Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ماموریت ها و حوزه فعالیت این معاونت را در هفت محور تقسیم بندی کرد.
به گزارش شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری روز دوشنبه -3 خرداد 1400- ضمن گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: مسائل کلیدی معاونت حمل‌ونقل شامل ترافیک، عبور و مرور روان و توسعه و بهسازی حمل و نقل عمومی، کاهش و رفع آلودگی هوا و آلودگی‌های محیط زیستی و افزایش ایمنی، کاهش تصادفات منجر به فوت و افزایش بهره وری معابر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مورد سوم ‌جزو رویکردهای جدید معاونت است.
او درباره سیاست‌ها و راهبردهای معاونت حمل و نقل، توضیح داد: افزایش مطلوبیت حمل و نقل همگانی با تاکید بر مترو، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور، توسعه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، مدیریت عرضه و تقاضا و افزایش ایمنی ‌در حمل و نقل و تامین منابع پایدار در اجرای طرح‌های حمل و نقل جزو این سیاست‌ها است.
هاشمی رویکردهای عملیاتی را در پنج بخش تقسیم کرد و درباره بخش نخست یعنی افزایش مطلوبیت حمل‌ و نقل همگانی با تأکید بر مترو؛ بیان کرد: توسعه کمی خطوط مترو شامل توسعه خطوط، ایستگاه‌ها، ناوگان و قطار ملی؛ توسعه کیفی خطوط مترو شامل تکمیل دسترسی‌ها، تکمیل هواکش‌ها، تکمیل پست‌های برق، تکمیل راه‌های دسترسی از طریق نصب پله برقی و آسانسور و اورهال ناوگان مترو، خرید مستقیم اتوبوس توسط شهرداری، بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این دوره مدیریت شهری انجام شده است.
معاون شهردار تهران درباره بخش دوم یعنی توسعه حمل‌ و نقل پاک و انسان محور، توضیح داد: در طول چهارسال گذشته تاکنون اجرای طرح دوچرخخ اشتراکی، احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، مناسب سازی معابر برای معلولان و جانبازان، ساخت خیابان کامل، برنامه ریزی جهت اجرای مسیر اتوبوس برقی در خیابان جمهوری، توسعه مراکز معاینه فنی، اجرای طرح معاینه فنی برتر و اجرای طرح کاهش، اتفاق افتاده است.
هاشمی درباره بخش سوم توسعه حمل و نقل هوشمند، گفت: توسعه زیرساخت فیبر نوری، توسعه سامانه‌های ثبت تخلف از چراغ قرمز، توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت، تکمیل رینگ ورودی و خروجی محدوده طرح کاهش، توسعه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، توسعه دپربین‌های نظارت تصویری، برنامه ریزی جهت بکارگیری بخش خصوصی در نصب 4200سامانه هوشمند حمل‌ونقل نیز شامل این بخش است.
او بخش چهار، مدیریت عرضه و تقاضا و افزایش ایمنی در حمل ‌ نقل عمومی را شامل تغییر الگوی اجرای طرح ترافیک با هدف برقراری عدالت اجتماعی، حدف تبعیض و رانت و فراهم کردن امکان دسترسی تمامی شهروندان به محدوده مرکزی شهر، ساماندهی و مدیریت پارک حاشیه‌ای، آغاز احداث پارکینگ‌های محله‌ای، تغییر رویکرد خط کشی معابر بزرگراهی و اجرای خط کشی عملکرد محور، اصلاح هندسی و رفع نقاط حادثه خیز، ذکر کرد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بخش پنجم یعنی تأمین منابع پایدار در اجرای طرح‌های حمل و نقل را شامل استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت، احیای شرکت مجتمع‌های ایستگاهی، استفاده از ظرفیت بودجه کل کشور نظیر ظرفیت‌های تبصره 18 و 19، استفاده از منابع حاصل از ماده 12 قانون رفع موانع تولید، برنامه ریزی جهت اجرای پروژه‌های مشارکت عمومی و خصوصی، پیگیری و تهاتر مطالبات شهرداری از دولت در بخش حمل و نقل، بیان کرد.
در حال بروزرسانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقل و ترافیک حمل و نقل اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شهلا نوری افزود: مشاوره قبل ازدواج، آموزش‌های حین ازدواج در راستای رضایتمندی از زندگی زناشویی، آموزش مهارت روان‌شناختی در راستای افزایش مهارت‌های زندگی و فرهنگ‌سازی در رابطه با ازدواج به‌موقع از مجموعه اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت است.

او با بیان اینکه نرخ باروری در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است افزود: میزان فرزندآوری از هفت فرزند در سال ۱۳۵۸ به ۱.۸ فرزند در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به صورت مقطعی تا سال ۱۳۹۵ میزان نرخ باروری افزایش یافت، تصریح کرد: در سال‌های اخیر مجدداً روند فرزندآوری کاهش یافت، تا جایی‌که نرخ باروری در استان همدان به ۱.۵۷ رسید.

شهلا نوری افزود: نرخ باروری در دراز مدت بر نرخ رشد جمعیت تأثیر می‌گذارد و یا حتی موجب منفی‌شدن رشد جمعیت و پدیده سالخوردگی و پیری جمعیت می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از عوامل مؤثر در کاهش فرزندآوری افزایش سن ازدواج و تأخیر در زمان بارداری است به‌گونه‌ای‌که تأخیر در بارداری نخست موجب افزایش ناباروری شده و می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد نخستین فرزند را از عوامل مهم تأثیرگذار کاهش نرخ باروری در کشور دانست و تصریح کرد: عوامل مختلفی همچون فاصله‌گذاری بین تولد فرزندان، افزایش سن ازدواج، تک‌فرزندی، افزایش میزان ناباروری بر کاهش نرخ باروری و افزایش پدیده پیری جمعیت در کشور تأثیر می‌گذارند.

دیگر خبرها

  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک