Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را که پس از تصویب در ستاد ملی کرونا از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است، در ۱۵ بند منتشر کرد.
متن کامل این دستور العمل بدین شرح است:
برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات و انعکاس بیش تر برنامه های هر یک از نامزدها و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها برای کلیه افراد مرتبط با انتخابات، الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستورالعمل های مذکور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و توسط قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد.
هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان های سربسته از قبیل مساجد، سالن های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن های ورزشی ممنوع است.
تبصره: مناظره در برنامه های پیش بینی شده صدا و سیما مجاز است.
برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و رعایت موارد زیر بلامانع است:
۳/۱. رعایت فاصله مناسب بر اساس ۸ متر مربع فضای باز برای یک نفر.
۳/۲. رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده.
۳/۳. کلیه شرکت کنندگان و برگزار کنندگان ملزم به استفاده از ماسک می باشند.
۳/۴. مسئولین مراسم به گونه ای برنامه ریزی نمایند که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی تجمع به وجود نیاید.
۳/۵. زمان برگزاری مراسم حداکثر برای ۲ ساعت برنامه ریزی شود.
۳/۶. رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمعات الزامی است.
وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه های اجرایی که دارای ظرفیت محیط های روباز در مراکز استان ها و شهرستان ها می باشند، موظفند امکانات خود را به صورت مساوی برای برنامه هایی که شخص نامزد حضور دارد، با هماهنگی استانداری و فرمانداری ذیربط در اختیار آنان قرار دهند تا بر اساس شیوه نامه های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.
تبصره: وزارت کشور به استانداران ابلاغ نماید که در هر استان، مکان های مناسب و منطبق با شرایط وزارت بهداشت تعیین و در اجرای این بند به ستاد نامزدها اعلام نماید.
وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور موظفند ضوابط تبلیغات را در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی تهیه و توسط رییس قرارگاه عملیاتی به نامزدها ابلاغ نمایند.
هرگونه تجمع در محیط های بسته ممنوع است. در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستادها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای با وضعیت زرد بلامانع است.
برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع است.
به منظور کاستن از تعداد و تراکم تجمعات انتخاباتی و همزمان انعکاس وسیع بیان دیدگاه ها، نظرات و برنامه نامزدها و فراهم نمودن زمینه اطلاع رسانی حداکثری از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برای جبران خلأ تجمعات، اقدامات ذیل برنامه ریزی شود:
۸/۱. صدا و سیما نسبت به افزایش حداکثری زمان و ساختار برنامه های تبلیغات نامزدها از شبکه های تلویزیونی و رادیویی ملی و استانی نسبت به ادوار گذشته (با توجه به تعداد نامزدها) اقدام نماید.
۸/۲. صدا و سیما از طریق شبکه های استانی فرصت لازم را برای نامزدها جهت گفتگو با مردم و معرفی برنامه های خود با تأکید بر برنامه های ترکیبی فراهم نماید.
۸/۳. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که در زمان تبلیغات انتخابات هیچ گونه اختلالی در اینترنت و خدمات رسانی اپراتورها ایجاد نشود. ایجاد محدودیت در فضای مجازی و پلتفرم های فعال مجاز نخواهد بود.
۸/۴. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است در طول دوره تبلیغات نسبت به ارائه بسته های اینترنتی رایگان یا با تخفیف های مؤثر از طریق اپراتورها و با کمک سازمان برنامه و بودجه برای کاربران و به صورت خاص ستادهای انتخاباتی اقدام نماید.
وزارت کشور برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات زیر را انجام می دهد:
۹/۱. شعبه های اخذ رأی در اماکن شلوغ افزایش یابد.
۹/۲. فاصله اجتماعی در شعب اخذ رأی (خط کشی محل ایستادن رأی دهندگان و ..) رعایت شود.
۹/۳. شعب سیار برای عدم تراکم در شعب پر ازدحام و نیز دسترسی بیماران در قرنطینه برنامه ریزی شود.
۹/۴. شعبه ها حتی الامکان در فضای باز استقرار یابند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت کشور به منظور اعلان شعبات اخذ رأی نزدیک و خلوت به مردم نسبت به ایجاد نرم افزار شعبه یاب اقدام نماید.
به وزارت کشور اجازه داده می شود با هماهنگی شورای نگهبان به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب، ساعت اخذ رأی را از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و در صورت لزوم در شعبه های شلوغ تا ساعت ۲ صبح روز بعد تمدید نماید.
مقامات استانی، ناجا، بسیج و سپاه مجری این مصوبات هستند و نظارت عالی بر اجرای این دستورالعمل بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. عدم رعایت این دستورالعمل و سایر شیوه نامه های بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب می شود و برابر با قوانین مربوطه اقدام خواهد شد. تشخیص تخلف انتخاباتی بر عهده قاضی رسیدگی کننده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شیوه نامه مخصوص تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا را تدوین و توسط ریاست قرارگاه عملیاتی به استانداری ها ابلاغ نماید. نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده بخشداری ها، دهیاری ها و خانه های بهداشت خواهد بود.
در انتخابات ریاست جمهوری، رییس ستاد مرکزی و ستادهای استانی و شخص نامزدها مسئولیت رعایت پروتکل های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می شوند.
در انتخابات شوراهای اسلامی، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شخص نامزد مسؤولیت رعایت پروتکل های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسؤول شناخته می شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انتخابات دستورالعمل وزارت کشور وزارت بهداشت برنامه ریزی وزارت کشور صدا و سیما شیوه نامه فضای باز بر عهده اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع