Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:59:14 GMT

رشد ۳.۳۶ درصدی تولید برق در نیروگاه گازی خلیج‌فارس

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۷۴۹۲

رشد ۳.۳۶ درصدی تولید برق در نیروگاه گازی خلیج‌فارس

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروگاه خلیج فارس، میزان آمادگی تولید نیروگاه گازی خلیج فارس در سال ۹۹ با افزایش ۳.۱۰ درصدی به شش میلیون و ۴۱۷ هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید و میزان خروج اضطراری(تریپ) واحدها  نیز ۸.۶۸ درصد کاهش یافت.

براساس این گزارش، با وجود محدودیت‌های بسیار در تامین مواد اولیه مورد نیاز در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز به واسطه تحریم‌های موجود، به منظور حفظ سطح آمادگی نیروگاه جهت تولید انرژی در پیک سال ۱۴۰۰، تعمیرات اساسی دو واحد (واحدهای GT۱۱ و GT۴۱) در سال جاری برنامه ریزی شد که تاکنون تعمیرات اساسی یک واحد انجام شده و تعمیرات اساسی واحد دوم (GT۴۱) نیز درمراحل پایانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروگاه گازی خلیج‌فارس دارای شش واحد ۱۶۵ مگاواتی است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس در منطقه قلعه قاضی و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون، دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات قرار دارد.

این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار ساخته شده که ۳۵ درصد برق استان هرمزگان را تامین و هر سال حدود ۵ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند.

استان هرمزگان دارای ۷ نیروگاه شامل نیروگاه هرمزگان، گنو، منطقه ویژه، کیش، قشم، لاوان و خلیج فارس (قلعه قاضی) با ظرفیت تولید سه هزار مگاوات درماه است.

برچسب‌ها انرژی برق هرمزگان خلیج فارس بندرعباس گاز قلعه قاضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق هرمزگان خلیج فارس انرژی برق هرمزگان خلیج فارس بندرعباس گاز قلعه قاضی اخبار کنکور خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی

حمیدرضا کریمی‌فرد اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در سطح استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد ۵ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم اکنون فعال هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، متوسط میزان تابش این استان را بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و افزود: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است. 

کریمی‌فرد، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت‌نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده