Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس ، «محسن مهدیان» در برنامه «بدون توقف»  شبکه سوم سیما با اشاره به اینکه اگر آدم‌ها عوض شدند به معنی تغییر ریل‌گذاری نیست، تصریح کرد: جالب است که امروز چند تن از کلیدی‌ترین آدم‌های فعلی دولت وارد انتخابات شدند، افرادی مثل آقای آخوندی که می‌گوید افتخار می‌کنم که مسکن مهر را افتتاح نکردم یا قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا نکردم یا آقای جهانگیری که دلار 4200 تومانی‌اش چند صد میلیارد دلار رانت ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه عنوان کرد: اینها هشت سال قدرت در دست‌شان است پس الان یا باید بگویند من حرف جدیدی دارم یا اینکه وضعیت دوباره استمرار وضع موجود است، پس اینها نمی‌توانند به دلیل پیش آمدن این وضعیت بغض کنند چون هشت سال در قدرت بودند و مهمترین تصمیم‌گیری‌ها در حکمرانی توسط همین کسانی انجام شده که دوباره آمدند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه اتفاقی که نباید بیفتد این است که ایجاد دوقطبی‌های کاذب و توهمی ذهن و اراده مخاطب را بگیرد، اظهار کرد: در سال 96 تا یک هفته مانده به انتخابات معیشت و اقتصاد در رأس خواسته‌های مردم بود و جالب است که در هفته آخر به یک‌باره موضوع می‌شود دیوار کشیدن در پیاده‌روها و مردم می‌گفتند ما مشکل اقتصادی داریم ولی واقعا فلان گروه می‌خواهد پیاده‌روها را دیوار بکشد، وقتی در هفته آخر به یکباره دو قطبی‌های هیجانی شکل می‌گیرد مطالبه اصلی گم می‌شود و منشأ آن این است که مردم اگر فکر کنند به ما رأی نمی‌دهند لذا ما می‌خواهیم ذهن‌ها تعطیل شود.

مهدیان در ادامه عنوان کرد: دست‌کاری ذهن در رسانه یک امر پذیرفته شده است و روش‌های خودش را دارد که ذهن مسخ شود و رفتار غیرارادی انجام دهد، لذا با دادن اطلاعات غلط طوری تبلیغ می‌کنند که مخاطب رفتار غیرارادی داشته باشد و به طور ناخودآگاه انتخابی را بکند که آنها می‌خواهند.   

وی با اشاره به اینکه اما یک نکته و فرض غلطی وجود دارد که اگر مردم رأی داده‌اند و اوضاع تغییر نکرده به دلیل این بوده که انتخابات آزاد نبوده، گفت: بر چه مبنایی می‌گوئیم که وضعیت تغییر نکرده آدم‌های مختلف رأی گرفتند و دولت‌های مختلفی را اداره کردند و خروجی آن هم متفاوت است پس نمی‌توان گفت که اگر در شرایطی مردم رأی ندادند به دلیل این بوده که انتخابات آزاد نبوده، چرا که در همه انتخابات جناح‌ها آدم‌هایی که فکر می‌کردند رأی می‌آورند را با تمام قدرت معرفی کردند، اما واقعیت این است هر زمان در حکومت، نهادهای حکومتی کارآمد بودند مشارکت بالا بوده و هر جا ناکارآمد بودند مشارکت هم پائین آمده است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این مطلب که «همه گروه‌ها و تفکرات اجازه حضور در انتخابات را ندارند» عنوان کرد: آیا به نظر شما صلاح است که اگر کسی محکومیت داشت، فساد اقتصادی کرده بود و قواعد و قانون اساسی نظام را قبول نداشت بتواند در انتخابات شرکت کند؟ قطعا چنین چهره‌ها و تفکراتی حق و صلاحیت حضور در صحنه انتخابات را ندارند چون خود مردم نیز از حاکمیت توقع دارند هر فردی را به آنها معرفی نکند. 

مهدیان در خصوص موضوع رأی بی رأی نیز توضیح داد: به نظرم این موضوع را درست جا نینداختند و این کلاه بزرگی است که سر بخشی از جامعه می‌گذارند، ما اساسا چیزی به نام رأی بی رأی نداریم، رأی بی رأی خودش نوعی رأی دادن است، چون یک حقوقی وجود دارد که قابل انتقال نیست و شما حق تعیین سرنوشت خودت را نمی‌توانی به دیگری بدهی، معنی رأی بی رأی یا تأیید وضعیت موجود است یا اینکه کسانی که در اقلیت هستند و ما اتفاقا مخالف‌شان هستیم قدرت بگیرند، لذا این ماجرا باید درست جا بیفتد.

وی در پایان یادآور شد: این موضوع مثل این است که من می‌خواهم بیایم به خانه‌ام و هر شب یک اوباش جلوی مرا می‌گیرد، اگر این اوباش به شما بگوید از این طرف برو باور می‌کنی؟ حتما شک می‌کنی، امروز چه کسانی می‌گویند رأی بی رأی، کسانی که در این سال‌ها رسانه‌های شان تمام قد علیه معیشت مردم و تحریم بیشتر مردم کار کردند، با صاحب تحریم عکس یادگاری گرفتند، اینها دلشان برای ما سوخته؟ به عنوان یک استدلال توجه کنید اگر اوباش محله برایت سوت و کف زد اینجا باید شک کنید که ماجرا چیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رأی بی رأی آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یاناس ویچیچ، مربی بدنساز لهستانی سابق تیم ملی والیبال ایران در گفت‌وگو با یک رسانه لهستانی درباره زندگی در ایران و شرایط تمرینی ملی‌پوشان صحبت کرده است. او در گفت و گو با رسانه Przegląd Sportowy Onet از پشت‌صحنه کارش و زندگی در ایران گفت.

یاناس ویچیچ یک شخصیت بسیار ارزشمند در جامعه والیبال لهستان است. او سال‌ها با تیم‌های ملی والیبال لهستان همکاری داشته است. او همچنین در پلاس لیگا کار کرده و در آنجا با تیم اسکرا به موفقیت دست یافت.

او در صحبت‌هایش درباره حضور در ایران گفت: از من استقبال خیلی خوبی شد همه چیز در ایران برای من خوب بود. بعد از رسیدن تعجب کردم چون با وجود این‌که هوا بسیار گرم بود، نیمی از کشور سرسبزی زیبا داشت. کوه و دریا در ایران زیبایی را بیشتر کرده و غذاها در ایران نیز ساده اما بسیار خوشمزه هستند.

او اعتراف کرد که بهترین هندوانه عمرش را در ایران خورده است. با این حال از خیارشور در بشقاب غذایش تعجب کرد چون در لهستان نیز همین‌گونه است. این تنها مشترکات لهستان و ایران از دید این مربی نیست.

ویچیچ در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: من فکر می کنم که ایران و لهستان به عنوان دو کشور مشترکات زیادی دارند. درست مثل ما تا جایی که بتوانیم محبت می‌کنیم ولی به سرعت ممکن است از دست هم عصبانی شویم.

اقامت او در ایران زیاد طول نکشید اما این حضور کوتاه خاطرات خوبی برای این مربی به جای گذاشت. پس از دو یا سه هفته آماده‌سازی، او همراه بازیکنان ایرانی به مسابقات و کشورهای مختلف رفت.

"انجام تمرینات صبحگاهی در ایران سخت است"

ایران تیمی است که سال‌ها در بین بهترین‌های جهان قرار دارد. همچنین استعدادهای جوان بسیاری دارد.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: بازیکنان جوان به سرعت در ایران "ستاره" می‌شوند. باید خیلی بیشتر روی جوانان کار شود. قطعا پتانسیل انسانی در ایران بیشتر است. همه بچه‌ها دوست دارند یا سمت فوتبال بروند یا والیبال. کشتی هم در رده سوم است. در مقایسه با لهستان، تعداد کودکان و نوجوانان مشتاق به والیبال بیشتر است. البته نباید تعجب کرد چون فقط بیش از ۱۲ میلیون نفر در پایتخت زندگی می‌کنند.

یاناس در پایان درباره تفاوت همکاری با بازیکنان لهستانی و ایرانی صحبت کرد و گفت: تفاوت اصلی این است که در ایران تمرین صبحگاهی سخت است. به دلیل هوا و گرما، زندگی در ایران از غروب شروع می‌شود و در اواخر شب به پایان می‌رسد. به همین دلیل است که صبح‌ها بیدار شدن سخت است.

کد خبر 847186 برچسب‌ها ویژه ورزشی والیبال - تیم ملی والیبال - ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!