Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با هدف ارتقاء بهره وری، تسهیل و برقراری ارتباط پویا و دوسویه میان مراکز علمی – پژوهشی و تولیدکنندگان صنعتی و به منظور تحقق اهداف برنامه های کلان کشور تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، این تفاهم نامه به مدت دو سال و در 14 بند تنظیم و امضاء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، توسعه همکاری های مشترک با موضوعات همکاری های علمی، فنی و پژوهشی، زیست محیطی و تعریف طرح های پژوهشی با محوریت موضوعات اولویت دار به ویژه گیاهان دارویی، صنایع پروتئینی، شیلات و فرآورده های آن، بازاریابی و مصرف، طعم دهنده ها و صمغ های بومی استان مورد تاکید قرار گرفته است.
ارتقاء زمان ماندگاری و بسته بندی محصولات، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و توسعه مدیریت استفاده از ضایعات کشاورزی برای خوراک دام یا تولید کود، مفاد دیگر این تفاهم نامه را تشکیل می دهند.
بنابر این گزارش؛ پیگیری ایجاد کد آیسیک جدید در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی از وزارت جهاد کشاورزی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی، راه اندازی و توسعه شرکت های دانش بنیان از دیگر موضوعات این تفاهم نامه همکاری به شمار می رود.
لازم به ذکر است از مفاد کلیدی و استراتژیک این تفاهم نامه می توان به همکاری های مشترک در زمینه ارزیابی و استاندارد سازی محصولات کشاورزی در بهبود وضعیت صادرات، کاهش مصرف نهاده های تولید و انرژی در واحدهای تولیدی و همچنین مدیریت استفاده از پساب های تولیدی و ذخیره انرژی اشاره کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری صنایع غذایی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت:‌ داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.

او افزود:‌ با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد:‌ گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام‌ پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می شود.

خسروجردی بیان کرد: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.

او تصریح کرد:‌ تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن تاکید کرد:‌ ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداری در داورزن، امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند