Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تجزیه و تحلیل کشوری سؤالات امتحان نهایی نوبت های خرداد، شهریور و دی ماه، برنامه ابلاغی سال ۱۳۹۹، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، «دستورالعمل تحلیل سؤالات امتحانات نهایی سال ۱۴۰۰»، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ارسال شد.

بر اساس این دستور العمل؛ لازم است ستاد امتحانات استان، تمهیداتی فراهم نماید تا در زمان مقرر و قبل از پلمپ حوزه های تصحیح، اطلاعات درخواستی امتحانات نهایی دروس رشته های تحصیلی شاخه نظری دانش آموزان روزانه پایه دوازدهم، پس از پایان تصحیح هر درس، طبق دستورالعمل جمع آوری، و با دقت و صحت در سامانه (qb) به نشانی http://qb.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

medu.ir بارگذاری شود.

در بخش هایی از این دستورالعمل آمده است:

با توجه به این که تمام دروس امتحانات نهایی رشته های تحصیلی شاخه نظری دانش آموزان روزانه پایه دوازدهم، مندرج در برنامه امتحانات نهایی، در ارزیابی کشوری، مورد ارزیابی قرار می گیرند، لازم است:

کدکاربری مجزا برای تمامی حوزه های تصحیح و سرگروه های آموزشی استان و مناطق، توسط رئیس اداره سنجش استان تعریف و دراختیار رؤسای حوزه های تصحیح قرار گیرد.

رئیس یا منشی حوزه تصحیح برای هر درس، نمون برگ های درخواستی را به صورت کاملاً تصادفی و جداگانه (دخترانه با کد داوطلبی زوج و پسران با کد داوطلبی فرد) انتخاب و در سامانه (qb) وارد نمایند.

نمرات تصحیح نهایی مصحح دوم یا مصحح سوم (در صورت وجود)، در تکمیل نمون برگ ها ملاک عمل قرار گیرد.

درج شماره داوطلبی در سامانه (qb)، جهت تحلیل های تکمیلی و ارسال اوراق نمونه مورد درخواست به مرکز الزامی است.

شایان ذکر است، ارزیابی «تحلیل نتایج امتحانات نهایی»، در سطح استانی و مناطق در متن دستورالعمل توضیح داده شده است.

کد خبر 5219390 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش امتحانات نهایی ابلاغ شهرداری تهران شورای شهر تهران واکسن کرونا وزارت آموزش و پرورش کاهش جمعیت قوه قضاییه فرزند آوری انتخابات 1400 میراث فرهنگی ویروس کرونا پیش بینی وضعیت هوا افزایش جمعیت سازمان تامین اجتماعی پرونده قضایی امتحانات نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود