Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو کیانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه روز دوشنبه در عمق ۵۰۰ متری تونل دسترسی معدن رخ داد که براساس اطلاعات اولیه بدست آمده، بر اثر آن ۱۰ تا ۱۵ تن سنگ ریزش می‌کند.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه چهار کارگر در تونل محبوس می‌شوند که در نهایت با تلاش نیروهای امداد و نجات و هلال احمر ۲ نفر سالم بیرون آورده می‌شوند، اما ۲ کارگر دیگر در دم جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی با اشاره به پایان عملیات امداد و نجات، تصریح کرد: کارگران جان باخته بومی استان بودند و به پزشکی قانونی انتقال داده شدند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۱۶۴ معدن وجود دارد که از این تعداد ۱۰۲ معدن فعال و مابقی غیرفعال است.

ذخیره قطعی این معادن حدود ۸۹۰ میلیون تُن برآورد شده است و هشت نوع ماده معدنی در شامل سنگ تزئینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه و سیلیس، خاک نسوز و دولومیت از این تعداد معدن استخراج می‌شود. این استان از نظر شاخص معادن رتبه ۲۴ را در کشور دارد.

در معادن استان ۹۲۴ نفر به طور مستقیم فعال هستند.

در مرداد سال گذشته در معدن شهید نیلچیان استان با سقوط یک تکه سنگ بزرگ به سر یکی از کارگران، کارگر حادثه‌دیده بر اثر خونریزی مغزی در محل فوت می‌کند.

این حادثه طی سالهای گذشته نخستین حادثه‌ منجر به فوت در معادن استان بوده است و مورد دیگری مبنی بر مصدومیت جدی و یا فوت در معدن استان گزارش نشده است.

به گفته مسوولان کارشناسان فنی و ناظر هر سه ماه یکبار ایمنی معادن استان را بررسی و ارزیابی می‌کنند تا از وقوع حادثه ناشی از نقص ایمنی در این معادن جلوگیری شود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری حوادث غیرطبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری حوادث غیرطبیعی وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری حوادث غیرطبیعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
- همایش پیاده روی بانوان در بلداجی به مناسبت روز زمین هوای پاک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • جان باختن جوان بروجنی در اثر گازگرفتگی
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین