Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم حسینی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: طرح مطلوب سازی برنج با همکاری مراکز علمی و بخش خصوصی و هدایت سپاه و به منظور همسان سازی دستگاه‌های مختلف جهت افزایش تولید محصول برنج از سال ۹۷ در گیلان آغاز شد.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه این طرح در سال اول اجرا، شش هزار مزرعه و ۱۶ هزار کشاورز را تحت پوشش قرار داد، افزود: مؤسسه تحقیقات برنج در این طرح مسائل علمی از قبیل تغذیه خاک و چگونگی افزایش عملکرد در واحد سطح و آموزش کشاورزان را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مؤسسه تحقیقات برنج یکی از آزمایشگاه‌های مرجع برای نمونه گیری خاک بود که بر اساس دستورالعمل‌های موجود برای میزان و نوع کودی که باید برای شالیزار به کار برده شود تحقیق کرد و پایش مزارع جهت کمک به کشاورزان را برعهده داشت.

حسینی با بیان اینکه اجرای طرح همگام با کشاورز موجب افزایش عملکرد ۸ تا ۲۵ درصدی مزارع شد، تصریح کرد: خلأ عملکرد یعنی فاصله بین کشاورز پیشرو با کشاورز ناشی به مدیریت نادرست مزرعه برمی‌گردد و کود یکی از عوامل تأثیرگذار در این خصوص محسوب می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه این طرح همچنان جای کار دارد و باید گسترده‌تر اجرایی شود، خاطرنشان کرد: تعداد بهره برداران و کشاورزان استان گیلان زیاد است و باید فاکتورهای دیگر جهت کیفی‌سازی طرح نیز به آن افزوده شود.

حسینی با اشاره به اینکه طبق استانداردهای جهانی شالیکاران باید از بذر گواهی شده که دارای گواهی استاندارد است استفاده کنند، عنوان کرد: خلوص بذر گواهی شده بالای ۹۵ درصد و عاری از آفات و بیماری‌ها است و کشاورز با استفاده از آن می‌تواند افزایش عملکرد داشته باشد.

کد خبر 5219355

منبع: مهر

کلیدواژه: مریم حسینی مرکز تحقیقات برنج بذر شالیزار انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا گرگان کرمانشاه اردبیل واکسن کرونا سوم خرداد فتح خرمشهر زلزله انتخابات شورای شهر و روستا مؤسسه تحقیقات برنج افزایش عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصول ضدعفونی کننده برای افزایش سلامت دام ها شدند. 

بر اساس این گزارش،  این محصول با پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری ها، به ارتقای امنیت غذایی در کشور نیز کمک می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است