعه کنید. تا با چند کلیک ساده به انواع قاب محافظ، کابل، شارژر و بند استاندارد ساعت هوشمند دسترسی پیدا کنید. در فروشگاه اینترنتی جانبی، قیمت اسپیکر، قیمت هدفون و تمام محصولات مشخص بوده و تمامی کالاها تا ۷ روز ضمانت بازگشت دارند.

۲۱۲۱

کد خبر 1518180

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کردن اسمارت فون ساعت هوشمند برابر آب صفحه نمایش برای تمیز تمیز کردن عمر مفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر کردن ساده و کاربردی لامپ LED با باتری قلمی (فیلم) نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو (فیلم) با این روش باتری لپ تاپ رو زنده کنید (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا