Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه پزشکی شیکاگو، از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، اختلالات غذایی در افراد افزایش یافته است.

 پزشکان و متخصصان می‌گویند، همه گیری کرونا باعث ایجاد اختلال غذایی در افراد شده است. جنیفر وایلدز، استادیار روانپزشکی دانشگاه پزشکی شیکاگو در این باره گفت: ما شاهد افزایش چشمگیر این اختلال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از بیماران چهار تا پنج ماه در انتظار درمان و گاهی دارو هستند.

جیلیان لمپرت، متخصص تغذیه در این باره گفت تماس‌های روزانه افرادی که به دنبال درمان هستند دو برابر شده است. پیش از شروع همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ تعداد بیماران در روز ۶۰ بیمار بود اما پس از آن به ۱۳۰ نفر رسیده است. از علائم مهم این اختلال اضطراب و استرس است.

لمپرت گفت: برخی از بیماران هنگام مراجعه اعلام می‌کنند که پس از شروع این بیماری زندگی‌شان از کنترل خارج شده و به عنوان مکانیسم مقابله به پرخوری متوسل می‌شوند.

او گفت: ما در سراسر کشور شاهد افزایش مراجعات در بیماران از هر نژاد و سنی بوده‌ایم. این شامل افراد LGBTQ است که بیشتر از سایر گروه‌ها مستعد ابتلا به این اختلال هستند و دختران بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

پیتون کرست، یک جوان ۱۸ ساله از مینه سوتای آمریکا می‌گوید که او قبل از همه گیری دچار بی‌اشتهایی شده که از زمان شروع آن این اختلال دو بار عود کرده است.

اختلالات غذایی حداقل ۹ ٪ از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر اساس اطلاعات ذکر شده توسط انجمن ملی آنورکسیا نرووسا و اختلالات وابسته، این اختلال زندگی تقریبا ۳۰ میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده و هر ساله باعث مرگ ۱۰ هزار آمریکایی می‌شود.

بی‌اشتهایی، یکی از شایع‌ترین اختلالات غذایی است که معمولا منجر به عادات محدود غذایی و لاغری شدید می‌شود. این می‌تواند باعث کاهش فشار خون غیر طبیعی و آسیب به اعضای بدن شود.

تجزیه و تحلیل داده‌های سوابق پزشکی الکترونیکی از حدود ۸۰ بیمارستان آمریکا نشان داد که از ۳۰ مارس این اختلال در مقایسه با داده‌های دو سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. بیماری همه گیر کووید-۱۹ جامعه و به ویژه نوجوانان را با چالش‌های روانی بسیار مهمی روبه‌رو کرده است.

دکتر دیو لیتل محقق این مطالعه گفت: این یک رویداد بزرگ است که زندگی بسیاری از مردم را از بسیاری جهات مختل کرده است و ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد که تمام تاثیرات واقعی آن را ببینیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اختلالات غذایی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن‌پور در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است و در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان این پروژه قرار داشته که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت، این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

وی افزود: اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری در سال جدید به میزانی بالا بوده است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این پروژه مهم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه از مزایای دیگر استفاده از فیبرنوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر استان است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سطح استان تا کنون، اجرای پروژه فیبرنوری در پنج شهر بزرگ استان در حال اجرا است.

کد خبر 749744

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد