Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رسانه‌ها و تمام کسانی که می‌توانند در افکار عمومی و شورآفرینی، انگیزه‌سازی و امیدبخشی کمک کنند باید وارد میدان شوند چراکه یک رای نیز می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز مردانی‌نژاد، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مردم به صورت ذاتی انقلاب را دوست دارند اما برخی از ناکارآمدی ها و عملکردهای بد ، عدم تحقق وعده‌ها در واقع دورویی مسئولین و دادن شعارهایی که قابل تحقق نیستند انگیزه‌های مردم را کم و کم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مشارکت افزایش پیدا کند باید کاندیداها با مردم شفاف و صادقانه صحبت کنند تصریح کرد: برخی کاندیدها  هم در سطح رسانه های ملی و هم در سطح ستادهای انتخاباتی خود را عرضه می‌کنند.

مردانی نژاد با بیان اینکه وظایف تمام قوا در قانون اساسی کاملا مشخص است گفت: اگر رئیس جمهور کار اجرا را رها کند و به نظریه پردازی و سیاست گذاری توجه کند، دروغ بگویید تاثیرات نامطلوب خودش را می گذارد.

وی در خصوص ستادهای انتخاباتی شورای شهر نیز گفت: کسانی که کاندیدا شورای شهر و روستاها هستند باید در گفتار توجه داشته باشند که یک شورای شهر و روستایی چه اختیاراتی دارد و بر اساس این اختیارات و ظرفیت ها و توانایی هایی که دارند صحبت کنند.

مردانی نژاد با اذعان بر اینکه اگر کاندیدایی صحبت‌هایی را بکند که غیر قابل تحقق باشد گفت: مردم متوجه این دوگانه‌سازی‌ها و وعده های تو خالی می شوند و این عامل موجب دلسردی مردم و عدم مشارکت آن ها در انتخابات می شود.

حتی یک رای هم سرنوشت‌ساز است

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه ستادهای تبلیغاتی باید مراقب باشند و همه موارد قانونی را رعایت کنند بیان داشت: رسانه ها و تمام کسانی که می توانند در افکار عمومی و شورآفرینی، انگیزه سازی و امید بخشی کمک کنند باید وارد میدان شوند چراکه یک رای نیز می تواند سرنوشت ساز باشد.

مردانی نژاد با بیان اینکه اگر مردم چه در شهر و چه در روستا بدانند که رایشان در تعیین سرنوشت کشور موثر است گفت: رای دادن یک حقی است که به گردن همه ماست و اگر درست آن را ادا نکنند قطعا" تبعاتش متوجه خود رای دهنده می شود.

وی یادآور شد: کسانی که به هر شکل رای بیاورند و وارد سیستم شوند  باید تصمیمات را اتخاذ کنند که به نفع مردم باشد چراکه تصمیمات آن ها در سرنوشت افراد و جامعه تاثیر گذار است باید به مردم انگیزه دهند.

برنامه نامزدها باید برای مردم شفاف باشد

مردانی نژاد کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: کاندیدها باید برنامه داشته باشند، این برنامه اگر در اختیار مردم قرار گیرد و شفاف باشد، مردم می توانند با شرح وظایف شورا چه در روستا ، شهر و ریاست جمهوری اشنا شوند و بعد ببینند این برنامه ها با شرح وظایف کاندیدها تطابق دارد یا خیر در واقع مقایسه بین برنامه و شرح وظایف به وجود می آید که این چقدر برنامه ها با شرح وظایف فاصله دارد و هرچقدر نزدیک تر و منطبق تر باشد آن فرد برای مردم قابل اعتماد تر است.

وی با اشاره به اینکه مردم با یک مقایسه ساده به راحتی می توانند متوجه شوند چه کسی در چهارچوب حرکت می کند و چه کسی تنها شعار می دهد  افزود: اگر برنامه کاندیدها  هرچقدر از شرح وظایف دورتر باشد  بی اعتنایی کمتری را در پی خواهد داشت

شعارهای نامتعارف تبلیغاتی متوجه سیبل احساسات مردم است

مردانی نژاد با اشاره به اینکه شعارها نباید تنها احساسات مردم را در برگیرد گفت: فضا انتخابات مانند دوره های گذشته هنوز تبلیغاتی نشده و بیشتر جلسات درون سازمانی برای اجرای برنامه هاست.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه دوران لیبرالیسم تمام شده است گفت: تفکر لیبرالیسم فرو ریخته منتها یک عده ای نمی خواهند رهایش کنند و این خطری است که حضرت امام (ره ) روی آن تاکید کردند و گفتند چه من در میان شما باشم چه نباشم نگذارید انقلاب ما دست لیبرال ها بیفتد ، متاسفانه جامعه ما دست لیبرال ها افتاده و اقتصاد کشور را همین لیبرال ها به این مصیبت وارد کرده اند .

وی اذعان داشت : مردم باید بفهمند به تفکر و کسانی رای دهند که به کار جهادی اعتقاد دارد و کسی که خودش معتقد و عامل به کار جهادی است.

مردانی نژاد با اذعان بر اینکه مردم باید هوشیار باشند اظهار کرد:  تفکر لیبرالیستی فقط شعارهای راحت طلبانه می دهد اما هیچ معیشتی و هیچ پیشرفتی برای مردم حاصل نخواهد شد.

وی در پایان گفت: باید طبق فرمایشات رهبری دولت جوان شکل گیرد که اعتقاد به کار جهادی هم داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی مردانی نژاد سرنوشت ساز شرح وظایف یک رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟

فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: اینکه کسانی خود را دانا به دستورات خدا دانسته و از این منظر بخواهند به مردم امر و نهی کنند، جوابگوی نسل جدید نیست. این استدلال‌های درون دینی شاید برای گروه‌های حوزوی مناسب باشد.

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی با عنوان «مناظره در مورد حجاب» در روزنامه اعتماد نوشت:

سایت «مدرسه آزاد» گفت‌وگوی به نسبت مفصلی (اینجا ببینید) را میان دکتر محسن برهانی و دبیر سابق «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» انجام داده که با دیدن آن متوجه می‌شویم، چگونه سرنوشت یک جامعه و مردم به ذهنیت‌های ساده‌انگارانه گره خورده است. ذهنیت‌هایی که نه آشنایی کافی با فقه و کلام دارد و نه بهره‌ای از حقوق و جامعه‌شناسی برده است و نه حتی چارچوب عملی قابل اجرا و موثری دارد.

اینکه در پس ذهن حکومت در موضوع حجاب چه می‌گذرد، روشن نیست. حداقل برای بنده روشن نیست، چون خیلی کلی و کلان فقط به ضرورت فقهی و قانونی آن اشاره می‌شود. ولی اگر سخنان رییس ستاد مزبور را موضع رسمی تلقی کنیم در این صورت، آقای دکتر برهانی به دلیل آشنایی و تسلط بر هر دو حوزه فقه و حقوق به خوبی نشان می‌دهد که ادعاهای طرف مقابل به کلی نادرست است. ضمنا توجه کنیم که طرف مقابل رییس ستاد مهم‌ترین نهاد رسمی برای ترویج حجاب و مقابله با بی‌حجابی است، بنابراین باید قوی‌ترین فرد حکومت در توجیه و دفاع از حجاب باشد ولی تعجب از این رو بود که اصولا ایشان چگونه پذیرفته که در چنین گفت‌وگویی شرکت کند.

کافی است به حدود ۳۰۰۰ نظری که فقط طی دو روز در زیر فیلم این مناظره گذاشته شده است، نگاهی بیندازند تا ببینند آن‌گونه دفاع کردن از حجاب و خدا و حکومت اسلامی دقیقا تایید تحلیل آقای برهانی است که نه تنها موجب تقویت حجاب نمی‌شود، سهل است که منجر به بدبینی بیشتر مردم از ارزش‌های اسلامی و حکومتی نیز می‌شود. در واقع باید توصیه کرد که همه دست‌اندرکاران حکومت این مناظره را ببینند. اگر واقعا کفه گفت‌وگو را به سود دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیدند خب این را رسما اعلام دارند تا همه متوجه شوند مبنا و منطق قانون‌نویسی و سیاستگذاری در ایران چیست و دیگر بحث را ادامه ندهند.

ولی اگر معتقدند که استدلال‌های مهم‌تری برای دفاع از سیاست‌های جاری در امر حجاب دارند آنها را در گفت‌وگویی دیگر اظهار کنند. خوبی گفت‌وگو در این است که شنونده یکسویه به قاضی نمی‌رود. نکته بسیار مهم‌تر در ذهنیت نادرستی است که این افراد از نقش مردم در جمهوری اسلامی دارند که گفت‌وگو را بلاموضوع می‌کنند و این خطرناک است. چنین رویکردی در آغاز انقلاب مطلقا جایگاهی نداشت و اصولا هم نمی‌توانست با مفهوم انقلاب سازگاری داشته باشد. ولی چگونه شده که ۴۵ سال بعد از انقلاب عده‌ای به خود جرات می‌دهند که خود را متولی حقانیت معرفی کرده و برتر از اراده مردم تعریف کنند؟ جالب‌تر اینکه طرفداران این رویکرد حتی قادر به ارایه یک اندیشه منسجم از آنچه می‌خواهند انجام دهند، نیستند. نه درکی از تفاوت حق و تکلیف و نه تحلیلی از فلسفه حقوق و جامعه‌شناسی کیفری دارند. استدلال‌های رایج‌شان در حد روزنامه‌نگاری دیواری مدارس است. به علاوه شیوه مواجهه با مردم و اقناع آنان باید بر اساس عقلانیت و ادبیات عمومی و سخنان دقیق و مبتنی بر آمار و منطق علمی باشد.

اینکه کسانی خود را دانا به دستورات خدا دانسته و از این منظر بخواهند به مردم امر و نهی کنند، جوابگوی نسل جدید نیست. این استدلال‌های درون دینی شاید برای گروه‌های حوزوی مناسب باشد. برای مقابله با بی‌حجابی همه اصول و قواعد شرعی، حقوقی، سیاسی و نیز اجرایی و انتظامی را دچار اختلال جدی می‌کنند تا این پدیده رخ ندهد در حالی که اندکی تامل نشان می‌دهد که احتمال چندانی برای تحقق این هدف، نه تنها وجود ندارد، بلکه بسیار پرهزینه خواهد بود.

عجیب‌تر اینکه قرار دادن پلیس و دستگاه قضایی جلوی مردم و به میدان آوردن تمام توان حکومت برای مقابله با امری اجتماعی که ماهیت آن مجرمانه نباشد، قابل فهم و دفاع نیست و همه این نیروها را مستهلک و اتفاقا مردم و زنان را بیشتر عصبانی و منزجر می‌کند. ادامه رسیدگی به طرح حجاب با گفت‌وگوهای غیرشفاف گویای واقعیت است. چرا شورای نگهبان چنین وضعیتی را می‌پذیرد و مذاکرات با تعدادی از دست‌اندرکاران طرح درباره جزییات این قانون را شفاف نمی‌کند؟ چرا باید موضوعی را جرم‌انگاری کرد در حالی که مردم نه تنها از آن حمایت نمی‌کنند، بلکه از زنان و دخترانی که مورد هجوم واقع می‌شوند، حمایت می‌کنند؟

مردم باید از اجرای قانون توسط نیروی انتظامی یا هر نهاد دیگر استقبال کنند ولی این چه قانونی است که امام جمعه قم می‌گوید: از نیروی انتظامی و همه کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند، تشکر می‌کنیم یا فرمانده انتظامی بگوید: «هیچ اراده‌ای، تهمتی، افترایی، هیچ سرزنشی و شماتتی ما را از این راه پر فیضی که حضرت حق در برابرمان قرار داده به عقب نخواهد راند.» مگر قرار است در مواجهه با جرم کسی را سرزنش کنند؟ پس آنچه که با آن مقابله می‌شود حداقل از نظر مردم جرم نیست.

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی