Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:08:20 GMT

از اول خرداد نسخه کاغذی قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۶۸۴۵

از اول خرداد نسخه کاغذی قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان امروز در شورای اطلاع رسانی باگرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت گفت: سازمان بیمه سلامت با ۴۰میلیون نفر بیمه شده به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر درمان است.

او افزود: این سازمان ضمن مشارکت فعال درپیشگیری و مبارزه با بیماری کووید ۱۹ استراژی اصلی خود را بر تکمیل پازل‌های سازمان‌های تمام الکترونیک گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: یکی از پازل‌های اصلی حذف کامل دفترچه بیمه و استفاده حداکثری از سامانه‌های ویزیت الکترونیک است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: استان کرمان از ابتدای خرداد ۱۴۰۰به عنوان استان موفق در زمینه نسخه نویسی الکترونیک است که اجرای این طرح به ۹۰درصد نزدیک شده است و امیدواریم در طی ماه جاری مابقی نسخه‌ها نیز به روش الکترونیک صادر شوند.

او بااشاره به مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیکی برای بیمه شده، بیمه و موسسه‌های درمانی گفت: دراین طرح بیمه شدگان می‌توانند سوابق درمانی و بیمه‌ای خود را مشاهده کنند.

جعفری کنترل و ثبت دقیق داروها، آزمایش‌ها و خدمات پارا کلینیکی که ثبت می‌شوند را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و گفت:اجرای این طرح باعث شده پزشک هنگام ویزیت  سوابق دارویی و بیماری، بیمار را مشاهده کند که این بزرگترین تحول در کیفیت درمان محسوب می‌شود و سابقه پزشکی فرد هنگام ویزیت مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ناخوانا بودن خط پزشکان و کسورات بیمه‌ای و تحویل دارو اشتباه نیز با نسخه نویسی الکترونیکی کاهش پیدا می‌کند.

جعفری افزود: تمام مطالبات هزینه شده موسسات درمانی که نسخه نویسی الکترونیکی صادر می‌کنند آخرهر ماه واریز می‌شود واداره کل بیمه سلامت هیچ بدهی به داروخانه‌ها ،مطلب‌ها و مراکز پاراکلینیکی ندارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: دراستان کرمان از اول اردیبهشت تولید دفترچه ها‌ی بیمه متوقف شده و همه موسسات درمانی مجهز به سامانه الکترونیک شده که هنگام تجویز دارو و خدمات نیازی به کاغذ و دفترچه بیمه نباشد.

جعفری افزود: هم اکنون از ۴هزار نسخه دراستان کرمان ۴۰۰ نسخه دستی است که باید تا آخر خرداد ۴۰۰ نسخه دستی نیز صفر و الکترونیکی شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان از پزشکانی که هنوز نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز نکرده اند خواست هرچه زودتر به طرح نسخه نویسی الکترونیکی بپیوندند تامردم کمتر دچار آسیب شوند.

جعفری همچنین گفت: از پزشکانی که مطب ندارند، اما نسخه می‌نویسند و کار پزشکی انجام می‌دهند دعوت کرد تا برای نسخه نویسی الکترونیکی برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت نسخه الکترونیکی نسخه نویسی الکترونیکی نسخه نویسی الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6089438 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی