Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@19:06:09 GMT

مصطفی دنیزلی خوشبخت‌ترین مرد دنیا می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۷۱۱۵

مصطفی دنیزلی خوشبخت‌ترین مرد دنیا می‌شود؟

تیم مصطفی دنیزلی در آستانه صعودی بزرگ به سوپرلیگ ترکیه قرار دارد.

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی دنیزلی چهره‌ای آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی است. کسی که روی نیمکت پاس و پرسپولیس نشست و دست آخر تجربه‌ای ناموفق و کوتاه در تراکتور داشت اما او حالا در زادگاهش یک رویای بزرگ را دنبال می‌کند؛ صعود به سوپرلیگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دنیزلی ۷۱ ساله که سالهای سال در تیم‌های بزرگ فوتبال ترکیه سرمربیگری کرده بود، پس از قهرمانی با سه تیم مشهور استانبول یعنی فنرباغچه، بشیکتاش و گالاتاسارای، حالا به ازمیر بازگشته و هدایت آلتای اسپورت کلاب را برعهده گرفته‌.

 

مصطفی دنیزلی در دوره بازیکنی با پیراهن آلتای - به او «بویوک موصطافا» می‌گفتند.

 

او از زمانی که هدایت این تیم را برعهده گرفته، توانسته شکوفایی عجیبی را در آلتای به وجود بیاورد. در آخرین بازی تیم تحت هدایت «مصطفی پاشا» در دو بازی رفت و برگشت، استانبول اسپور را ۴-۲ شکست داد تا به فینال پلی آف صعود به سوپرلیگ قرار بگیرد.

 

بازی فینال روز چهارشنبه بین دو تیم اهل ازمیر برگزار خواهد شد. مصطفی دنیزلی متولد منطقه‌ای نزدیک به ازمیر است و فوتبال خود را هم از تیم آلتای آغاز کرد و حالا می‌گوید آمده تا «وظیفه» اش را در قبال این تیم انجام دهد؛ تیمی که دنیزلی فوتبال خود را از آنجا آغاز کرد - یعنی آلتای.

 

اولین تصویر از مصطفی دنیزلی در زمین چمن پس از پایان همکاری با تراکتور

 

او در نشست خبری پیش از بازی فینال حضور یافت و در خصوص حضورش در تیم آلتای گفت: «وقتی به گذشته زندگی ام نگاه می‌کنم، جامعه‌ای که حالا مشغول کار در آن هستم، برایم بسیار آشناست چرا که یک چهارم زندگی‌ام را اینجا سپری کرده‌ام.»

 

وی افزود: «من در تیم‌های بزرگ سرمربیگری کردم، همچنین در تیم ملی ترکیه. این‌ها صفحاتی از زندگی‌ام هستند که مایه فخر من هستند. اما آلتای یک چیز دیگر است.»

 

اولین تصویر از مصطفی دنیزلی در زمین چمن پس از پایان همکاری با تراکتور

 

او درباره کارش در تیم آلتای عنوان کرد: «رابطه من با آلتای اینطور نیست که به من پیشنهادی داده شود و ییایم. این وظیفه من بود. من همه کارها را کنار گذاشتم و امدم و آرزویم از خدا این است که آنها به جایی که برازنده‌اش هستند برسند (سوپرلیگ).»

 

دنیزلی درباره بازی فینال توضیح داد: «با آلتورد نوردو، سال‌ها بازی کردیم و برای فینال آماده خواهیم شد. نتیجه مهم نیست و ما در زمین تمام تلاشمان را خواهیم کرد اما بازگشت آلتای به سوپرلیگ، بزرگترین خوشبختی را برای من رقم خواهد زد.»

 

دنیزلی که در ۱۶ سالگی به عضویت آلتای درآمده بود، حالا با نوه‌هایش در تمرین این تیم حضور پیدا می‌کند.

 

مصطفی دنیزلی که یکی از چهره‌های باسابقه فوتبال ترکیه است، نزدیک به ۲۰ سال در تیم آلتای فوتبال بازی کرد و حالا امیدوار است در اولین تجربه پس از ترک تراکتور و نخستین دوره مربیگری در هشتمین دهه زندگی، یک موفقیت ویژه را تجربه کند.

مصطفی دنیزلی ترکیه

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مصطفی دنیزلی ترکیه مصطفی دنیزلی تیم آلتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ پاس گل و یک گل؛ دنیا مثل مسی نخواهد دید

آفتاب‌‌نیوز :

اینترمیامی شب گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ فوتبال آمریکا به مصاف نیویورک رد بولز رفت و با نتیجه پرگل ۲-۶ برابر این تیم به پیروزی رسید تا سه امتیاز مهم دیگر را هم در این فصل به دست آورده باشد.

مسی ستاره اول تیمش در این بازی بود و موفق شد یکی از شش گل اینترمیامی در این بازی را وارد دروازه حریف کند و پاس هر پنج گل دیگر را هم برای بازیکنان اینترمیامی ارسال کرد تا نمایشی خیره کننده و متفاوت را ارائه کرده باشد.

مارتینو پس از پایان این بازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «همه گل‌ها در این بازی مهم بودند، اما لئو کاری تاریخی را با ارسال پنج پاس گل و به ثمر رساندن یک گل انجام داد. در عین حال نمی‌توانم سه گل سوارز و دو گل روخاس را هم فراموش کنم. هر دو گل روخاس خیلی زیبا بود، اما گل دوم او فوق‌العاده بود. با این حال، به‌خاطر جنبه تکنیکی لئو روی پاسی که ارسال کرد، گل قیچی برگردان سوارز را به‌عنوان گل محبوبم انتخاب می‌کنم.

مسی بازی‌های فوق‌العاده‌ای در بارسلونا و در طول دوران حضور من در این تیم داشت. اما من در عین حال بازی نیمه نهایی برابر پاراگوئه در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا را به‌خاطر دارم که او نتوانست گل بزند، اما بهترین بازیکن زمین بود. من همیشه این را گفته‌ام و شاید تکراری باشد، اما مسی همیشه کاری جدید انجام می‌دهد.

این که در یک بازی تیمت شش گل بزند و تو روی هر شش گل موثر باشی اتفاقی که شاید به سختی بتوانیم دوباره آن را ببینیم. او همیشه مهره موثری برای ما بوده است. امروز رابطه خوب و همکاری مسی و سوارز را در نیمه دوم مثل روز‌های قدیم دیدیم. این دو نفر در بازی بسیار موثر هستند.»

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد
  • هم قسم در رختکن: لیگ قهرمانان برای رویس!
  • برنارد هیل کاپیتان «تایتانیک» از دنیا رفت
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • ۵ پاس گل و یک گل؛ دنیا مثل مسی نخواهد دید
  • پرسپولیس و چالش بزرگ نداشتن دوباره کاپیتان
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • پاسخ جود به چالش وینی: گلزن اول رئال منم!‏
  • اورونوف باید شماره ۷۰ را تحویل بدهد
  • اورونوف باید شماره 70 را تحویل بدهد