Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:25:24 GMT

فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ معاصر بود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۶۹۶۸

فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ معاصر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران،احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران و عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به‌مناسبت سوم خرداد، سالروز بزرگذاشت پرشورترین حماسه دوران دفاع مقدس یعنی فتح خرمشهر  پیام مشترکی را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این پیام آمده است؛ سوم خرداد سالروز بزرگداشت پرشورترین حماسه دوران دفاع مقدس یعنی فتح خرمشهر قهرمان است، این روز به یاد شهدای شورآفرین عملیات بیت‌المقدس عطرآگین و به روز مقاومت و ایثار و پیروزی نامگذاری شد.

 این روز بزرگ یادآور نقش آفرینی و جان‌فشانی غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، بسیج مردمی، نیروهای انتظامی و جهادی و مردم همیشه در صحنه ایران به‌خصوص مردم مقاوم خرمشهر قهرمان است که با توکل به خدا و وحدت فرماندهی به رهبری امام راحل (ره) در عملیات بزرگ بیت‌المقدس، خرمشهر قهرمان را با ایثار و رشادت مثال‌زدنی خود آزاد کرده و نقشه شوم استکبار جهانی را برای جدا کردن بخش‌هایی از خاک از ایران نقش بر آب و تمامی کارشناسان نظامی جهان را متحیر کردند و ثابت کردند که با توکل بر خداوند و در پرتو همت و پایداری و مقاومت، هر کار غیرممکنی را ممکن می‌سازند.

در ادامه این پیام آمده است؛ بدون شک فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ معاصر بود که تحقق آن با هیچ یک از معیارهای نظامی و راهکارهای اتاق جنگ قابل محاسبه نیست و بر همین اساس حماسه شگرف آزادی خرمشهر انتهای جانفشانی و منتهای روحیه توکل و نماد نصرت الهی لقب گرفته است.

در پایان این پیام آمده است، اینجانبان ضمن تبریک سی‌ونهمین سال روز بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر قهرمان به مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا، مردم شهید مازندران و نیروهای مسلح استان مازندران یاد و خاطره ۶ هزار شهید عملیات بیت‌المقدس را گرامی می‌داریم و از رشادت و ایثارگری تمام رزمندگان مازندرانی در این عملیات تقدیر و تشکر داریم و شفاعت و توجه ۲۷۰ شهید استانمان در این عملیات را از خداوند منان خواستاریم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پیام مشترک نماینده ولی فقیه به مناسبت فتح خرمشهر خرمشهر قهرمان فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • راهپیمایی حمایت از غزه قهرمان در مازندران
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد